ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

طرح صالحین از دیدگاه سرهنگ پرنور

  جناب سرهنگ پرنور فرمانده  ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب  

در جمع بسیجیان حوزه شهید صدوقی چله

طرح صالحین اقدامی محوری ، عمده واساسی در  رده های نیروی مقاومت بسیج درراستای ارتقاء سطح کیفی معنویت وبصیرت بسیجیان می باشد.

فرمانده  سپاه ناحیه گیلانغرب گفت: به منظور حراست از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی ومقابله با جنگ نرم سازمان بسیج مستعضفین از ابتدای سال جاری طرح بزرگ صالحین را در تمامی پایگاه های مقاومت بسیج محلات به مرحله اجرا درآورده است . دراین طرح با تغییررویکرد تجهیزات محوری به انسان محوری ، سعی خواهد شد کادر سازی مدیریتی لازم را برای آینده کشور از میان جوانان و نوجوانان مسجدی صورت پذیرد.

سرهنگ پرنور همچنین دراین طرح حلقه های تربیتی با محوریت مربیان توانمند وخبره در مساجد وپایگاهها تشکیل می شود وانتقال معارف دینی وبصیرت دهی به افراد جزء ارکان اصلی واساسی به شمار می آید اظهار داشت: اجرای طرح صالحین با تشکیل حلقه های تربیتی به تعداد15تا 20نفر درمساجد وپایگاهها شکل می گیرد که یک نفر مربی مطالب مربوط به مسائل تربیتی وسایر موضوعات روز را به افراد ارائه می دهد. مباحث به صورت مباحثه طرفین پیش می رود و افراد هر سوالی داشته باشند از استاد یا مربی می پرسند و پاسخ سوالات خود را در یک فضای دوستانه و صمیمی دریافت می نمایند و در نهایت تمامی مباحث و مطالب با هدایت و راهنمایی استاد جمع بندی می شود. مهم ترین رکن طرح ، ارتباط مربی یا استاد با اعضای گروه به صورت یک حلقه متصل در فضای خارج از جلسه می باشد و در این صورت است که حلقه تربیتی مفهوم پیدا می کند. بهترین حلقه تربیتی آنست که مربی در هر شرایطی بتواند با گروه به سهولت در ارتباط باشد و با آنها ارتباط معنوی و عاطفی داشته و کارهای تربیتی خود را دنبال کند.

سرهنگ پرنور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب در ادمه افزود: طرح صالحین یک طرح تربیتی انسان مدار ومربی محور است که با هدف تغییر رویکرد فعالان فرهنگی جبهه انقلاب از انجام برنامه تبلیغی وفرهنگی تربیتی اثرگذار طراحی می گردد. وی اظهار داشت: هدف اجرای طرح صالحین تربیت انسان مکتبی ، مومن وانقلابی است .

وی با ابراز امیدواری :طرح صالحین علاوه برآنکه ضرورت اصلی امروز انقلاب اسلامی می باشد بصورت مبنایی نیزبرگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری که  می فرمایند: باید آنچنان خود را بسازید که مثل شمعی پروانه ها را به دور خود جمع کنید. ویا درجای دیگر می فرمایند بسیجی می تواند محور باشد ، انسان هایی را خود جذب کند، بیست نفر رادور خود جمع می کنندمابعنوان سرباز ولایت حق نداریم به غیر از تحقق فرمان ایشان به چیز دیگری فکر کنیم چرا به یقین می دانیم :هرچه آن خسرو کند شیرین بود.

وی با بیان اینکه: طرح صالحین اطلاق شد و اکنون همه رده های مقاومت بسیح ظهور طرح صالحین را شجره ی طیبه ای می دانند که امید است زمینه ساز تعجیل در فرج منجی عالم بشریت امام عصر(عج) گردد.و مگر نه این است که منتظران مصلح باید خود صالح باشند پس اکنون در این عرصه جهاد فرهنگی عاجزانه به پیشگاه حضرت حق دست تضرع بلند می کنیم و از درگاه رئوفش طلب می کنیم که:

اللهم برحمتک فی الصالحین فأدخلنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد