ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

حق با دلواپسان بود آمریکا قابل اعتماد نبود

خبرها از وین حکایت از آن دارد که مقامات آمریکایی‌ با خلف وعده‌های مکرر از پذیرش حقوق مسلم ایران امتناع می‌کنند. این در حالی است که غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پیش از این از سوی منتقدان روند مذاکرات هسته‌ای به دفعات گوشزد شده بود.

سرویس سیاسی- 

تیم مذاکره‌کننده آمریکایی بعد از رایزنی از طریق ویدئو کنفرانس با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن(چهارشنبه شب) برای دومین بار زیر توافقاتی زد که پیش‌تر با ایران سر آنها به تفاهم رسیده بود.
رسانه‌های غربی همسو با دولت آمریکا در روزهای اخیر در سرخط اخبار خود، تفاهم لوزان را به عنوان معیار توافق خوب معرفی کرده و تلاش می‌کنند که امتناع آمریکا از پایبندی به مفاد تفاهم فوق را عامل اصلی تمدید مذاکرات معرفی کنند.
حال سوالی که در اذهان عمومی ایجاد می‌شود این است که هدف آمریکا و رسانه‌های غربی در پر رنگ کردن امتناع از تفاهم لوزان چیست؟ 
ادامه مطلب ...

مردم گیلان غرب حمایت خود را از مردم فلسطین و انزجارشان را از اسراییل اعلام کردند

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر  با توجه به شعار جهانی روز قدس امسال که با عنوان روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن انتخاب‌شده است، امروز با وجود گرمی هوا و لیللی قدر ، کلیه مردم غیور و همیشه در صحنه شهرستان گیلان غرب   بار دیگر  با حضور پرشور خود، حماسه‌ای دیگر را خلق و فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رساندند .



حضوربسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهداء دهستان چله درراهپیمایی روز جهانی قدس

یادداشت روز

«آقا» بازی آمریکا را به هم ریخت



 


1- اواخر اسفند 1393 دو نشریه آمریکایی به ارزیابی نقش و اهمیت مدیریت رهبر عالی ایران در مذاکرات هسته ای پرداختند. واشنگتن پست آن زمان از قول یک کارشناس بنیاد دفاع از دموکراسی تصریح کرد «آیت الله خامنه ای توانسته توازن را بین اصولگراها و تکنوکرات ها حفظ کند و جبهه واحدی را در مذاکرات به نمایش بگذارد». چارلز هارکینسون همین تحلیل را در نشریه واشنگتن اگزماینر بسط داد و نوشت «ایران در مذاکرات با اتفاق نظر قابل توجهی در مذاکرات حاضر شده و آیت الله خامنه ای اختلافات را مدیریت کرده است. علی آلفونه کارشناس مسایل ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی می گوید موضع رهبر ایران مبنی بر اینکه آمریکا باید امتیاز دهد موضع دولت را در مذاکرات تقویت کرده است. همچنین ری تکیه کارشناس مسایل ایران در شورای روابط خارجی در گزارشی با تحسین نبوغ رهبر عالی ایران می نویسد ایران بارها با موضعی ضعیف وارد مذاکرات شده اما با مدیریت رهبر با دستی پر ظاهر شده است».
 2- بیانات دقیق و متقن رهبر انقلاب در جمع مسئولان ارشد نظام بار دیگر چیدمان بازی آمریکایی ها را در مذاکرات به هم ریخته است. آمریکا به عنوان یک استراتژی چند لایه چنان نقش آفرینی می کند تا قوت ها و ظرفیت های ایران را پای میز مذاکرات به عنوان نقطه ضعف جا بزند و هر چند به خاطر احتیاج راهبردی درخواست مذاکره کرده ، اکنون با جا خالی دادن، ایران را بر صندلی متهم بدهکار بنشاند. آمریکایی ها برخلاف برخی خوش بینی های داخلی درباره برد-برد، درصددند با همین شیوه جابجایی صندلی، امتیازهای بزرگ به دست آورند و فراتر از این اخذ امتیاز، مشخصاً به ناظرانی که از 3 دهه اقتدار ایران الهام گرفته اند، پیام شکست ایران را ارسال کنند. دولت اوباما به عنوان «بی دستاوردترین دولت سده اخیر آمریکا»، «بدهکارترین دولت جهان با 18 هزار میلیارد دلار بدهی» و «ادامه دهنده شکست های نومحافظه کاران طی 15 سال اخیر در غرب آسیا» به شدت نیازمند چنین برد و باختی در مذاکرات است و پیروزی خود را منحصراً در شکست ایران می داند. اما تازه ترین بیانات رهبر حکیم انقلاب، نامعادله سازی آمریکا از مذاکرات را به هم زد و واقعیت های قدرت ایران و خطوط قرمز را از نو یادآوری کرد. 
ادامه مطلب ...

اسناد ویکی‌لیکس نشان می‌دهد ایران‌ستیزی محور دیپلماسی عربستان است

جنون ضدایرانی سعودی با دیپلماسی «دسته‌چکی»

سونامی اسناد وزارت خارجه عربستان که نشان ازعمق و وسعت تقلای ایران ستیزانه رژیم آل‏سعود دارد، همچنان ادامه دارد. ‏از تبلیغ علیه ایران با پوشش کمک به سیل‌زدگان تایلندی گرفته تا تقاضای پادشاه آل‏سعود از امریکا برای حمله به تأسیسات اتمی ‏ایران همگی بیانگر دست و پا زدن مقامات آل‏سعود برای جلوگیری از توان رو به رشد ایران است.
یکی از صدها هزار سند افشا شده از وزارت خارجه، کشور و دفاع عربستان توسط «ارتش سایبری یمن» نشان ‏می‌دهد عربستان در پوشش کمک به سیل زدگان تایلندی علیه ایران و شیعیان  تبلیغات کرده است. ‏
سند مذکور به شماره «22196» و به تاریخ «1/5/1430»هـ. ق (5 آوریل 2011) است و از طرف قائم مقام وزارت امور ‏اقتصادی و فرهنگی عربستان به وزیر این کشور با عنوان درخواست کمک تایلند به سیل زدگان این کشور نوشته شده است. ‏ در بخش پایانی این سند آمده است: سفارت (الان) کمک مستقیم به آسیب دیدگان مسلمان تایلندی با پوشش رسانه‌ای را برای تأثیر ‏بر مسلمانان مفید می‌داند، علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای تنگ کردن عرصه بر دولت ایران برای کاستن از نفوذ شیعی آن است ‏زیرا این کشور فعالیت گسترده‌ای در جنوب تایلند دارد. ‏
در خط پایانی سند مذکور نیز تأکید شده برای «کم شدن از نفوذ ایران و نیز کاسته شدن از درد و رنج مردم» با تقاضای فوق ‏موافقت شود. ‏ 
ادامه مطلب ...