ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

هدیه به خوانندگان بصیر

 دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان 

 اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَى کَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَى وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَسَاکِینِ«خدایا! در این روز از پلیدی‌ها و پلشتی‌ها پاکم ساز و بر قضای روزگار بردبارم گردان و به من توفیق پرهیزگاری و همنشینی با نیکان عطا فرما، به امید یاری‌ات ای نور دیده درماندگان!»

 

مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی: گاهی خودمان را نصیحت کنیم، به خود بگوییم که رفقای ما همه مرده‌اند، آنها که از ما قوی‌تر و پولدارتر بودند مردند. پس ما هم می‌میریم. 

 

در پرتو وحی 

فقط پرهیزکاران
از دوزخ نجات می‌یابند
قرآن عظیم:
و همه شما (بدون استثنا) وارد جهنم می‌شوید! این امری است حتمی و قطعی بر پروردگارت.
سپس کسانی را که تقوا پیشه کردند، از آن رهایی می‌بخشیم؛ و ظالمان را- در حالیکه (از ضعف و ذلت) به زانو درآمده‌اند- در آن رها می‌سازیم.
سوره مریم
آیات 71 و 72

پنج وزیر مهم‌تر از برنامه هسته‌ای! (یادداشت روز)

بصیر:ریاست‌جمهوری دکتر روحانی دو هفته دیگر با برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ آغاز می‌شود. او 4 چالش مهم را پیش رو دارد. 1- چالش اقتصادی 2-چالش سیاست خارجی به بهانه برنامه هسته‌ای 3- جریان بی‌اعتبار و افراطی دخیل در فتنه‌گری‌های 78 و 88 (چالش‌ سیاسی-امنیتی) 4- چالش فرهنگی. این 4 چالش کمابیش با یکدیگر، تقاطع و هم‌پوشانی دارند. طلبکاری غرب و جریان افراطی مدعی اصلاح‌طلبی، یک چالش مهم در برابر حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی است. او برنده خواهد بود اگر در برابر این دو طیف-از موضع حق و قانون و واقعیت‌ها- برخورد عزتمندانه و از سر اقتدار داشته باشد و خدای نکرده بازنده خواهد شد اگر در موضع بدهکاری مقابل غرب و جریان فتنه قرار گیرد. شاید تعجب کنید اما اولین مطالبات هر دو طیف بر سر کابینه و به ویژه 5 وزارتخانه‌ کلیدی کشور، اطلاعات، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و خارجه است. این ادعا را باید مستند کرد. 

ادامه مطلب ...

ارتش سوریه حمله تروریست‌ها به حرم حضرت زینب(س) را ناکام گذاشت

 

بصیر:نیروهای ارتش سوریه تمامی عناصر یک گروه مسلح که قصد بمب‌گذاری و حمله به حرم مطهر حضرت زینب(س) را داشتند به هلاکت رساندند.
به گزارش خبرگزاری فارس، یگان‌های ارتش سوریه در جریان درگیری با یک گروه مسلح در منطقه اطراف حرم مطهر حضرت زینب(س) در حومه دمشق تمامی افراد این گروه تروریستی را به قتل رساندند.
تروریست‌های مسلح قصد خرابکاری و بمب‌گذاری در اطراف حرم مطهر را داشتند که با اقدام به موقع نیروهای ارتش توطئه آنان نقش بر آب شد.
در این درگیری که حدود سه ساعت طول کشید تمامی تروریست‌ها کشته و سلاح‌ها و مهمات آنان به دست نیروهای ارتش افتاد. 

ادامه مطلب ...

دی‌ولت: ایران در دوره روحانی به یک قدرت اتمی تبدیل خواهد شد(خبر ویژه)

بصیر: یک نشریه آلمانی پیش‌بینی کرد ایران در دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی با اراده آهنین در سیاست خارجی عمل کند و تبدیل به یک قدرت اتمی شود.
روزنامه دی‌ولت می‌نویسد: بر خلاف آنچه در مورد شخصیت ملایم حسن روحانی تصور می‌شود، وی با اراده‌ای آهنین برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را ادامه می‌دهد و این کشور به عنوان یک قدرت اتمی ظهور خواهد کرد.
روزنامه آلمانی می‌افزاید: رئیس جمهور جدید ایران، حسن روحانی در دعوای اتمی به عنوان شخصی معتدل دیده می‌شود اما واقعیت این است که با نگاه به سابقه کاری وی، درست مخالف این چیز را شاهد خواهیم بود.
این تحلیل خاطرنشان می‌کند: با انتخاب حسن روحانی در غرب امیدواری ایجاد کرده و به رئیس جمهور جدید ایران به عنوان یک شخصیت امیدآفرین که همه انتظارات را برآورده خواهد کرد، نگاه می‌شود اما با نگاه به سوابق کاری و مواضع پیشین روحانی نباید از وی انتظار بیش از اندازه در مسئله هسته‌ای داشته باشیم.
دی‌ولت می‌نویسد: البته این که چه کسی رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت جدید باشد، می‌تواند جالب‌ باشد اما اگر تصور ما این است که به شرایطی باز خواهیم گشت که خود روحانی مسئولیت گروه مذاکره‌کننده ایران را بر عهده داشت، این تفکر اشتباهی است زیرا مبنای این انتظار تصویری از روحانی است که هرگز با واقعیت‌ها مطابق نبود و وضعیت امروز وی نیز به صورت فاحشی تغییر یافته است.

 منبع :http://www.kayhan.i

ناشی‌گری خاتمی «فرد مورد نظر» را سوزاند! (خبر ویژه)

بصیر:ناخرسندی و اعتراض رئیس‌جمهور منتخب به موضع طلبکارانه خاتمی درباره گزینه وزارت ارشاد باعث عقب‌نشینی این حامی فتنه سبز شد.
خاتمی که پیش از این مسجدجامعی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کرده بود، اکنون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما در پی سهم‌خواهی از رئیس‌جمهور منتخب هستید و نام بردن از احمد مسجدجامعی به عنوان وزیر ارشاد در همین راستاست، گفت: ابدا، بنده ترجیح می‌دهم مسجدجامعی در شورای شهر بماند.
وی در پاسخ این سوال که پس چرا از وی به عنوان وزیر ارشاد نام بردید، گفت: گفتم دیگر. هیچکس نباید سهم‌خواهی کند و باید اجازه بدهند آقای روحانی هرکس را دلش می‌خواهد انتخاب کند.
  ادامه مطلب ...

لاف گزاف رئیس گروهک منحله (خبر ویژه)

بصیر:پس از تقلای سران حزب منحله مشارکت برای مصادره دولت جدید، رئیس گروهک نهضت آزادی نیز وارد گود شد.
خبرگزاری ایسنا وابسته به جهاد دانشگاهی به سراغ ابراهیم یزدی رفته و از قول وی نوشته است: ما به آقای روحانی رأی دادیم و از کاندیداتوری‌شان حمایت کردیم و اکنون نیز هر کمکی از دستمان برآید برایشان انجام خواهیم داد.
وی درباره پیش‌بینی خود از فعالیت‌های حزبی خود و همفکرانش در دوره دولت یازدهم گفت: فعالیت‌های مدنی و حزبی از جمله حقوقی است که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است. ما خواهان اجرای بی کم و کاست حقوق اساسی مصرح در قانون اساسی هستیم، نه کمتر و نه بیشتر. اگر این حقوق محقق شود، قطعا همه احزاب از این حقوق بهره‌مند خواهند شد.
وی با بیان این که «معنا و مفهوم اعتدال‌گرایی این است که ما خواهان اجرای بی کم و کاست قانون اساسی هستیم»، تصریح کرد: ما به التزام به قانون اساسی تاکید داریم، چرا که التزام به قانون اساسی برای همه افراد لازم است؛ خواه فرد به آن اصول اعتماد داشته باشد، خواه نداشته باشد. التزام به قانون مقوله‌ای حقوقی است و همگان باید آن را رعایت کنند.
گفتنی است فعالیت‌های گروهک نهضت آزادی پس از خیانت‌های مکرر این گروه به نظام و انقلاب و کشف برخی اسناد وابستگی به لانه جاسوسی آمریکا غیرقانونی اعلام شد. بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در پاسخ به نامه علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیر کشور وقت تصریح کرد که این گروه حق فعالیت ندارند. امام همچنان تاکید کرده‌اند که سازمان تروریستی منافقین فرزندان معنوی نهضت آزادی و مهندس بازرگان هستند و اگر این گروه در دولت موقت سر کار می‌ماندند سیلی‌ای به اسلام و انقلاب می‌زدند که تا قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد 

منبع:http://www.kayhan.i

عارف: روحانی به من پیشنهاد معاون اولی نداد

 

بصیر:محمدرضا عارف می‌گوید تاکنون 2 بار با رئیس‌جمهور منتخب ملاقات کرده اما روحانی تاکنون پیشنهاد معاون‌اولی به وی نداده است.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب به شیوه راه بینداز و جا بینداز ادعا کرده بودند معاون اولی عارف قطعی است چرا که روحانی مدیون عارف و اصلاح‌طلبان است. عارف تحت فشار اصلاح‌طلبانی که هشدار می‌دادند وی در نظرسنجی‌ها 7 درصد بیشتر رای ندارد و بدون اعلام حمایت از روحانی انصراف داد. او همچنین ستادهای خود را منحل اعلام کرد.
عارف اکنون در مصاحبه با روزنامه شرق از دو دیدار خود با رئیس‌جمهور منتخب خبر داده اما درباره این سوال که «گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه شما قرار است معاون اول شوید وجود دارد، آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟» می‌گوید: نه تاکنون چنین پیشنهادی از سوی آقای روحانی نشده است. 

ادامه مطلب ...

دورخیز اصلاح‌طلبان برای کسب کرسی وزارت در دولت یازدهم

بصیر:کارشناسان و فعالان سیاسی با اشاره به تحرکات و تکاپوی اصلاح‌طلبان نسبت به سهم‌خواهی از دولت یازدهم تاکید کردند که مجلس به کسانی که در بازی سیاسی و حزبی به دنبال سهم و غنیمت از دولت روحانی باشند رای اعتماد نمی‌دهد.
ابوالفضل چمندی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای ناکارآمد نشان دادن دولت حسن روحانی در چهار سال آینده گفت: فشارهایی که به منتخب مردم وارد می‌شود برآمده از همین تحلیل است چرا که اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند تا با تعیین افرادی برای وزارتخانه‌های حساس و قابل دسترس نظیر وزارت علوم و وزارت ارشاد، برای دولت روحانی حاشیه‌سازی کرده و در ادامه ناکارآمدی وی را به جامعه تلقین کنند.
وی درباره فعالیت‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در قدرت گفت: اصلاح‌طلبانی که با تندروی دستاوردهای دولت کارگزاران و شخص هاشمی و بعدتر از آن دولت احمدی‌نژاد را نادیده گرفتند و تحت عناوین زننده‌ای با دو رئیس‌جمهور ایران به مقابله برخاستند و حتی پروژه عبور از خاتمی را در برهه‌ای کلید زدند؛ دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی را نیز مرحله‌ گذاری می‌دانند که بایستی از آن در 4 سال آینده عبور کنند.
 

ادامه مطلب ...

دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان

 هدیه به خوانندگان بصیر:

 

اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِینَ«خدایا! در این روز مرا به زیور پوشیدگی و پاکدامنی بیارای و بر من جامه کفاف و قناعت بپوشان و به عدل و انصاف وادارم کن و مرا از هر آنچه که می‌ترسم ایمن گردان به امید نگهداری‌ات ای نگهدار خداترسان!»

