ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

مصاحبه اختصاصی بصیر

 دریاییم ونیست باکم از توفان ...  

مصاحبه نشریه بصیربا یکی از دانشجویان ناو گروه اعزامی به دریای مدیترانه 

  قبل از شروع مصاحبه خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید.  

بنده حمید پروین متولد سال 1367ساکن روستای قمرالی چله از توابع شهرستان گیلانغرب که از سال 1384به استخدام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمدم و اکنون سال چهارم رسته تفنگدار دریایی هستم . 

  جناب آقای پروین اهداف این سفر را برای خوانندگان ما بیان کنید؟  

هدف اصلی ناوگروه به دریای مدیترانه: 1- نشان دادن اقتدار وتوانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک نیروی راهبردی به فرمایش مقام معظم رهبری (مد) بود 2- ارتقای سطح آموزش وکارورزی دانشجویان 3- ابلاغ پیام صلح ودوستی به کشورهای منطقه.  

 قدرت وتوانای حضور ناو گروه اعزامی درآب های بین المللی را چگونه ارزیابی می کنید؟  

شکر خداقدرت وتوانای این ناوگروه در بالاترین سطح آمادگی قرار داشت 

  واکنش رژیم صهیونیستی در قبال حضور ناوگروه ایرانی در دریای مدیترانه چگونه بود ؟  

همچنان که استحضار دارید رژیم صهیونیستی تمام سعی وتلاش خود رابکار برد تا بتواند کشورمصر را متقاعد کند تا از عبور ناو گروه از خلیج سوئزوسپس کانل سوئز ممانعت کند اما موفق نشد واین رژیم چند هفته همچنان که در رسانه ها دیدید وشنیدید راآماده باش صد درصد اعلام کردند . 

  برادرپروین از خاطرا ت وآموخته های خودتان در این سفر برای ما بگویید؟  

بله هنگام جداشدن ناوگروه از اسکله برای پیوستن به آبهای مدیترانه، من که یک دانشجو بودم، درخود احساس غروروافتخار میکردم . در این سفر ما ابتدا به زیارت خانه خدا مشرف شدیم وبعد به ادامه ماموریت پرداختیم . هدف اصلی گذشتن از کانل سوئز بود که تا آن موقع اتفاق نیفتاده بود این احساس، فقط مربوط به من نبود ومن میتوانستم حدث بز نم که همه ، حالتی شبیه به من دارند. یکی از خاطراتم که بسیار هم غرور آفرین بود ، زمانی شکل گرفت که من در پل فرماندهی نگهبان بودم . درهمین هنگام از طریق ساحل رژیم صهیونیستی پیامی به ناوگروه مخابره شد با این مضمون که سریعاً از 70مایلی ما به مسافت یکصد مایلی فاصله بگیرید .تدبیر فرمانده ناوگروه «بی توجهی» به این پیام بود ودستور دادندکه با همان مقدار فاصله به ماموریت ادامه دهیم .چند بار این پیام مخابره شد و با همان بی توجهی به آن پاسخ داده شد تا اینکه دست آخر ، اعلام کردند که باید به مسافت یکصد مایلی از ساحل رژیم صهیونیستی فاصله بگیریم . باز هم از سوی ناوگروه ایران به آنها توجهی نشد . وآنها جرات هیچ گونه تعرضی پیدانکردند. ناوگروه در کشورهای عمان وسوریه هم پهلو گرفت.در این سفر بلند مدت دریای روی هم چیزی در حدود 25000 هزار کیلومتر در آب های آزاد وبین المللی در یانوردی کردیم که این خود نشان اقتدار نیروی دریای به شمار میرود .همه ما می دانیم در شرایطی این دریا نوردی انجام شد که کشورهای استعمارگر تلاش کردن تا با اعمال انواع تحریم ها ایران رادر سرزمینش محصور کنند ولی این سفر دریایی نشان داد تحریم ها برای کشور ما نتیجه ندارد. فرماندهی محترم نیروی دریایی هم به عنوان اهداف این سفر به موضوع زایل کردن پروژه «ایران هراسی» که قدرتهای استعمارگر سعی درالقای آن دارند، اشاره کردند .از نظر آموزش ، این سفر برای ما مملو از تجربه بود. در پایان عرائضم از فرماندهی و جانشین محترم سپاه ناحیه گیلانغرب وهمچنین ازفرمانده محترم حوزه شهید صدوقی که مراسم تجلیل برای اینجانب بعنوان تنها نماینده دومین شهر مقاوم کشور یعنی گیلانغرب درناوگروه اعزامی به دریایی مدیترانه بعمل آوردند تقدیر وتشکر دارم .

نظرات 1 + ارسال نظر
رصا چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ق.ظ

بانشکراز مدیریت محترم ماهنامه بصیر انشاءالله درمصاحبه ها ماهای آینده مثل همین مصاحبه ازافراد نخبه مصاحبه شود باتشکرموفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد