ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

فرمان فرمانده

گروه سیاسی - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیروهای مسلح را به حفظ و تقویت بصیرت و جهت گیریهای دینی و انقلابی، و افزایش توان دفاعی و تسلیحاتی و آمادگی روحی توصیه موکد کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های شهدای ارتش، گفتند: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تهدیدی برای منطقه و کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود اما در برابر هر گونه تعرضی کاملا مقتدرانه عمل خواهد کرد. ایشان در این دیدار که همزمان با ایام گرامیداشت روز ارتش برگزار شد، فرمانده کل قوا با تبریک این روز، نامگذاری 29 فروردین را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ابتکارات بزرگ امام راحل(ره) در اوائل پیروزی انقلاب در مقابل تلاش برخی جریان‌ها برای از بین بردن ارتش، خواندند و افزودند: با هوشمندی امام بزرگوار(ره) ارتش، باقدرت و قوت باقی ماند و به عنوان یک مجموعه انقلابی، در عرصه‌های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس، نقش ایفا کرد و برای کشور افتخار و حماسه آفرید. رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه 29 فروردین به معنای ایستادن ارتش به پای انقلاب و در مسیر خدمت به هدف‌های مردم است، 
ادامه مطلب ...

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری به سؤال خبرنگاران پاسخ داد ادعاهای هاشمی بدون سند مصداق تهمت و تشویش و غیر قانونی است

چنانچه ادعاهای آقای هاشمی بدون استناد باشد می‌تواند در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار بگیرد. پس توصیه می‌کنم افراد اگر مطلبی مستند دارند، ارائه دهند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه عصر دیروز در هفتاد و هفتمین نشست خبری خود با تبریک آغاز سال جدید، پیروزی تیم کشتی آزاد را به ورزشکاران، مردم و تیم کشتی آزاد تبریک گفت و اظهار داشت: قوه قضائیه در سال 94 ضمن اینکه کارهای متعارف و مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد، روی چند موضوع زیر نیز متمرکز می‌شود. 
معاون اول قوه قضائیه کارکرد قوه قضائیه در سال 93 را از این جهت خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حدود 808 قاضی جدید در سال 93 مشغول به کار شدند؛ همچنین 1200 نفر نیز جذب و مشغول آموزش شدند تا در سال 94 مشغول کار شوند. 
  تشدید مبارزه با دانه‌درشت‌ها بدون تبعیض
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه همچنین یکی از اولویت‌های قوه قضائیه در سال 94 را اینگونه تشریح کرد: تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون تبعیض و به خصوص با دانه درشت‌ها و کسانی که متکی به ثروت و قدرت هستند، اولویت دیگر دستگاه قضا است.  

ادامه مطلب ...

اکنش تند فرمانده سپاه به اظهارات هاشمی؛ خشک مقدس خواندن دلسوزان انقلاب ناشی از یک بغض خطرناک نسبت به جریان ارزشی است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خشکه‌مقدس خواندن دلسوزان انقلاب ناشی از یک بغض خطرناک نسبت به جریان ارزشی است.


سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به برخی سخنان مطرح شده در همایش بانوی انقلاب، گفت: وقتی نظام اسلامی می‌خواهد عدالت را جاری کند و دانه‌درشت‌ها را در محکمه افکار و وجدان عمومی محاکمه کند، معلوم است که صدای وااسلاما، دادخواهی و تظلم از کسانی که در معرض محاکمه هستند و وابستگان آنها بلند می‌شود. اینها می‌خواهند جای ظلم و عدل را عوض کنند!!  ادامه مطلب ...

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد شمارش معکوس برای انتقام سخت از آل‌سعود

سرهنگ «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد عربستان منتظر پاسخ قاطع و محکم ارتش یمن باشد.

به نظر می‌رسد بحران یمن به زودی وارد فاز جدیدی خواهد شد. تاکنون جنگنده‌های سعودی بیش از 1200 تجاوز به خاک یمن داشتند و ارتش و انقلابیون این کشور به دلیل درگیری با عناصر القاعده در داخل کشور فرصت چندانی برای واکنش جدی به سعودی‌ها نداشتند.
 اما به نظر می‌رسد با تثبیت موقعیت انقلابیون در استان‌های جنوبی، به زودی باید شاهد پاسخ قاطع مردم یمن به سعودی‌ها بود. در همین ارتباط سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه «ارتش و مردم یمن توان پاسخ به تجاوز عربستان را دارند» گفت: «عربستان که «رهبر و هدایت‌کننده تروریسم و القاعده در منطقه است» مشغول تخریب هدفمند یمن است.» 

  ادامه مطلب ...