 

این سه‌گزاره‌ را کنار هم بگذارید! (یادداشت روز)

بصیر:چند سال قبل طی یادداشتی با عنوان «راست‌بگو، نهان مکن» به خاطره‌ای که در پی خواهد آمد اشاره کرده بودیم و امروز تکرار آن را برای نزدیک شدن ذهن به یکی از مسائل حساس این روزها بی‌فایده نمی‌دانیم، و ماجرا اینگونه بود؛
«مهرماه سال 1376 بود و 2 ماه قبل از برپایی کنفرانس سران کشورهای اسلامی که قرار بود آذرماه همان سال و برای اولین‌بار در تهران برگزار شود. آقای دکترحسن روحانی به عنوان نماینده حضرت آقا و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، از مسئولان رسانه‌های کشور دعوت کرده بود تا درباره اهمیت کنفرانس سران و نقشی که رسانه‌ها می‌توانند در انعکاس اخبار اجلاس و مسائل پیرامونی آن داشته باشند، رایزنی و تبادل‌نظر کند. آن روزها در روزنامه کیهان سلسله گزارش‌های مستندی با موضوع «ثروت‌های بادآورده» را به دست چاپ می‌سپردیم و پرونده‌های متعددی از غارتگری بیت‌المال که حاصل تلاش میدانی خبرنگارانمان و همکاری و اطلاع‌رسانی برادران حزب‌الله بود را برای اطلاع مردم و پی‌گیری مسئولان می‌گشودیم. در نشست آن روز شورای عالی امنیت ملی، مدیرمسئول یکی از روزنامه‌ها، خطاب به آقای دکتر روحانی، رئیس جلسه گفت: پیشنهاد می‌کنم روزنامه کیهان در این فاصله 2ماهه تا برگزاری اجلاس سران، گزارش‌های خود درباره دله‌دزدی‌ها- دقیقا با همین تعبیر- را متوقف کند که باعث آبروریزی نشود! آقای روحانی که قصد داشت مذاکرات جلسه را جمع‌بندی کند نظر نگارنده را جویا شد که به ایشان گفته شد؛ پیشنهاد بنده آن است که به جای درخواست توقف سلسله گزارش ثروت‌های بادآورده در کیهان، از «دله‌دزدها» بخواهید برای حفظ آبروی کشور، لااقل در این دو‌ماه باقیمانده تا اجلاس سران، از دله‌دزدی دست بردارند و غارت بیت‌المال را دستکم برای همین دو ماه متوقف کنند! و توضیح داده شد چرا باید به جای نهیب بر غارتگران بیت‌المال، روزنامه کیهان را که نسبت به این غارتگری‌ها هشدار می‌دهد، سرزنش کرد»؟! 

ادامه مطلب ...

افطار میهمانان خدا در جوار شهدا

 

بصیر:در ماه میهمانی خدا شهیدان میزبان روزه‌دارانی هستند که هنوز رسم دلدادگی را فراموش نکرده‌اند. روزه‌داران غروب هر پنجشنبه سفره‌های افطاری خود را در کنار مزار شهدا پهن می‌کنند تا عطر خوش حضور آنان در مشام ثانیه‌هایشان بپیچد. با همین سفره مختصر افطاری و قطره اشکی در چشم سوار بر قطار خاطره‌ها تا سنگرهای عاشقی می‌روند.
آه چه روزهایی بود روزهای یکرنگی و سفره‌های اخلاص حتی خرده نان‌ها هم در سفره‌های سنگر برکت داشت.

یادنامه شهیدان عبوری

سه برادر که در فاصله 40 روز به شهادت رسیدند 

بصیر:روایتی خواندنی از دلاورمردان لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، شهیدان محمد علی،  قاسم و حجت الله عبوری… آنچه که در پی می‌آید ماجرای عجیب شهادت این سه برادر اهل ساری است که در فاصله چهل روز و به ترتیب سن، خون مبارک‌شان در راه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی جاری می‌شود.  به گزارش رجانیوز، روایت شهادت آنها، توسط جانباز سرفراز “علی‏رضا علی‏پور” از هم‌رزمان این شهیدان بیان و توسط نویسنده جانباز غلامعلی نسائی قلمی شده است که در ادامه می‌آید.
این همه شهید یکجا همه شهر را بهم می‌ریزد
عملیات «والفجرهشت» را پشت سرگذاشته، پس از استراحتی کوتاه، دوباره به منطقه بازگشته‌ایم، جاده فاو - بصره، حوالی کارخانه نمک، در عملیات «والفجر هشت» تا جاده شنی پیشروی کرده، اکنون اینجا برای دشمن بسیار ارزشمند و حیاتی است. نفوذ دشمن از این منطقه، می‌تواند کار فاو را یکسره کند.
این محور استراتژیک را به نیروهای «گردان مسلم بن عقیل(ع)» جمعی لشکر ۲۵کربلا سپرده اند.
ابتدای جاده در حدود 300 متر چند نقطه کمین کاشته‌ایم، ادامه جاده در دست دشمن است و هر چند متر، روی جاده یک کمین زده‌اند.فاصله کمین ما با کمین‌های روی جاده شنی دشمن، حدود ۱۵۰ متر است. 

ادامه مطلب ...

کمک ! (گفت و شنود)

بصیر:گفت: دبیرکل حزب منحله نهضت‌آزادی گفته است «ما به آقای روحانی رای دادیم و از کاندیداتوری ایشان حمایت کردیم و اکنون نیز هر کمکی از دستمان برآید برایشان انجام خواهیم داد»!
گفتم: نهضت آزادی که یک حزب غیرقانونی است و مخصوصا دبیرکل کنونی آن نشان داده است که دربست در اختیار آمریکا بوده و هست.
گفت: با این حساب و با آن کارنامه ننگینی که نهضتی‌ها دارند، چه کمکی می‌توانند به دکتر روحانی بکنند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! بچه دزدی، برای خواباندن بچه‌ای که دزدیده بود، لالایی می‌گفت و بچه پستونک را از دهانش بیرون آورد و گفت؛ لطفا اون صدای نکره رو قطع کن می‌خوام بخوابم.
منبع :http://www.kayhan.i

تازه‌ترین خبرها از برگزاری مراسم تحلیف‌رئیس جمهور

 

بصیر:جلسات هماهنگی برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در 13 مرداد، میان هیئت‌رئیسه مجلس و نمایندگان رئیس‌جمهور منتخب برای تعیین مهمانان داخلی و خارجی این مراسم برگزار شده است.
در همین رابطه، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: شریف حسینی نماینده اهواز، محمد آشوری نماینده بندرعباس و عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه اعضای ناظر هستند که از سوی هیئت رئیسه مسئول پیگیری مسائل مربوط به مراسم تحلیف و رایزنی با دولت جدید در این رابطه هستند.
همچنین، سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به مهر گفت: جلسات مشترک مجلس و نمایندگان رئیس‌جمهور منتخب در حال برگزاری است تا نظر دولت جدید درخصوص دعوت از مهمانان خارجی کسب شود و همچنین شخصیت‌های داخلی که باید در این مراسم شرکت کنند تعیین شوند.
برخی منابع از حضور سران بیش از 10 کشور جهان در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب در مجلس خبر دادند. 

ادامه مطلب ...

مخملی‌ها معاون اولی را نشانه رفتند(خبر ویژه)

بصیر:روزنامه زنجیره‌ای بهار از قول یکی از عناصر فعال در حوزه جنگ نرم و مرتبط با حلقه سیرا در آمریکا از رئیس‌جمهور منتخب خواست محمدرضا عارف را معاون اول خود کند.
ناصر- ه که از حدود دو دهه پیش با برخی حلقه‌های سیاسی ضدانقلاب در آمریکا نظیر حلقه سیرا مرتبط بوده، می‌گوید گماشتن عارف به معاون اولی دولت جدید، باعث طولانی شدن ماه‌عسل رئیس‌جمهور منتخب خواهد شد و رهبری ائتلاف انتخاباتی را بدین ترتیب به عهده بگیرد.
تلاش برای وامدار کردن روحانی به اصلاح‌طلبان در حالی است که اولا نام روحانی در میان 4 نامزد اصلاح‌طلبان قرار نداشت و ثانیا حتی همین طیف، عارف را نیز به خاطر ارتکاب جرم اعلام نامزدی، اصلاح‌طلب بدلی و تحریک شده نیروهای امنیتی معرفی می‌کردند. در نظرسنجی‌ها نیز رای اصلاح‌طلبان 7 تا 10 درصد بوده است.

 منبع :http://www.kayhan.i

آن روی لبخند استراو در سخنان رئیس سازمان جاسوسی انگلیس(خبر ویژه)

بصیر:«آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را اجرایی کنند.»
قطعاً شنیدن این جمله از زبان بلندپایه‌ترین مقام امنیتی دولت انگلیس برای کسانی که این روزها در تب و تاب فرش قرمز پهن کردن برای مقامات بریتانیا می‌سوزند، خوشایند نباشد اما این عین عبارتی است که جان ساورز، رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس موسوم به MI6 آن هم در دومین سخنرانی علنی رئیس این دستگاه امنیتی در صد سال گذشته، علیه کشورمان بیان کرده است.
به گزارش رجا، جان ساورز در ادامه سخنانش، در جمع تعدادی از فعالان سرشناس اجتماعی در انگلیس، مدعی شده است که ایران با وجود همه خرابکاری‌هایی که در مسیر تکمیل فناوری هسته‌ای صورت گرفته، تا دو سال آینده به بمب اتمی دست پیدا می‌کند و به یک منطقه هسته‌ای در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.
 

ادامه مطلب ...

ما ضعیف نیستیم جمهوری اسلامی خیلی قدرتمند است(خبر ویژه)

بصیر:یک رسانه وابسته به ضد انقلاب در توجیه شکست سی و چهار ساله گروه‌های اپوزیسیون در هم‌آوردی با جمهوری اسلامی تصریح کرد اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این جمهوری اسلامی و روحانیت است که بسیار قدرتمند است.
گویانیوز دراین‌باره با طرح این سوال که جمهوری اسلامی چگونه مقتدرانه توانسته سی‌وپنج سال دوام داشته باشد، می‌نویسد: در عالم اینترنت که همه می‌توانند بدون این که به آن چه می‌نویسند فکر کنند، معمولا اولین پاسخی که به این سوال داده می‌شود، ضعف اپوزیسیون است. تعجب از این است که اپوزیسیون با وجود داشتن سرانی چون رضا پهلوی، یا فعالانی چون اکبر گنجی، شیرین عبادی، مهرانگیز کار، حسن شریعتمداری، محسن سازگارا، نوری‌زاده و امثال ایشان که جملگی افکار و اندیشه‌های متجددانه دارند چطور اپوزیسیون ضعیفی خوانده می‌شود؟ هر کدام از این آقایان یا کسانی چون دکتر سروش، دکتر مجتهد شبستری، عبدالعلی بازرگان و حجت‌الاسلام دکتر کدیور و حامیان آنها چگونه است که نمی‌توانند در تغییر حکومت نقشی موثر ایفا کنند؟ 

ادامه مطلب ...

ناخرسندی رئیس‌جمهور منتخب از برخورد طلبکارانه خاتمی(خبر ویژه)

  

 بصیر:اظهارات از موضع بالای خاتمی مبنی بر معرفی وزیر ارشاد دولت خود به عنوان وزیر ارشاد دولت جدید با ناراحتی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روبه‌رو شده است.
خاتمی اخیرا در جمع گروهی از سینماگران و در جواب اصغر فرهادی، احمد مسجدجامعی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کرده بود.
به گزارش مشرق، اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سیدمحمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به شدت ناراحت هستند و می‌گویند چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود. نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند.
ظاهرا پس از اظهارات خاتمی بخت وزارت مسجدجامعی کاهش یافته چرا که این تلقی را به وجود آورده که معرفی و تحمیل مسجدجامعی توسط خاتمی صورت گرفته است. گفته می‌شود رئیس‌جمهور منتخب نیز از این جنس اظهارنظرها ابراز ناراحتی کرده است.
این گزارش همچنین حاکی است تلاش برخی چهره‌های نزدیک به فتنه برای حضور خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب نقش بر آب شده است. این افراد می‌خواستند خاتمی را بدون عذرخواهی از فتنه 88 و اعتراف به دروغ بزرگ تقلب به صحنه سیاسی کشور بازگردانند این در حالی است که خاتمی هنوز مرزبندی خود را با فتنه اعلام نکرده است.
در راستای برخوردهای طلبکارانه فعالان جریان فتنه و افراطی‌گری با رئیس‌جمهور منتخب، سعید حجاریان نیز به مجله آسمان گفته که «روحانی باید بداند آرای او متعلق به خاتمی و هاشمی بوده است. روحانی باید بداند این رای‌ها از کجا آمده»!