ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

هدیه به خوانندگان بصیر

  

در پرتو وحی


رسیدگی به مال و فرزندان
شما را از یاد خدا غافل نکند
قرآن کریم
ای کسانی که ایمان آورده‌اید!
(رسیدگی به) اموال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل نکند.
و (بدانید و آگاه باشید که) کسانی که چنین کنند (جزو) زیانکارانند.
سوره منافقین آیه 9

 

 

مرحوم آیت‌الله بهجت (ره): وقتی روح انسان به عالم دیگر رفت، می‌فهمد که این همه تشریفات در دنیا لازم نبود.

درمکتب امام


حج کانون معارف الهی است
حج تنها حرکات و اعمال و لفظ‌ها نیست.
و با کلام و لفظ و حرکت خشک (و بی‌روح و فاقد معرفت) انسان به خدا نمی‌رسد.
حج کانون معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید جستجو نمود.
آئین انقلاب اسلامی - ص 123

با اعتراض به قدرت‌های غربی در اجلاس شانگهای

 

 

روحانی: تکفیری‌ها با سلاح شیمیایی امنیت منطقه را به خطر انداخته‌اند

رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود در نشست سران سازمان شانگهای با انتقاد از عملکرد کشورهای غربی در زمینه اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی گفت: مجهز شدن گروه‌های تکفیری به سلاح شیمیایی بزرگترین خطر برای منطقه است.
سیزدهمین نشست رهبران عضو سازمان شانگهای دیروز با هدف تقویت روابط میان کشورهای عضو و هماهنگی مواضع در زمینه موضوعات مهم جهانی و منطقه‌ای آغاز به کار کرد. 

ادامه مطلب ...

در احکام جداگانه‌ای از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت

بصیر:حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی با صدور حکمی علی شمخانی را برای مدت سه سال به نمایندگی خود در شورای عالی امنیت ملی منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
«بسم ‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی شمخانی
در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جنابعالی را به نمایندگی خود در شورای عالی امنیت ملی برای مدت سه سال منصوب می‌کنم.
انتظار می‌رود که با توجه به نقش برجسته و ممتاز تصمیمات آن شورا در تحقق استقلال و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، بتوانید با شرکت فعالانه در آن و تبادل نظر مستمر با اینجانب، به اقتدار و استقلال نظام متعالی اسلامی کمک نمایید.
بر خود لازم می‌دانم از زحمات جناب آقای دکتر روحانی در طول سالیان متمادی نمایندگی رهبری در شورای مذکور قدردانی نمایم.
سید علی خامنه‌ای
21 شهریور 1392»
همچنین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی دکتر سعید جلیلی را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
«بسم ‌الله ‌الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سعید جلیلی
با توجه به تجارب با ارزشی که طی چند سال اخیر در تصدی دبیری شورای عالی امنیت ملی اندوخته‌اید و با تشکر از زحمات و خدمات جنابعالی، شما را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره جاری منصوب می‌کنم.
توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.
سید علی خامنه‌ای
21 شهریور 1392»

به بهانه پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز«6 نقطه ضعف ما»

سمیرا خطیب‌زاده
بصیر:پیام حضرت آقا به کنگره نماز را که شنیدم، تازه فهمیدم چقدر برای نماز کم گذاشته‌ایم، چه کارها که باید انجام می‌دادیم اما با بی‌توجهی و غفلت از کنار آن گذشته‌ایم.
فرصت‌هایی را که باید صرف اندیشیدن و پرداختن به این فریضه مهم الهی کنیم، یا به چیزهایی اندیشیده‌ایم که ارزش فکر کردن نداشته است، یا کج اندیشیده‌ایم، یا اصلاً فکر و اندیشه را تعطیل کرده‌ایم.
اگر هم اندیشه‌ نابی وجود داشته است بیان نکرده‌ایم، نگفته‌ایم و ننوشته‌ایم. اگر هم گفته‌ایم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم، خوب و زیبا و رسا و جذاب نگفته‌ایم.
«صاحبان اندیشه و بیان، با گفتن و نوشتن؛ دارندگان رسانه‌ها و منبرها با پرداخت جذاب و هنری و مسئولان دستگاهها نیز متناسب با کارکرد آن دستگاه، می‌توانند این وظیفه بزرگ }نماز{ را ادا کنند.»
در رسانه‌های خود به تبلیغ همه چیز پرداخته‌ایم، هر ارتباطی در دنیای مدرن را ترویج کرده‌ایم اما از تبلیغ اصل و اساس ارتباطمان با خدا یعنی نماز باز مانده‌ایم. جالب آنجاست که همین وسایل ارتباطی را همراه اول نیز نامیده‌ایم در حالی که فراموش کرده‌ایم «همراه اول و آخر ما خداست».
در بیان حق مطلب نماز کم گذاشته‌ایم و در این راه نقاط ضعف بسیاری داشته‌ایم که رهبر معظم انقلاب در پیامشان به کنگره نماز نمونه‌ای از آنها را این گونه برشمرده‌اند: 

ادامه مطلب ...

خطیب جمعه تهران: دولت با «کلید» خود قفل مشکلات اقتصادی را باز کند

بصیر:امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مردم واقعاً از این گرانی به تنگ آمده‌اند گفت: دولت باید این کلید را به کار انداخته و مسئله بیکاری را حل کند هر چند بعضی از این مشکلات یک ماهه و دو ماهه حل شدنی نیست.
به گزارش فارس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه دیروز تهران با اشاره به اینکه یکی از وظایف مؤمن این است که زمان خودش و مکائد دشمن را بشناسد گفت: اسلام هویتی دارد و این هویت دشمنان اسلام و طاغوت‌ها را تهدید می‌کند و آنها در مقام مقابله برمی‌آیند.
وی افزود: آنها فهمیده‌اند که اسلام می‌گوید کره زمین مال همه است. عزت برای همه است استقلال و نعم الهی برای همه است اما مستکبر چنین سخنی را نمی‌گوید. فرعون می‌گوید که من خدای شما هستم همه چیز مال من است. بنی‌اسرائیل حقی ندارد.
خطیب دیروز نماز جمعه تهران ادامه داد: مستکبرین اسلام را شناختند برنامه‌های اسلام را دانستند، خواسته‌های رسول‌الله را فهمیدند قدرت اسلام را در ایران و در منطقه به واسطه بیداری اسلامی دیده‌اند و با تمام قوا به جنگ اسلام آمده‌اند.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد:‌ آنها می‌گویند که دنیا دهکده‌ای است و کدخدای این دهکده ما هستیم کسی حق ندارد که در جهان تصمیمم بگیرد سازمان ملل را برای دفاع از انسان‌ها و حقوق انسان‌ها ایجاد کرده‌اند اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب دروغ می‌گویند. 

ادامه مطلب ...

روزنامه چاپ ترکیه: تل‌آویو اولین قربانی حمله به سوریه است (خبر ویژه)

آمریکا جنگ‌های منطقه‌ را به پیمانکاران واگذار کرده و به علت شرایط وخیم اقتصادی قادر به مداخله نظامی طولانی‌مدت در سوریه نیست.
این تحلیل را روزنامه آیندینلیک چاپ ترکیه منتشر کرد و در پاسخ این مسئولان که چرا آمریکا برخلاف تبلیغات انجام گرفته به سوریه حمله نکرد، نوشت: آمریکا بودجه لازم برای اشغال یک کشور جدید را ندارد و حتی وزیر خزانه‌داری آمریکا عنوان کرده بود که خزانه این کشور خالی است.
محمدعلی گوللر در این تحلیل می‌نویسد: حزب کمونیست چین در آخرین کنگره خود تصمیمی مبنی بر اینکه منابع مالی چین در داخل این کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد اتخاذ کرده بود و این مسئله آمریکا را در تنگنا قرار داد و اکنون واشنگتن قادر به استقراض از چین نمی‌باشد. اکنون واشنگتن درصدد بازگرداندن منابع مالی خود از خارج به داخل کشور است و تصمیمات خزانه‌داری آمریکا را باید در این راستا ارزیابی کرد و این وضعیت و افزایش قدرت چین در اقتصاد جهانی نمایانگر آن است که اقتصاد آمریکا حتی با یک جنگ جدید نیز نمی‌تواند بهبود یابد. 

ادامه مطلب ...

جاسوسی نیابتی آژانس امنیت ملی آمریکا برای اسرائیل! (خبر ویژه)

«آمریکا اطلاعات شهروندان خود را به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل می‌دهد.»
روزنامه گاردین این خبر را به نقل از ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد. بر اساس اسناد جدید افشا شده از سوی اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا، داده‌های اطلاعاتی خود از جمله اطلاعات درباره شهروندان آمریکا را با دولت اسرائیل به اشتراک می‌گذارد.
به گزارش دویچه وله ادوارد اسنودن از اوایل ژوئن سال جاری (2013) افشای گسترده برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را آغاز کرد. برملا ساختن جاسوسی آمریکا در جهان، از جمله در اروپا و آلمان، وجهه ایالات متحده را در سطح بین‌المللی خدشه‌دار کرده است.
بر اساس یک تفاهم‌نامه که متن آن توسط روزنامه «گاردین» در لندن منتشر شد مشخص می‌شود که آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها اطلاعات خود را با نهاد مشابه خود در اسرائیل به اشتراک می‌گذارد بلکه حدی قانونی ندارد تا معین باشد چه چیزهایی می‌تواند به اشتراک گذاشته شود.
هیچ سازوکار نظارتی‌ای برای این امر درنظر گرفته نشده و اطلاعات به صورت «خام» به اشتراک گذاشته شده‌اند؛ به این معنا که این اطلاعات بدون هیچ گونه «تصفیه» یا اقدام برای ناشناس کردن افراد به اشتراک گذاشته شده‌اند.
به گزارش «گاردین» تفاهم‌نامه بین اسرائیل و آمریکا در سال 2009 امضا شده است و بر اساس آن اسرائیل مجاز است تا یک سال هر فایلی شامل اطلاعات هویتی مردم آمریکا را حفظ کند.
این موضوع فایل‌هایی درباره مقامات کاخ سفید، بخش‌های مختلف کابینه، و همچنین سنا، مجلس نمایندگان و سیستم دادگاه فدرال ایالات متحده را در برمی‌گیرد.
بر اساس سند منتشر شده، اسرائیل مجاز است داده‌های اطلاعاتی خارجی را منتشر کند به شرط این که اطلاعات شهروندان آمریکا از آن به گونه‌ای حذف شود که افراد قابل شناسایی نباشند.

عماد افروغ: اصلاح‌طلبان حزب را با پادگان اشتباه گرفته‌اند (خبر ویژه)

بصیر:یک جامعه‌شناس و استاد دانشگاه رفتار اصلاح‌طلبان در مواجهه با رأی خانم راستگو در انتخاب شهردار تهران را مورد نقد آسیب‌شناسی قرار داد.
عماد افروغ در این باره نوشت: بعد از انتخاب شهردار تهران شاهد حملات شدیدی به یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر، توسط برخی دیگر از اعضای اصلاح‌طلب این شورا بودیم. نمی‌دانم اسم این حمله و هجمه را چه باید گذاشت، صرف اینکه یک اصلاح‌طلب در جایگاهی عمومی و مدنی و نه حزبی، رأیی بر اساس تشخیص خود، آن هم پس از طرح مصوب استماع برنامه‌های رقیبان اصلی بدهد چه اشکالی دارد و چرا باید با این هجمه‌ها رو‌به‌رو شود؟ مگر در همین دولت گذشته نبودند افرادی از اصول‌گرایان که به شدت در برابر تصمیمات غیر اصولی دولت مستقر ایستادند و از عدم رای اعتماد تا استیضاح وزیر و حتی سوال از رئیس‌جمهور پیش رفتند؟  

ادامه مطلب ...

مافیای اصلاح‌طلب وارد می‌شود! (خبر ویژه)

بصیر:عضو فراکسیون تندروها در مجلس ششم، الهه راستگو عضو شورای شهر تهران را به خاطر رأی دادن به شهرداری قالیباف، انواع اهانت‌ها و اتهام‌ها را نثار وی کرد.
ولی‌ا... شجاع‌پوریان که اکنون عضو شورای شهر است در مصاحبه با سایت «خرداد»، راستگو را صرفا به این خاطر که قالیباف را شایسته‌تر از محسن هاشمی برای شهرداری تشخیص داده، «جاسوس»، «دورو»، «بی‌صداقت»، «منافق» و... خواند! او مدعی شده الهه راستگو در جلسات اصلاح‌طلبان نقش جاسوس را داشته و خود را به پول فروخته است!
به کارگیری چنین ادبیاتی درباره یک عضو شورای شهر صرفا به خاطر رأی و انتخابی متفاوت در حالی است که فراکسیون متبوع آقای شجاع‌ پوریان در مجلس ششم-فراکسیون مشارکت- به معنای واقعی کلمه پر از عناصر دورو، بی‌صداقت، منافق و جاسوس بود؛ چندان که شماری از این افراد به اروپا و آمریکا پناهنده شده، سرّی‌ترین اطلاعات مجلس و نظام را به مراکز اطلاعاتی غرب فروخته و به ملت و کشور خود خیانت کردند بدون اینکه با کمترین اعتراض عناصر غیرتمندی(!؟) نظیر شجاع‌ پوریان مواجه شوند. امثال فاطمه حقیقت‌جو، اکبر موسوی‌خوئینی، رجب مزروعی، شیرزاد و... از شبه اصلاح‌طلبان مجلس ششم بودند که رسوایی‌های بی‌سابقه و غیرقابل قیاس با یک رأی خانم راستگو به بار آوردند اما غیرت مدعیان اصلاح‌طلبی و صداقت‌ هرگز به جوش نیامد. ظاهرا آقای شجاع پوریان تمام آنچه را که درباره عملکرد طیف متبوع خویش در 12-10 سال گذشته باید به زبان می‌آورد، ذخیره کرده و نثار یک عضو شورای شهرکه نمی‌دانسته با «مافیا» طرف است، کرده است.
گفته می‌شود حملات کم‌سابقه و پرحجم به خانم راستگو یک مصوبه درون حلقه‌ای در میان اصلاح‌طلبان بوده تا ضمن ارعاب و بالا بردن هزینه استقلال رأی، از تکرار اتفاق مشابه توسط دیگر اصلاح‌طلبان جلوگیری شود.
 http://www.kayhan.i

نیویورک تایمز: حتماً باید سفیر آمریکا در سوریه نیز کشته شود؟! (خبر ویژه)

بصیر:روزنامه نیویورک‌تایمز هشدار داد آمریکا از مداخله نظامی در لیبی نتیجه‌ای نگرفته که بخواهد کار دشوارتر از آن را در سوریه انجام دهد.
توماس فریدمن در این تحلیل خاطرنشان کرد: لیبی آخرین کشوری است که در سال 2011 به جرم آنکه «معمر قذافی» از خط قرمز تعیین شده غرب تجاوز کرده بود، هدف بمباران و مداخله نظامی «ناتو» قرار گرفت. در آن برهه، مدعای غرب و کشورهای اصلی شرکت کننده در مداخله نظامی اعم از آمریکا، انگلیس و فرانسه این بود که مداخله «ناتو» در لیبی نمونه موفق یک مداخله نظامی خارجی است اما واقعیتهای میدانی، حقیقتی متفاوت را گواه می‌دهد.
وی می‌افزاید: از لحظه حمله ناتو در تاریخ سوم سپتامبر 2011 تاکنون، کشور لیبی نه تنها شاهد رشد و پیشرفت نبوده، بلکه تا عمق درون بدترین بحران‌های سیاسی و اقتصادی غوطه‌ور شده و حاکمیت دولت مرکزی در اقصی نقاط کشور از هم پاشیده و متلاشی شده است. دیگر چه جای تردیدی بر کذب بودن صحت مدعای غرب در مورد موفق بودن حمله نظامی به لیبی وجود دارد. نیویورک تایمز تأکید کرد: دستاورد حمله غرب به لیبی را باید در تولید نفت این کشور که مرغوب‌ترین نفت جهان است مشاهده کرد. نفتی که تا قبل از حمله روزانه 1/4 میلیون بشکه تولید می‌شد امروز سطح تولید آن تنها به 160 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است. اینک غرب مترصد است همان تجربه ناموفق را در مورد سوریه به جریان اندازد. داستان همه جنگ‌های اخیر ما یکی است. یک کشور عربی-اسلامی که باید مورد حمله قرار گیرد!
فریدمن هشدار داده که اگر روزی سفیر آمریکا در دمشق نیز کشته شود، نباید تعجب کرد.
پیش از این سفیر آمریکا در لیبی در حمله معترضان به کنسولگری بنغازی به هلاکت رسید.

 http://www.kayhan.ir

اصلاح‌طلبان کاری کردند که صفت فاشیست به آنها بچسبد (خبر ویژه)

بصیر:«داستان پیش آمده در شورای شهر و انتخاب شهردار تهران می‌تواند درس عبرتی برای اصلاح‌طلبان و هاشمی باشد.»
وبسایت رادیو زمانه که از هلند بارگذاری می‌شود در تحلیلی به قلم یکی از اصلاح‌طلبان فراری نوشت: انتخاب محسن هاشمی به عنوان نامزد شهرداری تهران از سوی اصلاح‌طلبان نه‌تنها هیچ نشانی از عقلانیت به همراه نداشت، بلکه نشان‌دهنده پیروی کورکورانه از هاشمی بود که نتایج بدی به بار آورد و می‌تواند باز هم به اشکال متفاوتی تکرار شود. هاشمی رفسنجانی از خاتمی و اصلاح‌طلبان خواسته بود که حتما محسن هاشمی را به عنوان شهردار انتخاب کنند اما او حتی واجد 10 درصد خوشنامی مسجد جامعی نبود و نیست و درست یا نادرست، پیرامون وی حرف و حدیث فراوانی وجود دارد.
این تحلیل با بیان اینکه نامزدی هاشمی باعث انسجام اصولگرایان با وجود انتقادهایی به قالیباف شد، می‌نویسد: جنجال بزرگی که حول رای الهه راستگو برپا شد و بهترین خوراک را به سیمای جمهوری اسلامی و اصول‌گرایان داد تا اصلاح‌طلبان را جماعتی فاشیست قلمداد کنند، بخشی از دنباله‌روی کورکورانه است. پرویز سروری گفت: برخوردهای فاشیستی به نفع اصلاح‌طلبان نیست http://jahannews.com/vdcfjodmjw6dyja.igiw.html) )دو سایت طرفدار تمام عیار هاشمی نیز آتش به پا کن و بنزین‌پاش بر آن بودند اما هزینه اعتباری‌اش را اصلاح‌طلبان پرداخت کردند.
رادیو زمانه با بیان اینکه مشکل مخالفان اکنون پیدا کردن پست برای محسن هاشمی نیست نوشت: ائتلاف اصلاح‌طلبان با هاشمی یک امر است و دنباله‌روی از او، امری دیگر. 

http://www.kayhan.i

منابع غربی: ظریف و اشتون اول مهر دیدار می‌کنند

 

بصیر:منابع غربی اعلام کردند که انتظار می‌رود وزیر امور خارجه جدید ایران احتمالاً در تاریخ اول مهر، 23 سپتامبر با کاترین اشتون در نیویورک دیدار کند، گرچه سخنگوی اشتون گفت که تاریخ این ملاقات هنوز تأیید نشده است.
المانیتور با اعلام این خبر گزارش داد: مقامات غربی امیدوارند که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بتوانند در این دیدار درباره تاریخ جدید و مکان از سرگیری مذاکرات گروه 5+1 با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش که احتمالاً در ماه اکتبر خواهد بود، به توافق دست یابند.
یک مقام غربی که خواست نامش فاش نشود روز پنج‌شنبه گفت که در این میان وزیران امور خارجه کشورهای عضو 5+1 (آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان) قرار است احتمالاً در تاریخ 4 مهر ماه، 26سپتامبر در نیویورک درباره ایران گفت‌وگو کنند، گرچه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هنوز تاریخ این مذاکرات تأیید نشده است.
درحال حاضر انتظار نمی‌رود وزیر خارجه ایران در این نشست شرکت کند،‌ ولی یکی از مقامات غربی این احتمال را مطرح کرد که بسته به تصمیم ظریف و اشتون، این امر تغییر کند.
اگرچه انتظار می‌رود وزیر امور خارجه ایران به طور جداگانه با ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس و سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه دیدار کند، اما ملاقاتی با مقامات آمریکا برنامه‌ریزی نشده است.
یک منبع غربی نیز گفت که احتمال یک دیدار بدون برنامه مثلاً در «راهروی ورودی» بین ظریف و جان کری،‌وزیر امور خارجه آمریکا وجود دارد، ولی چیزی برنامه‌ریزی نشده است.
کاخ سفید گزارشات متعدد درباره این که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به دنبال آغاز کارش نامه‌ای برای باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش ارسال کرده است را نه تأیید کرده است و نه تکذیب. یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که آن‌ها درباره نامه‌نگاری‌های خصوصی اظهار نظر نمی‌کنند، ولی مقامات آمریکایی فعلی و پیشین مدعی‌اند که چنین نامه‌ای از طریق سلطان قابوس، پادشاه عمان که ماه گذشته به تهران سفر کرد، ارسال شده است.
کاخ سفید گزارشات متعدد درباره این که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به دنبال آغاز کارش نامه‌ای برای باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش ارسال کرده است را نه تأیید کرده است و نه تکذیب. یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که آن‌ها درباره نامه‌نگاری‌های خصوصی اظهار نظر نمی‌کنند، ولی مقامات آمریکایی فعلی و پیشین مدعی‌اند که چنین نامه‌ای از طریق سلطان قابوس، پادشاه عمان که ماه گذشته به تهران سفر کرد، ارسال شده است.  

http://www.kayhan.ir

هدیه به خوانندگان بصیر

 


فراوان به یاد مرگ باش!
امیرالمومنین علی (ع) خطاب به امام حسن مجتبی:
پسرم!
خیلی به یاد مرگ باش!
و به یاد آنچه که به آن سو می‌روی و پس از مرگ در آن قرار می‌گیری.
تا هنگام ملاقات با مرگ از هر نظر آماده باش، نیروی خود را افزون و کمر همت را بسته نگهدار که ناگهان فرود نیاید و تو را (در اثر غفلت) مغلوب نسازد.
نهج‌البلاغه - نامه 31

 

درمکتب امام


اصلاحات را از خودتان شروع کنید!
هر اصلاحی، نقطه اولش خود انسان است.
اگر چنانچه خود انسان تربیت نشود، نمی‌تواند دیگران را تربیت کند...
آن چیزی که بر همه ما لازم است ابتدا کردن به (تهذیب) نفس خودمان است و قانع نشدن به اینکه همان ظاهر درست بشود.
آیین انقلاب اسلامی - ص 221

 

 حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.  

خدا بیدارشان کند! (یادداشت روز)

بصیر:قدرتهای جهانی تصمیم دارند در نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی که از دوشنبه آغاز می شود، با عدم فشار بر ایران «زنگ تفریحی کم‌سابقه» با امید به پیروزی دیپلماسی به دولت روحانی بدهند» این بخشی از خبری بود که خبرگزاری فرانسه چند روز قبل و در آستانه برگزاری نشست دوره‌ای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (که از دیروز آغاز شد) منتشر کرد. ظاهر این خبر حاکی از آغاز روزگاری خوش برای ایران و به قول دیپلمات‌ها تعامل مثبت غرب با پرونده هسته‌ای ایران است اما وقتی به گزارش بغض‌آلود و مغرضانه آمانو نگاه می‌کنیم می‌شود پوشالی بودن این وعده را بیشتر از گذشته فهمید و احتمال داد که بعد از این زنگ تفریح آنها قصد دارند زنگ حساب -بخوانید بی‌حساب و کتاب- به پا کنند و به زعم خود به حساب ما برسند! آمانو در آخرین گزارش خود در ششم شهریور ماه جاری بار دیگر اتهامات واهی و بی‌اساسی را به ایران وارد کرد و از تردید در تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای سخن گفت و بر ضرورت بازدید از مرکز نظامی پارچین تأکید کرد! اندکی بعد دو مقام ارشد آژانس صراحتا اعلام کردند که هشتاد درصد اطلاعات آژانس اتمی را از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بدست می‌آورند! و ایران بایستی به تمامی این پرسش‌ها بدون تعیین سقف زمانی و نقطه پایان برای آن، پاسخ دهد! اما موضوع این نوشتار بحث هسته‌ای نیست. بحث بر سر وعده‌های غرب و مانور تبلیغاتی آنهاست.  

 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور تاکید فرمودندپایبندی به اصول رمز آسیب ناپذیری جمهوری اسلامی

 

 

بصیر:حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای روز دوشنبه در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، نماز جمعه را یک شبکه مهم و ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی دانستند و با تأکید بر لزوم وجود نگاه جامع و کلان در مسائل کشور، جهان و منطقه، گفتند: دولت، مسئولان، سیاسیون، دیپلماتها و مردم باید تحرکات و رفتارهای پیچیده و ظاهرسازیهای حقوق بشری غرب و آمریکا را با نگاه واقع بینانه و در چارچوب رویارویی عمیق و مبنایی غرب با  اسلام تحلیل کنند زیرا در غیر این صورت در تمایز میان تاکتیک‌ها و راهبردهای طرف مقابل و حتی شناخت دشمن دچار اشتباه خواهیم شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین چرائی اهمیت نگاه کلان و واقع بینانه به مسائل کشور و جهان،  به رویاروئی مبنائی غرب با اسلام در طول چند قرن اخیر و نقش پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف این رویاروئی اشاره کردند و افزودند: غرب، در دوران استعمار، سیطره و سلطه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را بر شرق از جمله دنیای اسلام گسترش داد و بواسطه پیشرفتهای علمی و فناوری ،اینگونه القاء کرد که الگو و مرکزیت همه محاسبات، دنیای غرب است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: آن‌ها حتی محاسبات جغرافیایی را بر مبنای اصالت و برتری دنیای غرب تغییر دادند و اصطلاحات نادرستی همچون خاور نزدیک، خاورمیانه و خاور دور را بوجود آوردند.
ضربه سخت بر بنای تاریخی غرب 

ادامه مطلب ...

پیام تسلیت سپاه درپی در گذشت مادر گرانقدر سرلشکر قاسم سلیمانی

در پی درگذشت مادر گرانقدر و مؤمنه سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، این نهاد در اطلاعیه ای رحلت این بانوی مکرمه را به ایشان تسلیت گفت.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: بی تردید تربیت فرزندی برومند و رشید که اخلاص، معنویت، شجاعت، ولایتمداری و صلابت وی آوازه جهانی یافته است محصول دامان پر مهر و عطوفت و اهتمام بانویی بزرگ و پاک طینت از روستایی محروم و از خیل عشایر غیور و بی ادعا، در پرورش ایمانی، دینی و معرفتی چنین فرزندی در فضایی معطر به ذکر خدا و تعالیم قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شمار می رود.
این اطلاعیه افزوده است: امروز اگر خیل عظیمی از جوانان پرشور و انقلابی فراتر از میهن اسلامی حتی در جغرافیای تحت تأثیر فرهنگ لیبرال ـ دموکراسی غربی الگوی خود را در شخصیت سردار سلیمانی جستجو می کنند؛ آن را باید ناشی از عنایت پروردگار به مادر ایشان دانست که شایستگی تربیت و پرورش چنین فرزندی را به وی عطا فرمود.
در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: گرچه این مصیبت اندوه‌بار است اما فرصتی را فراهم آورده تا آحاد علاقمندان به انقلاب و سربلندی ایران اسلامی با تکریم این مادر مهربان و پاک دامن قدردان حماسه آفرینی های فرزند دلاور و خردمندش سرلشکر قاسم سلیمانی در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی بویژه هشت سال دفاع مقدس و دوره فرماندهی و پیشتازی در لشکر 41 ثارالله و هم اینک در نیروی قدس سپاه باشد.
بصیر درگذشت این بانوی فداکار و گرانقدر را به سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و بازماندگان آن مرحومه تسلیت می گوید .

اجازه نمی‌دهیم که بی‌اجازه بروید!(خبر ویژه)

بصیر:مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور از برخی وزرا خواسته تا بدون هماهنگی با وی در هیچ برنامه تلویزیونی حاضر نشوند که این درخواست وی با اعتراض و مخالفت برخی وزرا روبرو شد.
به گزارش بولتن‌نیوز، محمدرضا صادق در جلسه‌ای اعلام کرد که هر یک از وزرا اگر بخواهد در هر برنامه تلویزیونی حاضر شود، باید از قبل با وی هماهنگ کند و بدون هماهنگی با وی نباید وزرا در برنامه‌های تلویزیونی حاضر شوند و به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.
ظاهرا این اظهارات باعث اعتراض و انتقاد برخی از وزرا شده است که تاکید داشتند چون وزارتخانه‌ها دارای روابط عمومی هستند و همچنین خودشان مسئول دفتر دارند، دیگر نیازی نیست تا با وی هماهنگی صورت گیرد.
این وزرا اضافه کردند که صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور است و باید در همین حد فعالیت کند نه بیش از آن