ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

بخش سیاسی

تحول یا انحراف....

با استعانت از خداوند متعال و عنایات ویژه حضرت ولی عصر (عج) ، انشاء الله در ادامه اگر توفیقی حاصل گردید قصد داریم که در این سلسله از نوشته های این نشریه به دغدغه ها و مطالبات امروزه­ی ولی امر مسلمین، قافله سالار بصیرت انقلاب واسلام امام خامنه ای (حفظه الله) بپردازیم اگر دقت کرده باشید معظم له در هر مورد از بیاناتشان بر حسب زمان خاص خود به یکی از موضاعت پیش­روی حرکت اسلامی در جهت پیشرفت و تکمیل این حرکت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جهان اشاره و مرحله جدیدی از مواجه شدن با چالش ها و خطر های احتمالی بر روی ما می گشایند که تکلیف همه ما را سخت تر از گذشته می کند، انحراف یعنی غیر ارزشی به جای یک ارزش بنشیند اما تحول انحراف نیست بلکه برای پیشرفت و استکمال یک حرکت صحیح مورد نیاز است شرایط زمانی اقتضا میکند که برای حرکت رو به جلو و پیشرفت ،نیاز به تحول ضروری است، نکته حائز اهمیت این است که اگر این تحول به هنگام رخ ندهد آن موقع است که از بیرون آن هم نه براساس اصول ما، بلکه براساس اصول دیگران که نقطه ی مقابل اصول ما نیز بوده این تحول بر ما تحمیل می شود که این انحراف و خطرناک است .

در ادامه اجازه می خواهم که اشاره ای کنم به بحث بسیار مهم امام خامنه ای(حفظ الله) در دیدار اعضای مجلس خبرگان در شهریور ماه  1390 باایشان، که به چه زیبایی و مدبرانه مرز بین تحول، انعطاف پذیری و انحراف را مشخص و بر ما روشن می سازند.

 امام خمینی (ره) با تدبیر بلندشان کلمه (مطلقه) را بعدا در قانون اساسی به ولایت فقیه اضافه کردند که پذیرش آن برای خیلی ها با شک و تردید همراه بود،اما امام خامنه ای ( حفظه الله) در بیانات اخیرشان با تدبیری حکیمانه و مهم از اضافه شدن مطلقه به ولایت فقیه به انعطاف پذیری دستگاه عظیم ولایت تعبیر می کنند تعبیری که شاید تا سال های بعد به ذهن هیچ صاحب نظر و فکری در اسلام نمی رسید چون اگر چنین بود تا حالا مطرح شده بود. معظم له برای باز شدن موضوع مطرح شده انعطاف پذیری دستگاه ولایت را در واقع مجموعه­ی آن دستگاه­های تصمیم ساز و تصمیم گیر که در راس آنها رهبری قرار دارد معنی می کنند که این دستگاه باید بتواند به طور دائم خودش را با تحول پیش ببرد چون که تحول جزو سنت های بشری است. معظم له این انعطاف پذیری در جهت تحول و پیش رفت را به این خاطر مطرح می کنند که تحول بر ما تحمیل نشود چون خیلی واضح است امروزه تحول شرایط خیلی سریع اتفاق می افتد. نکته مهم و باز حائز اهمیتی که نباید نادیده گرفت در ادامه همین بیانات تذکر امام خامنه ای (حفظ الله) به برحذر بودن از انحراف است یعنی انعطاف بایستی تحت تأثیر فشارهای بیرونی و تغییر در جهت انعطاف به قالب های غربی نباشد چون اگر به خاطر رادیوهای بیگانه و تبلیغات خصمانه و اتاق های فکر دشمن کمربسته علیه نظام اسلامی که راجع به فلان مبنا و حکم اعتراض و فریاد می کشند ما بیائیم بگوییم حالا تجدید نظر کنیم برای این که با دنیا هماهنگ شویم. این خطا و انحراف است که نباید به این انحراف دچار شد.

بی تردید عبور موفقیت آمیز حرکت حق جویانه اسلامی در قالب قطار انقلاب اسلامی ایران از فتنه ها و جنگ های دشوار و پیچیده داخلی و خارجی، به نحوی بر تجربه انقلاب افزوده است و چنان ریشه های محکم درخت تنومندی را به وجود آورده است که دیگر جریان شیطان با آن سناریوهای گذشته نمی توانند این حرکت را متوقف کند، لذا شیاطین که از توقف آن ناتوانند پس در صدد انحراف در مسیر این حرکت بر خواهند آمد و این کار نیز میسر نیست مگر با حلول شیطان در فرصت طلبان  و سست عنصران داخلی. البته بدیهی است حرکتی که در مسیر واقعیش محکم قرار گرفته است تنها راه مبارزه با آن در صورت عدم توانایی به توقف آن ،‌ منحرف کردن از مسیر اصلیش است و چون که حرکت انقلاب اسلامی از این نوع حرکت های محکم است پس به همین خاطر است که بحث انحراف وجریان انحرافی این روز ها کانون توجه دلسوزان انقلاب واسلام قرار گرفته است.

 در دیدار دولتمردان و کارگزاران انقلاب با امام خامنه ای (حفظ الله) در ماه مبارک رمضان امسال معظم له تذکر به چالش زا بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه آینده نمودند . چرا؟

روشن است از جمله انحرافات انقلاب انحراف در نحوه انتخاب مسئولین و زمامداران حکومت اسلامی، از جمله قانونگذاران و مدافعان حریم آن می باشد، بر همین مبنا اجازه می خواهم که با ذکر دو نمونه و رویداد مهم و البته عبرت انگیز تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران در جهت انتخاب اشاره کنم تا به جواب سوال مطرح شده برسیم، در آخرین فراز از خطبه شقشقیه امام علی (ع) دلایل پذیرش بیعت مردم را برای زمام داری به وضوح بیان و اهداف خود را از این پذیرش در جمله ای کوتاه و پر معنا شرح می دهد و در ضمن روشن می سازد که اگر این اهداف بزرگ نبود کمترین ارزشی برای زمامداری بر مردم قائل نبود و می فرماید: آگاه باشید! به خدایی که دانه را شکافته و انسان را آفریده، آگر بخاطر حضور حاضران (توده های مشتاق بیعت کننده) و اتمام حجت بر من بخاطر وجود یار و یاور نبود و نیز بخاطر عهد و پیمانی که خداوند از دانشمندان و علماء هر امت گرفته (که در برابر ستمگر و گرسنگی ستم دیده و مظلوم سکوت نکنند) مهار شتر خلافت را بر پشتش می افکندم و رهایش می نمودم و آخرینش را با همان جام اولینش سیراب می کردم البته همان گونه که انتخاب حضرت رسول (ص) از جانب خداست انتخاب جانشین پیامبر هم از جانب خداست، اما من می خواهم عرض کنم ارزش این است که مردم خلا عالم عادل را احساس و با شناسایی و بیعتش حجت را بر او برای پذیرش زمامداری امت تمام کنند و در راس امورش قرار دهند که اگر چنین اتفاقی افتاد آن موقع است که می شود عدل حکومت حضرت امیر المومنان علی (ع) که تا قیام قیامت ماندگار خواهد شد چرا ؟ چون برای انتخاب شخص زمامدار امت غیر ارزشی جای ارزشی را نگرفته بود.

 واما نمونه ی دیگری ازانتخاب زمامداری امت اسلامی که در عصر معاصر ما و انقلاب اسلامی روی داد انتخاب حضرت آیت الله العضمی امام خامنه ای (حفظ الله) به عنوان جانشین امام (ره) و رهبری انقلاب اسلامی بود هیچ گاه حافظه ی تاریخی انقلاب و مردم جلسه انتخاب رهبری مجلس خبرگان در سال 68 بعد از رحلت امام (ره) را فراموش نمی کند زمانی که نمایندگان مردم در خبرگان رهبری به اتفاق نظر شخص شخیص ایت الله خامنه ای (حفظ الله ) را برای این مهم برگزیدند  البته این در حالی بود که معظم له در همان جلسه، چند بار با مخالفت انتخاب خود برای پذیرش این مسئولیت خطیر برخاستند و حتی ایشان در خاطرات خود بعدا نقل می کنند که در همان شب انتخاب بارها به خداوند و ائمه ( ع) توسل پیدا کردند و از خداوند خواسته بودند که ایشان را برای رهبری انقلاب اسلامی انتخاب نکنند، اما خوشبختانه و به فضل خداوند و عنایت ویژه حضرت ولیعصر (عج)، از آنجایی که در غیاب حضرت ولیعصر (عج) امت نباید بدون سرپرست باقی بماند نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری در بهترین و مهمترین انتخاب ممکن حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(حفظ الله) را بعنوان رهبر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان معرفی و از ایشان برای این مهم بیعت گرفتند و باز چون نحوه انتخاب یعنی عهد خدا با علماء و وجود یار و یاور شد ارزش، آن موقع است که می شود 20 سال رهبری حکیمانه معظم له که نه تنها انقلاب اسلامی را از مسیر صحیح خود خارج نکردند بلکه بعنوان ولی امر و قافله سالار بصیرت در اسلام تحت توجهات خاصه امام زمان (عج)، انقلاب را با موفقیت از خطرناکترین طوفان های ممکن بعد از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) عبور و به جهانیان معرفی و تثبیت کردند که از جمله ثمره های اولیه این صدور، همین بیداری اسلامی است که در ملت های آزاده اسلامی به وقوع پیوسته است که البته باید توجه داشت این بیداری تازه در ابتدای شکل گیری است چرا که آقا نوید کشانده شدن این بیداری اسلامی تا قلب اروپا را هم دادند.

3و اما پاسخ سئوال مطرح شده ونتیجه ای که از این دو نمونه تاریخی می توان گرفت این است که، اگر برای بدست آوردن کرسی های زمامداری امت به غیر از روش مذکور(عهد خدا با علماء و دانشمندان امت وبیعت مردم برای وجود یار و یاور) از مردم بیعت گرفته شود غیر ارزش و انحراف است، یعنی مردم باید انتخاب کنند وبیعت بگیرند نه برعکس این، که اگر چنین اتفاقی بیفتد(روش غیر ارزش به جای ارزش) می شود همان دغدغه ی رهبری یعنی چالش زا بودن انتخابات، که در آن گرفتن مسئولیت ها در رقابتی ناسالم ،غیر اخلاقی ، غیر اصولی والبته فریبکارانه و به دور از انگیزه های الهی اتفاق می افتد،

با به صدا در آمدن زنگ رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه آینده، متاسفانه شاهد تحرکاتی از سوی برخی از فرصت طلبان داخلی که قصد بدست گرفتن کرسی های مجلس به عنوان امانت تنهاامت وحکومت  اسلامی شیعه درجهان هستیم، نظامی که معظم له به عنوان نظام وانقلاب مقدمه ساز ظهور ولی عصر(عج) از آن نام می برند،این که به واسطه داشتن قدرتی که مردم برای یک دوره وکالت در مجلس یا پستی در مقام اجرایی نظام که به شخصی به امانت داده شود وهمان شخص بیاید از این فرصت (حالا به واسطه مواردی انجام وظیفه)به سود خود یا جریان و حزب مورد حمایتش استفاده کند جز به خیانت و انحراف نمی شود از آن یاد کرد، چرا ؟ چون رقابت را ناسالم میکند و باعث می شود که دیگر افراد کاندید انتخابات  مجلس شورای اسلامی، برای مطرح کردن خود به روش های دیگر متوسل شوند که آن وقت است خطری بزرگ را برای نظام به موجود می آورند، رسالت اصلی دولت کار های اجرایی، (عمران وخدمات رسانی و.. به مردم) است، این که به واسطه گماشتن اشخاصی در بدنه دولت به عنوان مسول اجرایی(در رده های استان و شهرستان) با استفاده از نفوذ خود (به واسطه قدرت و امانت مردم)، و منتسب دانستن کار های عمرانی دولت، برای مطرح کردن خود، فریبکاری، انحراف و خطرناک است، و یا به دنبال مطالبه رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (حفظ الله) دال بر پیشرفت در حوزه فرهنگ، تخصیص اعتبار های کلان برای این موضوع در کشور،اما بدون برنامه وباز با انگیزه غیر الهی وصرفا جهت مطرح کردن خود در لوای ولایت پذیری از سوی اشخاصی در دولت و رده های اجرای نظام، که منجر به تذکر معظم له بر حیف و میل کردن بودجه فرهنگی کشور می شود، نیز انحراف و خطرناک است.

در پایان فرازی از دعای امام سجاد(ع) در صحیفه ی سجادیه:

خدایا!اگر من فرار کنم ،تو جوینده منی و اگر بگریزم مرا در یابی،اینک خود پیش تو به فروتنی،خوار و زبون ایستاده ام، اگر مرا عذاب کنی سزاوارم، ومقتضای عدل تو ای پروردگار همین است و اگر در گذری ، دیری است که عفو تو شامل حال من بوده است و مرا خلعت عافیت پوشانیده ای.

الللهم اجعل عواقب امورنا خیرا


 سجاد پروین

مهرماه1390

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 6 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:48 ب.ظ

منظور از گردآورنده چیست؟ آخرش تحلیل خودش است یا از جایی دیگر آوده ؟ لطفا مشخص کنید خیلی مهم است > این تحلیل خیلی مهم و پر محتوایی است

محمد چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:57 ق.ظ

بخش ساسی خیلی مهم هست وخیلی هم پرمحتوا ولی اگربیشتر به دغدغه های رهبری وشهرستان گیلانغرب که نیاز خاصی دارد انشاءالله در خصوص انتخابات آینده مجلس دراین ما هنامه توجه بیشتر شود.

جاسم چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ب.ظ

بابا سیاسیون آفرین حرکت بسیار خوبی هست ممنون

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ق.ظ

سلام خدمت مسئولین نشریه منتظره این ماه هستم چرا باتاخیر میاد

مژگان پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:39 ب.ظ http://slihng

سلام چرا ماهنامه شماره دو دیرتر میادموفق باشیدبچه ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد