ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

واکنش فعالان سیاسی به بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا

یانکی‌ها خواب بازتولید فتنه 88 را می‌بینند!


در پی انتشار بیانیه کاخ سفید در حمایت از سران فتنه، کارشناسان و فعالان سیاسی این اقدام را حرکتی مذبوحانه برای بازتولید فتنه 88 توصیف کردند.
ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه مداخله‌جویانه وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این بیانیه نقض آشکار حاکمیت داخلی کشور است و امروز با این اقدامات دیگر آشکار شده است که سران و اهالی فتنه با آمریکا همدست هستند و دیگر جای هیچ شبهه‌ای باقی نمانده است. همچنین دستگاه وزارت خارجه موظف است پاسخ سریع و قاطعی به این بیانیه بدهد زیرا خواسته همه مردم است، در اصل اولین جایی که باید پاسخگوی اینگونه هتاکی‌ها باشد دستگاه سیاست خارجی است.
وی با بیان اینکه مردم این دخالت‌ها را تحمل نمی‌کنند، افزود: صبر مردم لبریز شده است و افرادی که در داخل حرف آمریکا را تکرار می‌کنند مدت‌هاست توسط مردم کنار گذاشته شده‌اند. آن‌ها چشم خود را بر حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن بسته‌اند و قصد ندارند از خواب بیدار شوند.

  ادامه مطلب ...

خبر ویژه

به جای نقد از خودمان تقدیر کنیم!(خبر ویژه)
به فاصله دو روز از دعوت رئیس‌جمهور به منظور ورود حقوق‌دانان به موضوع توافق‌نامه ژنو با هدف بررسی محتوای توافق هسته‌ای با غرب و اطلاع‌رسانی به جامعه، یک تشکل پیش‌قدم شد.
خانه اندیشمندان علوم انسانی با همین هدف جلسه‌ای با موضوع «جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران پس از گفت‌وگوهای هسته‌ای» را با دعوت از چند حقوقدان هم نظر  و همسو با موضع دولت، ترتیب داده است. در این جلسه از حقوق‌دانانی چون محمدکاظم سجادپور، کیهان برزگر، جهانگیر کرمی و صادق زیباکلام دعوت به عمل آورده شده تا در دوشنبه 28 بهمن ماه رأس ساعت 16 در مرکزی وابسته به شهرداری تهران گردهم آیند.
ترکیب دعوت‌شدگان به این جلسه به صورت واضح حاکی از آن است که هدف از این گردهمایی نقد و بررسی مفاهیم و محتوای بندهای توافق‌نامه ژنو نیست بلکه تصمیم بر این است که مجموعه‌ای از نیروهای همسو به منظور هم آوردی قوا با انگیزه یکسان‌سازی برداشت‌ها و تحلیل‌ها گرد هم آیند. البته این موضوع هیچ نسبتی با درخواست شخص رئیس جمهور محترم مبنی بر «نقد منصفانه» توافق‌نامه ژنو و اطلاع‌رسانی در این خصوص به جامعه ندارد. با این وجود به نظر می‌رسد کماکان پروژه ضربه زدن به دولت از سوی برخی دوستان- یا دوست‌نمایان- ایشان  با انگیزه کمک اجباری حزبی و گروهی، ادامه دارد!
 
ادامه مطلب ...

راهی که رفته‌ایم (یادداشت روز)

نظام برآمده از «انقلاب اسلامی ایران» در کانون نقد و ارزیابی‌های جهانی قرار دارد و بدون تردید بیش از هر موضوع دیگر مورد نقد و بحث در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی است.
این موضوع بیانگر آن است که هیچ پدیده‌ای به اهمیت و تاثیر انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن نیست. کما اینکه نظام و انقلاب امروزه در دو جنبه سلبی و ایجابی دارای هویتی معین و در عین حال تهاجمی است و دنیا علیرغم آنکه در تجزیه و تحلیل بعضی از رخدادها که به بعضی از اشخاص بازمی‌گردد به نوعی سردرگم است و در اندازه تاثیر این اشخاص نوعاً دچار خطا می‌شود اما در مورد اینکه این نظام حرف روشن و پیگیرانه دارد، در تردید نیست و از این روست که مواجهه دشمن با جمهوری اسلامی بسیار کم تحت تاثیر روی کار آمدن فرد قرار می‌گیرد و عمدتاً تحت تاثیر هویت نظام اسلامی است. برای اثبات این نظر کافی است به روند مخاصمات دولت آمریکا از زمان روی کار‌ آمدن دولت بازرگان تا دولت روحانی نگاه بیندازیم تا دریابیم روند مخاصمات مقامات کاخ سفید از دولت لیبرال اول تا دولت نهم که انقلابی‌ترین دولت ایران بوده تا دولت فعلی که میانه این دو قرار دارد، تفاوت اصولی نکرده است.
 
ادامه مطلب ...

خبر ویژه

اسرائیل در سوریه القاعده را به متحدان ایران ترجیح می‌دهد (خبر ویژه)
یک مقام سابق صهیونیست گفت، سوریه مورد حمایت ایران برای اسرائیل به مراتب خطرناکتر از سوریه تحت تسلط القاعده است.
به گزارش القدس‌العربی به نقل از اسرائیل هیوم، یعقوب عامیدور مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی درباره ترجیح گروه‌های مسلح سلفی به هم‌پیمانی ایران و حزب‌الله و سوریه گفت: هم‌پیمانی ایران و سوریه برای تل‌آویو بسیار خطرناکتر از القاعده و گروه‌های مسلح کوچکی است که هیچ‌گونه حمایتی از سوی کشورهای بزرگ مانند ایران نمی‌شوند.
عامیدور افزود: سوریه تحت تاثیر ایران به مراتب برای اسرائیل خطرناکتر از سوریه تحت سلطه گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده است.
وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه پنج به اضافه یک گفت: ایرانی‌ها سیاست‌های خود را در زمینه غنی‌سازی اورانیوم تغییر نداده‌اند و به همین دلیل تحریم‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد.
  ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب در پیام به انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتروار می‌طلبد

حجت‌الاسلام محمدیان پیام شفاهی مقام معظم رهبری خطاب به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور را قرائت کرد.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، روز گذشته طی سخنانی در اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگا‌ه‌های سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، پیام شفاهی رهبر انقلاب را به این اتحادیه قرائت کرد.
متن کامل سخنان حجت‌الاسلام محمدیان و پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب به‌شرح ذیل است:
 

ادامه مطلب ...

فعالان سیاسی :

آشتی با فتنه‌گران خط قرمز نظام است

برخی از فعالان سیاسی با بیان اینکه جریان فتنه خط قرمز ما است، تاکید کردند: آشتی ملی با فتنه‌گران معنی ندارد و باید تکلیف جریان فتنه مشخص شود.
در همین رابطه، لطف‌الله فروزنده سخنگو و قائم مقام جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه جریان فتنه خط قرمز ما است، گفت: آشتی ملی با فتنه‌گران معنی ندارد و هرکس بخواهد اینگونه بیندیشد تصوری غلط و اشتباهی را ارائه داده است.
سخنگوی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه همه نیروهای داخل نظام جریان فتنه را محکوم می‌کنند، اظهار داشت: هیچگاه نباید با دشمن و فتنه‌گران آشتی کرد، ضمن اینکه باید تکلیف جریان فتنه نیز مشخص شود آنها به نظام، مردم و رهبری ظلم‌کردند و به جای توبه و عذرخواهی همچنان بر مواضع گذشته خود اصرار می‌کنند.
همچنین امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام روحانی در جمع راهپیمایان تهرانی اظهار داشت: بحث دولت آشتی ملی را برخی‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری به راه انداختند، به این معنا که حالا درگیری و اختلافی اتفاق افتاد و عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف بودند، حالا موضوع تمام شده و همه را دور یک سقف جمع کرده و یک دولت ایجاد کنیم تا همه درون آن دولت باشند و همه با یکدیگر کار را جلو ببریم. 
 

ادامه مطلب ...

سرلشکر صفوی:

دولت قفل زندگی مردم را باز کند/ اجازه زیاده خواهی در بحث موشکی نمی‌دهیم

 بصیر:سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در برنامه زنده تلویزیونی نگاه دو، با اشاره به حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: مردم ما از نظر سیاسی افرادی هوشمند هستند و شرایط سیاسی کشور خود و جهان را کاملا درک می‌کنند و هوشمندی مردم ما می‌توان گفت که از هوشمندی مردم آمریکا بیشتر است.

وی افزود: مردم ما به نظام سیاسی خود کاملا وفادار هستند و ستون‌های این نظام به روی دوش مردم است یعنی مردم با شور و اشتیاق در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت می‌کنند و شجاعت و وحدت خود را در این روز به دشمنان خارجی نشان می‌دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: حرف‌‌های ابلهانه‌ای که بعضی از مسئولین آمریکایی به زبان آوردند مردم ما را واداشت و حضور پرشور مردم ما در این راهپیمایی باعث تقویت کشورهای دوست ما شد و ناراحتی آمریکا و رژیم صهیونیستی از ثمرات این حضور پرشور بود.

سردار صفوی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن یک پیام داخلی نیز داشت و تصور من این است که مردم با این حضور خود گفتند که الان نوبت دولتمردان است که حماسه اقتصادی را بیافرینند و قفل زندگی مردم را با کلید مخصوص باز کنند.

  

ادامه مطلب ...

انتظاراین بود وهست (یاداشت مهمان)



دکتر لاله افتخاری*

آقای دکتر روحانی در اجلاس روسای دانشگاهها و مدیران پارکهای علم و فناوری در روز سه‌شنبه 92/11/15 مطالبی فرمودند که بر خود لازم دانستم به عنوان یک استاد دانشگاه و همسر و فرزند شهید و خدمتگزار مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون حمایت از نخبگان، مخترعان و اقتصاد دانش‌بنیان به دعوت ایشان لبیک گویم.
ایشان فرمودند: «چرا در علوم انسانی پیشرفت نمی‌کنیم ولی در سایر علوم پیشرفت می‌کنیم؟ چون در شیمی خط قرمز نداریم ولی در علوم انسانی داریم.».
آقای دکتر روحانی شما بهتر می‌دانید که تمامی علوم‌اسلامی و از جمله علوم انسانی ( به مفهومی که مخاطب از فرمایشات شما برداشت می‌کند) خط قرمز ندارد علوم انسانی مبتنی بر اسلام کمال‌گراست نه پوچ‌گرا و حاصل آن علامه حسن‌زاده‌ها و علامه جوادی‌آملی‌ها و شهید مطهری‌ها و شهید مفتح‌ها و حاصل علوم اسلامی (غیر علوم انسانی) شهید شهریاری‌ها، شهید احمدی‌روشن‌ها و شهید چمران‌ها می‌باشد. بلکه تمام افتخارات امروز ما در شیمی و دیگر علوم از آنجا نشأت گرفت که دانشگاهیان و دانشمندان ما با عمل به آیه‌  شریف  «لن یجعل‌الله للکافرین علی المومنین سبیلاً» به شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی عمل کردند و از دشمنان دوست‌نما که علیرغم تمام توافقات و لبخندها همچنان گزینه نظامی را روی میز نگه می‌دارند روی گردانیدند و با خودباوری که امام‌راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب فرمودند شعار ما می‌توانیم را مدنظر قرار داده با باور به وعده‌های الهی همچون آیه شریفه «ولو ان اهل القری امنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض» به استقلال و پیشرفت علمی کشورمان جامه عمل پوشانیدند. آقای رئیس‌جمهور اگر ما در علوم انسانی پیشرفت نکردیم مشکل از آن است که علوم انسانی غرب را گرفته و عینا ترجمه کردیم و با آوردن یک یا دو آیه یا روایت (آنهم احتمالا)  به فرمایش آیت‌‌الله جوادی‌آملی آن را «اسلام‌مالی»! کردیم همچنانکه در اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیز همین طریق را پیمودیم. اما خط قرمز واقعی در علوم انسانی ما برای پیشگیری از ورود دیدگاههای سکولار، اومانیستی، التقاطی، انحرافی، شرک‌آمیز و الحادی است نه دیدگاههای دقیق و صحیح و مبتنی بر عقل سلیم و فطرت پاک همراه با جدال احسن که مورد توصیه قرآن کریم است «و جادلهم بالتی هی احسن».
 
ادامه مطلب ...

حجت الاسلام مهری

مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور به اظهارت سخیفانه مسئولان آمریکایی پاسخی قاطع و محکم دهند / پشتوانه مردمى نظام اصلى‏ترین سرمایه کشور است

http://matlaelfajr.ir/wp-content/uploads/IMG_11735.jpg


بصیر-امام جمعه گیلانغرب گفت:مسئولان دستگاه  دیپلماسی  کشورباید به اظهارت سخیفانه معاون وزیر امور خارجه آمریکا –وندی شرمن – در باره مسایل هسته ای و ورود به سایر مسایل کشور،پاسخی محکم  و قاطع دهند تا  دیگرکسی جسارت گستاخی در این حوزه را نداشته باشد

  به گزارش خبر نگار مطلع الفجر،حجه الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه  در مصلی مسجد جامع گیلانغرب افزود:،یکى از ضرورى‏ترین مسائل اولویت‏دار امروز جامعه انقلابى ما، حفظ کرامت مردم و عزت ملى است که انتظار مى‏رود هم در مقام عمل و هم گفتار و بیان، به‏ویژه در دولت تدبیر و امید، از سر درایت و عقلانیت مورد توجه ویژه قرار داشته باشد چراکه مهم‏ترین سرمایه انقلاب و نظام، اتحاد و اعتماد توده‏هاى مردم شریف ایران به نظام و انقلاب است.

وی  بر ضرورت مدیریت کارشناسی در برنامه های دولت تاکید نمود و تصریح کرد:قطعاً نگاه صحیح دولتمردان به مسائل اساسى مردم به‏ویژه در شرایط خاص جوى که ممکن است حوادث غیرمترقبه‏اى را به‏وجود آورد و یا در جریان طرحهاى یارانه‏اى (اهداء سبد کالا) که بذاته امرى است پسندیده، مى‏تواند با پیش‏بینى‏هاى کارشناسانه و تدبیر و دقت لازم همراه و از این رهگذر شیرینى سیاستهاى دلسوزانه را ماندگار سازد، چنان‏که بدون آن نیز ممکن است شیرینى خدمات بر کام مردم تلخ آمده و در نهایت به یأس و ضعف در امیدها منتهى گردد.

  ادامه مطلب ...

آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران تاکید کرد

پاسخ دندان‌شکن به آمریکا؛ انتظار مردم از وزارت خارجه


http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/13920331151230496733533.jpg


به آقای ظریف تسلیت می‌گویم که گرفتار مذاکره با عناصر بی‌ادب شده است.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم از وزارت خارجه ایران انتظار دارند که به یاوه‌سرایی‌ها، دروغ‌ها، تهمت‌‌ها و پررویی‌های آمریکا پاسخ دندان‌شکن داده شود.
به گزارش فارس آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نمازجمعه تهران، با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی علیه ملت ایران گفت: آقای کری و خانم شرمن خیلی بی‌ادبی کردند، کلمات زشتی گفتند که این زشتی لایق خود آنهاست.
وی افزود: خانم شرمن می‌گوید ایران با پول ما به فقرا غذا داد، پول آمریکا، مال ایران است شما پول ما را قبضه کردید که یک نوع دزدی است و حالا به برکت مذاکره، مبلغی از این پول را به خود ما برمی‌گردانید.
موحدی کرمانی با بیان اینکه توقعات آمریکا خیلی بالا رفته است، تصریح کرد: در یک جمله می‌گویم مسئله فقط بحث هسته‌ای نیست زمزمه این را دارند که ما به سراغ موشک‌های بالستیک هم می‌رویم.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در جمله دیگری می‌گویند که این 2 مسئول فتنه 88 باید از حصر خارج شوند که با این بیان، دیگر آبرویی برای این 2 نفر باقی نمانده است.
آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: می‌گویند که ایران باید دست از حمایت از تروریست‌‌ها بردارد، تروریست‌‌ها چه کسانی هستند؟ آنها مقصودشان حزب‌الله است؟ حزب‌اللهی که از دین، شرف و کشورشان دفاع می‌کنند از دید آمریکا تروریست هستند و ایران مجرم است که از اینها حمایت می‌کند.
وی افزود: می‌گویند ایران عامل بی‌ثباتی در لبنان، بحرین، غزه و افغانستان است. قدری فکر کنید، با تعقل حرف بزنید آنچه در این کشور‌ها می‌گذرد جنایات شماست. شما آمدید جمعی از دشمنان سوریه را جمع کردید تا در مورد این کشور تصمیم بگیرند. دیگر از این جنایت بالاتر نمی‌شود. 

  ادامه مطلب ...

آنها‌ کجا هستند؟! (یادداشت روز)

سرویس از کیهان

چند هفته قبل در ستون «گفت و شنود» کیهان به نکته‌ای اشاره کرده‌بود که این روزها شواهد دیگر و بیشتری در تائید آن به میان آمده است. ابتدا متن گفت‌وشنود مورد اشاره را می‌آوریم که وصف‌الحال است؛

گفت: چرا پرونده هر یک از مفسدان اقتصادی نظیر شهرام جزایری، مه‌آفرید، بابک زنجانی و... به جریان می‌افتد، معلوم می‌شود که پای برخی از کارگزارانی‌ها و اصلاحاتچی‌ها و اصحاب فتنه و حلقه‌انحرافی‌ها هم در میان بوده است؟!
گفتم: این وسط، فقط توده‌های مظلوم و شریف مردم قربانی می‌شوند.
گفت: حالا معلوم می‌شود که چرا قبل از لو رفتن ماجرا، هیچکدام علیه دیگری جیک نمی‌زدند!

گفتم: چه عرض کنم؟! برای این که خودشان هم آلوده بوده‌اند... می‌گویند یک نفر با چشم بسته و دیگری با چشم باز مشغول خوردن آلبالو بودند. آن که چشمش بسته بود به دیگری گفت؛ مرد حسابی! مگر قرار نبود آلبالو‌ها را دانه‌دانه بخوریم، چرا سه تا سه‌تا به دهان می‌گذاری؟ طرف با تعجب پرسید؛ مگر می‌بینی؟! و یارو جواب داد؛ نه! پرسید؛ پس از کجا می‌گویی؟ و یارو گفت؛ برای این که من دوتا دوتا می‌خورم و تو هیچ اعتراضی نمی‌کنی!

  ادامه مطلب ...

دهه مبارک فجر برفجرآفرینان مبارک باد

برخیز که فجر انقلاب است امروز
بیگانه صفت، خانه خراب است امروز
هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد
از لطف خدا نقش بر آب است امروز
دهه فجرمبارک

اعضا حلقه های تربیتی صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهداء
http://www.tmat.ir/fa/files/2011/02/1163.jpg
http://hamgam.medu.ir/portal/images/uploads/87168403/news-15.jpg
 
ادامه مطلب ...

قانون جرم سیاسی یا قانونی کردن فتنه؟! (یادداشت میهمان)

به دلیل فضای اختناقی حاکم بر اروپا در نیمه اول قرن نوزدهم میلادی و همچنین شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی کشورهای اروپایی در آن برهه، مفهوم جرم سیاسی (Crime politique) توسط حقوقدانان غربی، به منظور جداسازی پروسه محاکمه مجرمین سیاسی از سایر مجرمین و همچنین در نظر داشتن مجازاتی متفاوت برای بزهکاران سیاسی، ابداع گردید. ایجاد چنین مفهومی، بدون هیچ‌گونه سابقه حقوقی حتی در خود نظام‌های حقوقی غربی، واکنش‌ها و مقاومت‌های فراوانی را در پی داشت، اما در نهایت و با اصرار و مداومت حقوقدانان غربی بر تفکیک جرم سیاسی از سایر جرایم، این مفهوم وارد سیستم حقوقی غرب و از آن‌جا به سایر نظام‌های حقوقی دنیا تحمیل گردید. اصل اساسی در مفهوم خلق شده جرم سیاسی بر این قرار است که از آن‌جایی که مجرم سیاسی برخلاف سایر مجرمین، از ارتکاب جرم سیاسی منفعت شخصی نمی‌برد و با اقدامات مجرمانه خویش در پی اصلاح امور حکومتی به نفع عموم شهروندان است، لذا مستحق شیوه رسیدگی‌ای در خور شأن یک «مجرم شریف» و اعمال مجازاتی بسیار خفیف‌تر در مقایسه با مجرم غیر سیاسی‌ای است که اقدام مشابهی را انجام داده لکن تنها تفاوت وی این است که انگیزه‌اش (motivation) از فعل مجرمانه‌اش (element materiel)، محقق ساختن یک جرم سیاسی نبوده، لذا مجرم عادی تلقی می‌شود. به بیان دیگر و مطابق آنچه که حقوقدانان قرن نوزدهمی غربی گفته‌اند، توجه به انگیزه مجرم، آیین دادرسی ویژه و شرافتمندانه و در نهایت تحمیل مجازات بسیار کمتر از حد معمول و در برخی موارد حذف مجازات، شاخصه‌های جرم سیاسی است که این جرم را از سایر جرایم جدا می‌سازد. اخیراً گویا دولت محترم در صدد برآمده است که لایحه جرم سیاسی را- با همین رویکرد تخفیفی- تدوین و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید که در این رابطه نکاتی در خور توجه است؛ ادامه مطلب را بخوانید.
 
ادامه مطلب ...

این مردم همان مردمند (یادداشت روز)

در حالی که به بهانه انتخابات اخیر ریاست جمهوری، عده‌ای از مسئولان دولتی از کنار گذاشتن همه تجارب تلخ سیاسی با کشورهایی که سال‌ها در حق مردم ما ظلم و ستم روا داشته‌اند سخن می‌گویند و در حالی که به بهانه تعامل با جهان عده‌ای حتی حاضرند از برخی مبانی و اصول خدشه‌ناپذیر انقلاب هم کوتاه بیایند! و بالاخره در حالی که به گفته رئیس جمهور هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم و همه و هر چه هست خوب مطلق است، عده‌ای از مقامات دولتی- که به دشمنان این مردم از گل نازک‌تر نمی‌گویند- مردم را مورد توهین قرار داده و به جای وحدت‌آفرینی در داخل، سعی در ایجاد شکاف و انشقاق در صفوف مردم دارند! به مجلس می‌تازند و هر صدای منتقد و دلسوزی را با برچسب افراطی و خشونت‌طلب پاسخ می‌دهند و با حربه عدم درک پیام رأی مردم آنها را می‌نوازند! 
ادامه مطلب ...

هاآرتص: اجرای توافق ژنو به سود مشترک آمریکا و اسرائیل است (خبر ویژه)

«مقامات ارشد آمریکا و اسرائیل پیش از آغاز اجرای توافق هسته‌ای ژنو از طریق ویدئوهای امن، مذاکرات زیادی با یکدیگر داشتند زیرا مسئله اجرای این توافق برای اسرائیل، بالاترین اهمیت را دارد و منفعت مشترک اسرائیل و آمریکاست.»
روزنامه صهیونیستی هاآرتص که این خبر را از قول یک مقام آمریکایی منتشر کرده، همچنین نوشت: هیئتی از دولت آمریکا در هفته جاری برای گفت‌وگو در مورد آغاز اجرای توافق هسته‌ای ایران، راهی بیت‌المقدس می‌شود.
به نوشته هاآرتص، فیلیپ گوردون مشاور باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه ریاست هیئت آمریکایی اعزامی به اسرائیل، شامل کارشناسان اتمی و امور تحریم‌ها علیه ایران را بر عهده دارد.
روزنامه اسرائیلی معاریو نیز می‌نویسد: دولت نتانیاهو گروهی از کارشناسان خود در نهادهای مختلف این کشور را مامور کرده که اجرای توافق ژنو از سوی ایران را به دقت رصد کنند تا پرونده تخلفات احتمالی ایران را تهیه کرده و آن را به قدرت‌های مذاکره‌کننده در برابر ایران ارائه کنند.
بنیامین نتانیاهو اخیراً در دیدار نخست‌وزیرکانادا گفته بود: ما منتظر پیمان نهایی هسته‌ای با ایران می‌مانیم. توافق نهایی باید به نحوی تهیه شود که قطار برنامه‌ هسته‌ای ایران را از ریل خارج کند. اسرائیل خواستار توقف کامل برنامه اتمی ایران است.

اعتراض 150 نماینده مجلس به پنهان‌کاری تیم هسته‌ای

نماینده مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌ مجلس، اعتراض خود را به پنهان‌کاری تیم هسته‌ای اعلام کرده و خواستار اصلاح این رویه شدند.

گزارش کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس درمورد طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیئت‌ها نخستین دستور کار روز سه‌شنبه  نمایندگان مجلس بود.
ماده ۷ این طرح از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته بود و کمیسیون تدوین آئین‌نامه به منظور تامین نظر شورای نگهبان پیشنهاد حذف ماده ۷ را مطرح کرده بود.
در ماده ۷ این طرح آمده بود، به منظور ایجاد هماهنگی برای کارآمد نمودن نظام نظارت و ارتقاء بهره‌وری و برای تقویت مدیریت کشور، شورای دستگاه‌های نظارتی متشکل از دو نفر از مسئولان نظارتی هر قوه با انتخاب رئیس قوه با حفظ استقلال هر یک از آنها در حدود مقرر در قانون اساسی تشکیل می‌شود. در دستورالعمل اجرایی این ماده و نحوه تشکیل جلسات شورا، نحوه تصمیم‌گیری و نحوه پیگیری تصمیمات ظرف ۶ ماه به پیشنهاد اعضای شورا و با توافق سران قوا تایید می‌شود.
پس از آن محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را هم برعهده داشت، پیشنهاد ابقای ماده ۷ در طرح مذکور را مطرح کرد تا با تصویب این پیشنهاد ماده ۷ به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود. 
ادامه مطلب ...

با پس گرفتن دعوت از ایران نشت ژنو2شروع نشده شکست خورد

 

نشست ژنو2 شروع نشده شکست خورد

سرویس سیاسی-
نشست ژنو2 امروز در حالی در سوئیس قرار است برگزار شود که ماجرای دعوت سازمان ‌ملل از ایران برای حضور در این نشست و سپس پس گرفتن دعوت از کشورمان از سوی بان‌کی‌مون، رسوایی بزرگی برای سازمان ملل به وجود آورده است.
سازمان ملل تحت فشار آمریکا و در حمایت از گروه‌های تروریستی در شرایطی دعوت ایران به ژنو2 را پس گرفت که ناظران و رسانه‌های غربی اذعان دارند با این اقدام به نتیجه رسیدن نشست ژنو 2 به محاق رفته است.
در همین ارتباط، روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، نشست ژنو2 پیرامون سوریه بدون حضور ایران را نشستی بی‌نتیجه دانست که پیشاپیش شکست خورده است.
دیلی‌تلگراف با اشاره به نقش‌آفرینی ایران در بحران سوریه طی مقاله‌ای با عنوان «معمای صلح سوریه» نوشت: تلاش برای گردهم آوردن همه طرف‌های ذیربط در جنگ سوریه بر سر میز مذاکرات به نظر می‌رسد که به مانند تلاش برای گردهم آوردن پازل‌های یک معما باشد.
سرمقاله‌نویس این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: با توجه به عدم مشارکت ایران در اجلاس ژنو 2 درباره سوریه، این کشور هرگز به هرگونه نتایج مذاکرات خود را مقید نخواهد دانست؛ با وجود اینکه ایران از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کشورهای تاثیرگذار در زمینه سوریه است. 
ادامه مطلب ...