ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

مغلوبه شدن جنگ سوریه شیوخ عرب را به هراس انداخت (خبر ویژه)

برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از طولانی شدن جنگ سوریه و توانایی دمشق در پیروزی بر شورشیان و گروه‌های مسلح نگران شده‌اند.
القدس العربی چاپ لندن با انتشار این خبر نوشت: مهم‌ترین دغدغه این کشورها که در نشست روز شنبه وزرای خارجه در منامه مطرح می‌شود، طولانی شدن بحران سوریه، توانایی دمشق در مقاومت و ایستادگی آنها و دخالت حزب‌الله در نبردهای سرنوشت‌سازی مثل نبرد «القصیر» است.
این روزنامه افزود: همه این عوامل باعث نگرانی کشورهای خلیج‌( فارس) شده، زیرا دستاوردهای نظامی دولت سوریه در میدان جنگ را تهدیدی برای خود و تقویت ایران می‌دانند. همچنین انتظار می‌رود که وزرای کشورهای شورای همکاری در نشست مشورتی خود به موضوع تبادل اتهام بین عربستان و روسیه بپردازند که تنش بی‌سابقه‌ای را در روابط دو طرف بر سر سوریه ایجاد کرده است.
وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اتهام سعود الفیصل به مسکو مبنی بر مشارکت در نسل‌کشی مردم سوریه، ریاض را به حمایت مالی و نظامی از تروریست‌ها و گروه‌های افراطی در این کشور متهم کرد.
از سوی دیگر پایگاه آمریکایی «نیو آمریکن مدیا» از دولت متبوع خود خواست برای حل بحران سوریه از ایران کمک بخواهد.
این پایگاه اینترنتی تصریح کرد: نشست ژنو 2 که از ابتدا برای ماه ژوئن (خرداد/تیر) برنامه‌ریزی شده بود به ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) و سپس سپتامبر (شهریور) موکول شد؛ البته گزارش‌هایی از احتمال تاخیر بیشتر در برگزاری این نشست وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نکات فهرست شرکت‌کنندگان در نشست ژنو 2 است. در حالی که اکثریت شرکت‌کنندگان از کشورهایی هستند که با مخالفان احساس نزدیکی می‌کنند، روسیه و چین اصرار دارند که ایران نیز باید به فهرست افزوده شود. واشنگتن تاکنون این درخواست را رد کرده و همزمان به سوی تسلیح مخالفان «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، گام برمی‌دارد. با وجود این نظام سوریه نیز طرفدارانی دارد. اسد غیر از دو متحد یعنی مسکو و پکن از حمایت رزمندگان شیعه داوطلب عراقی و اعضای حزب‌الله برخوردار است که نقش مهمی در جبهه‌های مختلف نبرد در سوریه دارند. آمریکا ناچار است از کمک ایران برای حل بحران سوریه استفاده کند.
http://www.kayhan.irمنبع  

http://www.bassir.blogsky.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد