ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

احمدی‌نژاد در دیدار با پوتین مطرح کرد

 

 بصیر:نیروگاه بوشهر نماد همکاری‌های سازنده ایران و روسیه است  

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نیروگاه بوشهر به الگو و نمادی برای همکاری‌های سازنده بین ایران و روسیه تبدیل شده است.
محمود احمدی‌نژاد در دیدار با ولادیمیر پوتین در کاخ کرملین اظهار داشت: می‌توانیم این الگو را توسعه دهیم و نیروگاه‌های جدیدی بسازیم. گفت‌وگوهای اولیه در این زمینه انجام شده است و دستور جنابعالی را می‌خواهد برای این‌که کار آغاز شود.
وی با بیان این‌که در زمینه نفت و گاز میان ایران و روسیه تفاهم‌های خوبی وجود دارد، اظهار کرد: باید به سرعت این تفاهم‌ها را عملیاتی کنیم.
احمدی‌نژاد با قدردانی از روسیه، به خاطر به اتمام رساندن نیروگاه اتمی بوشهر خطاب به پوتین گفت: با قولی که شما در استانبول دادید، نیروگاه بوشهر تمام شد و در مدار قرار دارد.
وی از مدیریت پوتین در برگزاری اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز تشکر و قدردانی کرد و گفت: برای ایران و روسیه دستورکار گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد.
احمدی‌نژاد همچنین اظهار کرد: ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط از همکاری‌های فناوری و نفت و گاز گرفته تا همکاری‌های علمی و تجاری نداریم.
در ادامه این دیدار، ولادیمیر پوتین از حضور احمدی‌نژاد در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز تشکر کرد و این اجلاس را اجلاسی خوب و موفق دانست.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور روسیه با بیان این‌که ایران و روسیه دارای بیشترین منابع گاز هستند، آن را مبنایی برای منافع مشترک دانست و ابراز داشت : امروز این امکان وجود دارد که برای روابط دوجانبه و شرایط موجود منطقه گفت‌وگو کنیم.
پوتین با تاکید بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری گفت: ما از طریق دریای خزر با هم همسایه‌ایم و در این چارچوب دارای منافع مشترکی هستیم و دستور کار بزرگی در پیش رو داریم.
همچنین از برنامه های دیگر رئیس جمهور کشورمان در سفربه روسیه می توان به حضور در جمع ایرانیان مقیم مسکو و نیز شرکت در جمع دانشمندان و نخبگان روسیه اشاره کرد.  

http://bassir.blogsky.com/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد