ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

بخش سیاسی - بسیج و بایسته ای انتخابات مجلس نهم

چکیده :

    برگزاری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ماه های آینده به مهم ترین اخبار داخل کشور و نیز موضوع بخش قابل ملاحظه ای از مطالعات در خارج از کشور گردیده، در حقیقت تلاش احزاب و گروه های سیاسی برای بدست آوردن کرسی های مجلس و جریان بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و بلکه در سایر نقاط جهان به اضافه اعتراضات مخالفان سرمایه داری در آمریکا و اروپا تحت عنوان وال استریت و نیز خروج نیروهای آمریکا از عراق و وضعیت آنها در افغانستان در کنار ایستادگی ایران اسلامی بر مواضع قدرتمند خود با استناد به آموزه های دینی و پیروی از فرامین حضرت امام خمینی (ره) و راهبردهای حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) بر اهمیت این انتخابات افزوده و سران نظام سلطه و بویژه آمریکا با دقت مسائل سیاسی ایران و انتخابات مجلس را رصد می کنند.

بایسته های این انتخابات کدامند؟ و نقش بسیج در آن چیست؟

حقیقت آن است که مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. مسائل کلان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی ...... کشور مرتبط قوانین و مصوبات مجلس است.

حضرت امام خمینی(ره) در اهمیت این نهاد انقلابی می فرماید: مجلس در راس امور کشور است .

و نیز امام خامنه ای (مدظله العالی) از آن تعبیر به حساس ترین بعدی نموده است که نظام اسلامی ایران از آن به سمت هدف های خود عبور می کند.

2اکنون که چنین انتخابات مهمی را در پیش داریم سؤال اساسی این است که: وظیفه ما چیست؟ نخست باید به عنوان بسیجی و حافظان دستاوردهای انقلاب اسلامی آمادگی لازم برای برخورد با پدیده های سیاسی انتخابات را داشته باشیم، برخلاف کسانی که در سال های اخیر به دنبال تئوریزه کردن نظریه توهم توطئه هستند بر بسیج است با ایجاد آمادگی اعتقادی و سیاسی، نظامی زمینه تقابل با افکار و تحلیل های لیبرالی که ریشه در بین اندیشمندان غرب گرا دارد و نیز ملی گرایان منفور امام خمینی (ره) و اصطلاح طلبان شکست خورده که توسط ملت ایران به حاشیه رانده شده اند و نیز جریان انحرافی که قرائت باطل از آموزه های اسلامی خصوصا مهدویت ارائه داده را داشته باشیم. آن جا که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی می فرماید: بسیجی در شب تاریک باید صدای فرمانده خود را بشناسد همین مواقع است. معظم له در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در اهمیت این نهاد مقدس می فرماید:

خیال نکنید دشمن بیکار است دشمن یک لحظه هم بیکار نیست هر وقت و به هر صورت که بتواند ضربه می زند دشمن جهاد فکریش را بکار انداخته برای اینکه ببیند چه وقت می شود ضربه زد1.

مطالعات نشان دهنده آن است که: جریان شناسی انتخابات از مؤلفه های مهم تقابل و بهره برداری از این موضوع است ما باید جریان های سیاسی دخیل در امر انتخابات را بشناسیم تا بهتر بتوانیم ٱن ها را تحلیل و مورد بررسی قرار دهیم و از همین کنکاش هاست که مواضع اصولی و منطبق با آرمان ها و آموزه های اسلامی مشخص و در حقیقت بصیرت سیاسی همین است.

براین اساس گروهایی که آماده ورود به فضای سیاسی انتخابات نهم هستند عبارتند از:

الف: جریان اصولگرا

جریان اصولگرا یکی از ریشه دارترین جریانات در سطح کشور و معتقد به اسلام و آرمانهای جمهوری اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه بوده و مخالف جدایی دین از سیاست می باشد. این جریان خواهان استقرار و تداوم احکام نورانی اسلام در حاکمیت نظام اسلامی بوده و معتقد به خط نورانی امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می باشند.

پیروی و اطاعت محض در زمینه های اعتقادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و... از ولایت مطلقه فقیه را از اصول اساسی حزب خود دانسته و خدمت صادقانه به مردم و توجه به نیازمندی های اساسی آنان را از وظایف خطیر خود می دانند. امپریالیسم جهانی و عناصر ضدانقلاب داخلی و خارجی مخالف ایدئولوژی های این حزب می باشند. زیرا آنها این حزب را همسو با نظام می دانند.

ب: جریان اصلاح طلب:

گروه دیگر که خود را برای مجلس نهم آماده کرده اند جریان اصلاحات است علیرغم اینکه جریان اصلاحات در فتنه 88 رویاروی نظام اسلامی قرار گرفت و بخشی از عناصر آن مطرود ملت ایران هستند و هیچ پایگاه مردمی ندارد، اما افرادی از این جریان که هم اکنون در بخش های از دولت قدرت را به دست دارند و نیز تعدادی از عناصر مجلس هشتم که گروه اقلیت را تشکیل می دهند و باتِم عملیات روانی تلاش می کنند با طرد فتنه گران مسیری دیگر را با زمینه اصلاح طلبی و درصد بازگشت به قدرت هستند.

نکته قابل توجه و مهم این است که این جریان در خصوص کاندیدهای شهرستان که شناخته شده نیستند، شورای نگهبان نمی تواند آن ها را به جهت عدم فعالیت های سیاسی خلاف مدافع نظام رد صلاحیت کند،

برنامه ریزی نموده و هزینه های صرف کرده تا از این طریق بتواند مجلس نهم را از آن خود نموده و با ایجاد قوانین برای روند رو به جلو جمهوری اسلامی، مانع بوجود بیاورد.

 

ج: گروه انحرافی:

 گروه سوم جریان موصوف به انحرافی است این جریان که در دیوان اجرایی دولت ریشه دارد قرائت باطلی از آموزه های دینی دارند بخشی از فعالیت های این گروه منطبق با گروه ضد انقلاب ملی گراها است که در تقابل با مکتب اسلام مکتب ایرانی را علم کردند همچنین گروه انحراف در مواضع و پایه های سیاسی خود وجوه مشترکی با نهضت پروتستانیتزم در غرب دارد، نادیده گرفتن اصل مهم ولایت فقیه و جایگزین کردن آن با عدالت و ایجاد ارتباط فرد انسان با خداوند از طریق تلاش برای بوجود آوردن عدالت همان نگرش های پروتستان است که توسط کشیش مسیحی مارتین لوتر نظریه پردازی شد.

این موضع علاوه بر اینکه در تقابل با جریان سیاسی اصولگرا قرار دارد به وضوح روشن است که رد فعالیت های جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز در آن وجود دارد.

نکته مهم این است که این جریان بودجه های که هزینه امور انتخاباتی خود می کند از لیست اعمال هزینه و در پوشش سفرهای استانی سعی دارد کاندیداهای خود را از طریق رسانه ها در اختیار به مردم معرفی نماید.

 

در ضمن سه جریان شاخص ذکر شده برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گروه های نیز وجود دارند که با چراغ خاموش و بعضا در ضمن جریان اصلاحات و انحرافی سعی در پیش برد مواضع خود دارند، این گروهای که ملی گراها، گرو های سلطنت طلب، نهضت آزادی و بخشی از حزب کارگران سازندگی و حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی و نیرو های هوادار جنبش سبز و فتنه 88 را تشکیل می دهد در برد کوتاه نظرات خود سعی دارند میزان مشارکت سیاسی کم باشد و مجلس نهم با اقبال مردم روبرو نشود و در سطح بلند ایجاد اعتراضات و آژیتاسیون سیاسی و سهم خواهی از انقلاب با کشیدن نیروهای هوادار خود به خیابان هستند که باید مواظب بود.

نکته ای که در نتیجه گیری بحث باید به آن پرداخت این است که انتخابات از منظر قانون اساسی تاثیر آن بر سند چشم انداز بیست ساله کشور و از جهت تحولات سیاسی بوجود آمده در منطقه و جهان قابل اهمیت است که فرصت پرداختن به آن نیست.

3ما به عنوان بسیجی در شهرستان پایدار و مقاوم گیلانغرب که نام آن تداعی کننده دفاع مقدس و قدمگاه شهیدان گرانقدری است و نیز شهرستانی که پا به پای خرمشهر در اسناد مربوط به این حماسه بزرگ وجود دارد باید همراه به سیل خروشان ملت ایران را معرفی اهمیت مشارکت سیاسی این انتخابات به مردم سهیم باشیم ، شرکت همه آحاد ملت ایران در انتخابات ضربه ای مهم بر نظام سلطه است. همه اینکه با تحقیق در احوال کاندیده ها و خواستگاه فکری و شکل گیری ذهنیت سیاسی آنها بکوشیم و بصیرت سیاسی مورد نظر امام خامنه ای (مدظله العالی) را آویزه گوش سازیم . باید دانست که بخشی از فعالیت دشمن ما در فضای انتخابات، دلسرد کردن مردم و ایجاد یأس و ناامیدی در آن هاست و آن ها تلاش می کنند با شگردهای خاص تبلیغی و عملیات روانی به مردم القاء کنند که حضورشان تاثیری در انتخابات ندارد، لذا باید تلاش و انتقال اخبار از طریق تشکیل جلسات ، نوشتن مطالب، سینه به سینه در ارتباط مستمر با گروه های تحلیل سیاسی زمینه شکست دشمن و پیروزی اسلام را فراهم نمود. باید مراقب بود. چنانچه امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرماید:

باید مراقب باشید که آدم های اهل سوءاستفاده و          بی اعتقاد به رسالت انقلابی و مسئولیت نمایندگی و کسانی که می خواهند فقط وارد مجلس بشوند تا سوءاستفاده کنند و خدای نکرده خرابکاری انجام بدهند، وارد مجلس نشوند. حقیقت آن است که این موارد بخشی از ضروریات و الزامات انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نقش بسیج در آن است .

 

باقر عبدالرضایی (کارشناس ارشد علوم سیاسی)

منابع:

-          وصیت نامه های سیاسی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)

-          رهنمودهای حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از سری کتب منتشر شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

-          روزنامه اطلاعات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد