ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

خبر ویژه

گاردین: تشییع غواصان نشان داد مردم ایران از آمریکا منزجرند

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی درباره مراسم تشییع پیکر 175 غواص شهید دفاع توسط مردم ایران، به حضور اقشار مختلف مردم از سنین مختلف اشاره کرده و آنرا نشانه ای از انزجار عمومی مردم ایران از آمریکا دانست.
    این روزنامه با اشاره به کمک های اطلاعاتی آمریکابه صدام حسین در جریان جنگ می نویسد: «این اعتقاد وجود دارد که غواصان ایرانی سال 1986 در عملیات کربلای 4 با کمک سازمان اطلاعات آمریکا دستگیر و زنده به گور شدند». در این گزارش تصریح شده است: «در جریان جنگ، آمریکا از صدام حسین حمایت حیاتی کرد و حتی بعداً چشمانش را به روی استفاده از سلاح های شیمیایی بست».
    به گزارش رجانیوز تکریم مردم به ویژه جوانان ایران نسبت به غواصان شهید نیز به صورت ویژه ای مورد توجه گاردین قرار گرفت چنانکه این روزنامه با اشاره به واکنشهای مردم ایران به موضوع 175 غواص شهید اذعان کرد: تعداد زیادی از مردم ایران که جوانان را هم شامل می شود در یک ماه گذشته با خشم و انزجار به مرگ 175 غواص واکنش نشان دادند و به طور فزاینده ای در فضای اینترنتی با احترام از غواصان نوشتند.
    در این یادداشت با اشاره به کمک های اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا از رژیم بعث و عملیات کربلای 4 آمده است: «جای تعجب نیست که چرا یک تراژدی که سه دهه قبل اتفاق افتاد همچنان بر شعله بی اعتمادی بین ایران و آمریکا می دمد».
    روزنامه انگلیسی با اشاره به ادامه اقدامات ضد ایرانی غرب نوشت: «تحریم های همه جانبه و کور آمریکا و متحدان اروپایی، همچنان در حال ایجاد اختلال در زندگی مردم عادی ایران است که این تحریمها مواردی چون دسترسی به داروهای با کیفیت بالاو مواد غذایی را هم در بر می گیرد». به نوشته گاردین تحریم های کور علیه هواپیماهای مسافربری ایران شرم آور است.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد