ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

تعرض به کشتی ایرانی آتشی به پا می‌کند که مهار آن از دست آمریکا و عربستان خارج خواهد بود

بصیر:سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح روز سه شنبه در مصاحبه با برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم، در پاسخ به این سؤال که در صورت ممانعت عربستان از رسیدن کشتی حامل کمکهای بشردوستانه ایران به سواحل یمن، پاسخ چه خواهد بود، اظهار داشت: من صراحتا اعلام می‌کنم که خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران حد و اندازه ای دارد.

وی افزود: عربستان سعودی و حاکمان تازه کار این کشور و هم آمریکایی‌ها و دیگران بایستی توجه داشته باشند، چنانچه بیش از این بخواهند برای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کمک رسانی به کشورهای منطقه ایجاد مزاحمت کنند، چه بسا آتشی به پا شود که مهار آن قطعا از دست آنها خارج خواهد شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: توصیه اکید من آن است که اجازه دهند جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر حداقل کمک‌های انسانی خود را برای مردم مظلوم یمن داشته باشند و بیش از این کشورهایی به نام اسلام و علیه مسلمانان جنگ و ادامه خونریزی نداشته باشند.

  * درصورت ممانعت از رسیدن کشتی کمک‌ها رسانی، منتظر اقدا‌م‌های دیگری باشند

سردار جزایری گفت: امیدواریم که حداقل کمک‌ها به مردم یمن برسد؛ زیرا در غیر این صورت باید منتظر اقدامهای دیگری باشیم؛ البته اجازه دهید که در آینده راجع به این اقدامهای دیگر صحبت کنیم.

وی تأکید کرد: با این ددمنشی‌هایی که عربستان علیه یمن داشته، و جنایت هایی که نسل کشی و شبیه به جنایت جنگی اسرائیلی‌های غاصب علیه ملت مظلوم غزه است، امیدواریم که جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی و داعیه داران حقوق بشر، قدری از خواب غفلت بیدار شده باشند.

  ادامه مطلب ...

اعتراض به دبه آمریکا صالحی هم دلواپس شد!

صالحی هم دلواپس شده !

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز(یکشنبه) در مراسم بزرگداشت شهدای هسته‌ای که با حضور خانواده‌های شهیدان علی محمدی و شهریاری در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، طی سخنانی با گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای گفت: صنعت هسته‌ای باعث شد اصل «ما می‌توانیم» را بعینه محقق کنیم.

صالحی افزود: ما نمی‌خواهیم تمام اورانیوم‌های دنیا را غنی کنیم، می‌خواهیم نیازهای خود را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: اگر خارجی‌ها این‌قدر به موضوع هسته‌ای ما نمی‌پرداختند، شاید ما به این سرعت پیشرفت نمی‌کردیم و این نمونه ضرب‌المثل عدو شود سبب خیر است.
به گزارش فارس،رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مذاکرات به خوبی پیش می‌رود ولیکن در جلساتی که اخیراً داشتیم عنوان شده که طرف مقابل سوالاتی درباره مباحثی که مورد تفاهم قرار گرفته مطرح می‌کنند که البته نمی‌خواهم این موضوع را باز کنم.
صالحی تصریح کرد: از حالا روی یکسری مباحثی که توافق کردیم «دبه» در آورده‌اند.
وی با اشاره به تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده، خاطرنشان کرد: ما از تعامل استقبال می‌کنیم و منطق ایران تعامل با دنیاست. ما دنبال تقابل نیستیم.
 
ادامه مطلب ...