ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

اتهام ‌زنی جدید میهمانان فرنگی با «جهان امن‌تر پس از توافق» !

امروز یک روز تاریخی است و برای ما افتخار بزرگی می‌باشد تا اعلام کنیم که در مورد راه‌حل هسته‌ای ایران به توافق رسیده‌ایم تا جهان را امن‌تر سازیم». این جمله‌ای است که فدریکا موگرینی، نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا برای امور خارجه و سیاست و امنیت در وین اعلام کرد.

نویسنده : مهدی پورصفا 

«امروز یک روز تاریخی است و برای ما افتخار بزرگی می‌باشد تا اعلام کنیم که در مورد راه‌حل هسته‌ای ایران به توافق رسیده‌ایم تا جهان را امن‌تر سازیم». این جمله‌ای است که فدریکا موگرینی، نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا برای امور خارجه و سیاست و امنیت در وین اعلام کرد. 
این سخنان موگرینی در این اجلاس تقریباً پایانی بر مهم‌ترین مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 بود که تمام اتفاقات بعدی را رقم زد. در این میان نکته‌ای که خانم موگرینی در پایان سخنان خود به آن اشاره کرد، کلیدواژه‌ای بود که بارها و بارها از سوی مقامات غربی تکرار شد. 
ایمن‌تر کردن جهان واژه‌ای بود که باید به صورت مداوم تکرار شود. لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه نیز در یادداشت خود در روزنامه ایران به این نکته اشاره کرد که «ما می‌خواهیم برای یک جهان امن‌تر اقدام کنیم و بایسته است ایران همه سهم خود را در این جهان داشته باشد. این پیامی است که به تهران می‌برم». 
 
ادامه مطلب ...

سناریوی تسلیت برای شهید نتانیاهو!(یادداشت روز)

6 تیر سال 1355 هواپیمایی که از تل آویو عازم پاریس بود توسط دو فلسطینی ربوده شده و به فرودگاه انتبه در اوگاندا منتقل شد. مبارزان فلسطینی با آزاد کردن مسافران غیراسرائیلی، خواستار آزادی تعدادی از زندانیان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی شدند. پاسخ تل آویو به این درخواست اعزام یگان 100 نفره کماندویی به انتبه بود. 13 تیر عملیات با شهادت مبارزان فلسطینی، کشته شدن تعدادی اوگاندایی و هلاکت افسر ارشد یگان کماندویی رژیم صهیونیستی پایان یافت. موساد طراحی و فرماندهی اصلی این عملیات را بر عهده داشت.
9 روز بعد دربار ایران نامه‌ای به دفتر موساد در تهران ارسال کرد. در این نامه از این عملیات تمجید شده و شهادت! افسر اسرائیلی تسلیت گفته شده بود. افسر هلاک شده رژیم صهیونیستی که مقام بلند پایه ایران -به احتمال بسیار زیاد شخص محمدرضا پهلوی- هلاکت وی را «شهادت»! نامیده و تسلیت گفته بود کسی نبود جز یوناتان نتانیاهو، برادر بزرگ‌تر نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی. این نامه تاریخی قرار است به زودی در نمایشگاهی در سرزمین‌های اشغالی برای نخستین بار در معرض دید قرار گیرد.
ماجرای فوق تنها نمونه‌ای از روابط خاص و پیچیده رژیم صهیونیستی و ایران پیش از انقلاب اسلامی است و درک درست از رفتار تل آویو در موضوع چالش هسته‌ای جمهوری اسلامی و غرب و توافق به دست آمده، وابسته به آگاهی از چنین پیشینه‌ای است. 
ادامه مطلب ...