ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

چمران سخنرانی پیش از خطبه‌ها

 

 

خبرگزاری فارس: آیت‌الله موحدی‌کرمانی نماز جمعه تهران را اقامه می‌کند

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه خواهد شد. 

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه خواهد شد.

مراسم این هفته نماز جمعه، از ساعت 11:55 در دانشگاه تهران آغاز و مهدی چمران در سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران سخنرانی می‌کند. 

حجت الاسلام پورسیدآقایی دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت نیز در آستانه میلاد حضرت قائم (عج) درباره مهدویت، قبل از خطبه‌ها سخنرانی می‌کند.

از سخنرانی «شوالیه» تا رمزگشایی از یک انتخاب

 

 

خبرگزاری فارس: از سخنرانی «شوالیه» تا رمزگشایی از یک انتخاب

 

همایش تقدیر از فعالا ن ستادهای انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی که صبح امروز با حضور چهره‌های سیاسی و فرهنگی در سالن اجلاس سران برگز  ار شد، حاشیه‌هایی خواندنی داشت. 

* اجرای این مراسم نیز همچون سایر همایش های روحانی در ایام تبلیغات انتخابات بر عهده رضا رشیدپور مجری سابق تلویزیون بود که در قسمتی از مراسم خطاب به علی مطهری گفت که من اصلاح‌طلبم اما آقای مطهری را دوست دارم که این حرف تشویق حضار و تشکر متقابل مطهری از آنها را در پی داشت. 

* از نکات قابل توجه در این مراسم، حضور برخی چهره‌های فرهنگی - هنری همچون سیدعبدالحسین مختاباد(عضو شورای شهر تهران)، سهیل محمودی و پگاه آهنگرانی بود. 

همچنین شهرام ناظری که از دولت فرانسه نشان شوالیه ادب و هنر دریافت کرده و بسیار کم اهل سخنرانی است، در این همایش به ایراد سخنرانی و پس از آن به اجرای موسیقی پرداخت.

او دلیل حضورش در این همایش سیاسی - انتخاباتی را شادی و امیدی که در چهره مردم گل کرده است و اینکه با اعتماد در انتخابات شرکت کردند و پیروز نیز شدند، عنوان کرد.

ناظری با اشاره به انتظارات و مطالبات جوانان از رئیس جمهور منتخب ملت گفت: «هنرمندان تقاضا دارند دولت تدبیر و امید به بخش فرهنگ و هنر توجه جدی داشته باشد چرا که این قشر استحقاق آن را دارند اما برخی از آنها، اکنون در گوشه انزوا قرار گرفته‌اند». 

* معاون فرهنگی - اجتماعی ستاد انتخاباتی روحانی هم در سخنانی به ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخابات یازدهم برای انتخاب «رئیس جمهوری معتدل و خِرَدگرا» اشاره کرد و معمار آن را آیت‌الله رفسنجانی معرفی کرد.

صالحی همچنین به نظرسنجی و هیئت حل و فصل اشاره و اضافه‌ کرد: پس از تشکیل جلسات با نمایندگان آقایان روحانی و عارف و تأکید کمیته نظرسنجی بر استقبال عمومی از آقای روحانی نتیجه این شد که ایشان به عنوان نامزد نهایی در صحنه بماند.

* رئیس جمهور منتخب ملت ساعت 11:30 وارد سالن شد که با ورود او و اشاره رشیدپور، با شعار «صل علی محمد/ یار بهشتی آمد» حضار مورد استقبال قرار گرفت.

حجت‌الاسلام روحانی به دلیل فرصت اندکی که تا زمان اذان ظهر برای سخنرانی داشت، دقایقی برای تقدیر از فعالان ستادهای انتخاباتی اش در سراسر کشور سخن گفت و با تشریح شرایط کشور از آنها خواست که همچنان یار و مددکار او در دولت آینده باشند.

در خلال سخنرانی روحانی وقتی از حمایت‌های چهره‌های سیاسی اثرگذار از خود قدردانی کرد، برخی حضار از او خواستند که از عارف هم تشکر کند که وی با بیان اینکه "هنوز حافظه‌ام اینقدر ضعیف نشده"، از معاون اول دولت اصلاحات هم تقدیر کرد.

* این همایش ساعت 10:50 آغاز و همزمان با اذان ظهر تمام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، همایش تقدیر از فعالان ستادهای انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی که صبح امروز با حضور رئیس جمهوری منتخب ملت و چهره‌های سیاسی و فرهنگی در سالن اجلاس سران برگزار شد، حاشیه‌هایی داشت که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

* در این مراسم علاوه بر اعضای ستاد مرکزی انتخاباتی رئیس جمهور منتخب، افرادی چون مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، فاطمه هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی مطهری نماینده تهران در مجلس، علی فلاحیان و علی یونسی وزرای اطلاعات دولت‌های سازندگی و اصلاحات، رسول منتجب‌نیا قائم‌‌مقام حزب اعتماد ملی و مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری حضور داشتند  

ادامه مطلب ...

اصولگرایان پیروز انتخابات شوراها در مراکز 30 استان+ جداول گرایش منتخبان

 

 

خبرگزاری فارس: اصولگرایان پیروز انتخابات شوراها در مراکز 30 استان+ جداول گرایش منتخبان

نتایج چهارمین دوره انتخابات شوراها در 30 مرکز استان حاکی از آن است که اصولگرایان توانسته‌اند اکثریت قاطع کرسی‌ها را به خود اختصاص دهند.

ادامه مطلب ...

تقویت «پایه‌های مردمی انقلاب» از برکات انتخابات ۲۴ خرداد است

 

 

خبرگزاری فارس: تقویت «پایه‌های مردمی انقلاب» از برکات انتخابات ۲۴ خرداد است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بقایای فتنه ۸۸ پاسخ مناسبی از مردم دریافت کردند، گفت: تقویت پایه‌های مردمی این انقلاب یکی از برکات انتخابات ۲۴ خرداد است. 

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در خصوص خلق حماسه سیاسی مردم در 24 خرداد اظهار داشت: مردم ما در همه صحنه‌های انقلاب و حوادث پس از آن خرق عادت کرده و دنیا را به تحیر واداشته‌اند که یکی از این عرصه‌ها نیز انتخابات 24 خرداد بود که حماسه سیاسی مدنظر رهبر انقلاب محقق شد

ادامه مطلب ...

 

خبرگزاری فارس: لاوروف بر حضور نمایندگان ایران و عربستان در ژنو ۲ تأکید کرد

وزیر خارجه روسیه بر حضور نمایندگان ایران و عربستان در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه موسوم به ژنو ۲ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت معتقد است هیئت‌هایی از ایران و عربستان باید در کنفرانس بین‌المللی سوریه موسوم به ژنو 2 حاضر باشند.

آقای لاوروف افزود: «موفقیت کنفرانس بین‌المللی سوریه منوط به این است که طرفین سوری پیش‌شرط تعیین نکنند.»

در هفتم ماه می، روسیه و امریکا برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه توافق کردند که به نوعی پیگیری توافقات نشست ژنو بود که در ژوئن سال 2012 برگزار شد.

«اخضر ابراهیمی»، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در مسایل سوریه در هفتم ژوئن گفت که این نشست ممکن است در ماه جولای برگزار شود. در اصل قرار بود که این مذاکرات در ماه ژوئن برگزار شود.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد ما معتقدیم تمامی طرفین باید مطابق با بیانیه ژنو 30 ژوئن 2012 عمل کنند.

ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب صعود ایران به جام جهانی فوتبال را تبریک گفتند

 

 

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب صعود ایران به جام جهانی فوتبال را تبریک گفتند

حضرت آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور  پیامی پیروزی ایران و صعود به جام جهانی فوتبال را تبریک گفتند.  ادامه مطلب ...

سخنگوی قوه قضاییه:مسئولان قوه قضاییه از احضار رئیس جمهور اطلاعی نداشتند/ کج سلیقگی شده است

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه ای درباره خبر مربوط به  احضار رئیس جمهور به دادگاه گفت: برای مسئولان عالی رتبه نظام در قانون اساسی و در قانون موضوعه پیش بینی شده است که اگر احیاناً تخلفی کردند یا مرتکب جرمی شدند چگونه رسیدگی شود. 

ادامه مطلب ...

چند نکته درباره اولین کنفرانس روحانی: من با داس نیامده ام!


رییس جمهور منتخب در نخستین گفت و گو ضمن آن که تصویر آشنای خود را ارایه داد تلفیقی از هاشمی رفسنجانی و خاتمی را نیز به نمایش گذاشت بی آن که این بار از آنان نام ببرد.
  عصر ایران-اولین نشست خبری دکتر حسن روحانی با عنوان رییس جمهور منتخب ایران عصر امروز و در فضایی متفاوت برگزار شد.  ادامه مطلب ...

نخستین واکنش اوباما به انتخاب روحانی:مردم ایران به تندروها" نه "گفتند


اوباما در گفتگو با برنامه معروف " چارلی رز" گفت؛ مردم ایران با این انتخاب به تندروها " نه " گفتند؛ تندروهایی که در هیچ جایی و در مورد هیچ مساله ای حاضر به مصالحه نیستند.این انتخاب نشانه ای از این است که ایرانی ها می خواهند مسیری دیگر بپیمایند و این اشتیاق در بین ایرانیان برای تعامل با جامعه جهانی مشهود است. 

ادامه مطلب ...

واکنش لاریجانی به خبر احضار احمدی نژاد: شکایت شخصی نداریم


علی لاریجانی در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده مبنی بر انتشار خبری در خصوص احضار رییس جمهور به دادگاه به شکایت مجلس گفت که انعکاس این موضوع خلاف واقع است و شیطنتی در این کار بوده است. 

ادامه مطلب ...

گزارشی از حواشی تلخ جشن های انتخاباتی

گردهمایی دیشب حواشی هم داشت که چهره ی این تجمع را تا حدودی تیره کرد و باعث دلخوری خانواده های حاضر در این جشن شد و چه بسا شیرینی جشن را به کام برخی از حاضرین تلخ کرد، این حواشی در بعضی موارد تا حدی پررنگ بود که سایت های ضد انقلاب نیز لب به اعتراف گشوده و قسمت هایی از این حواشی را روایت کرده اند 

  ادامه مطلب ...

روحانی در پاسخ به شبکه ان.بی.سی آمریکا: از حقوق حقه ملت ایران کوتاه نمی‌آییم


خبرگزاری فارس: روحانی در پاسخ به شبکه ان.بی.سی آمریکا: از حقوق حقه ملت ایران کوتاه نمی‌آییم

روزنامه جام جم صبح امروز در مطلبی پاسخ روحانی به خبرنگار شبکه ان.بی.سی آمریکا را عنوان کرد: از حقوق حقه ملت ایران کوتاه نمی‌آییم.



به گزارش خبرگزاری فارس، برخی از روزنامه‌های صبح امروز کشور مهم‌ترین عناوین خبری خود را به مطالب زیر اختصاص دادند که به شرح زیر است:  ادامه مطلب ...

اینفوگرافیک | اوج حماسه

شش نکته رهبر انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خطاب به آحاد ملت و رئیس‌جمهور منتخب.