ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

بصیر 7و8: زندگینامه شهید

شهید حسین ثابت خواه

زندگینامه:

شهید حسین ثابت خواه در غروب پنجم مرداد ماه 1343 در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) پای به عرصه وجود گذاشت . مسجد علی ابن ابیطالب (ع) مشهد شاهد حضور ایشان در زمان کودکی است . دوران ابتدایی خود را در مدرسه ولی عصر (عج) طی نمود در سال 1356 به خیل انقلابیون پیوست و مبارزات زیادی انجام داد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجمن اسلامی و کتابخانه شهید بهشتی را تاسیس نمود .

حسین قبل از آنکه تحصیلات راهنمایی را به پایان ببرد به صورت افتخاری همکاری خود را با سپاه آغاز کرد، در تاریخ 2/12/1361 بدون گزینش به استخدام سپاه خراسان در آمد و بلافاصله مسئولیت امور رزمندگان مشهد را پذیرفت ، در تاریخ 2/4/62 مسئول تعاون منطقه 2 شهر مشهد شد و در تاریخ 11/11/62 به جبهه منطقه کردستان اعزام و در واحد اطلاعات عملیات به خدمت همت گمارد. در تاریخ 26/3/63 مسئول ارزیابی تیپ 21 امام رضا (ع) شد . در تاریخ 29/1/64 حسب دستور به مشهد مقدس بازگشته و مسئولیت امور رزمندگان استان را به ایشان واگذار کردند . در تاریخ 22/10/65 به فرماندهی واحد تعاون رزمی قرارگاه رمضان منصوب شد . شهید حسین ثابت خواه در بمباران شیمیایی در منطقه بانه در سال 1366 مجروح و به بیمارستان لبافی نژاد تهران انتقال و بستری از ناحیه دو چشم نابینا می گردد .

آخرین پیام شهید ثابت خواه در جواب هیات بازرسی سازمان ملل بدین شرح بود : آمریکا هیچ غلطی نمی کند و صدام هم شکست خواهد خورد و انشاء الله هم ملت مقاوم هستند و از این چیزها هم هراسی ندارند. و جان به جان آفرین می سپارد. دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبودش  شتافت. پیکر پاکش را در بهشت رضا مشهد به خاک سپردند.

روحش شاد و یادش گرامی

تهیه و تنظیم: پایگاه مقامت شهید ثابت خواه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد