ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران

معیار اعتدال مواضع رهبری است 

 

بصیر:خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به شعار اعتدال از سوی رئیس‌جمهور منتخب گفت: اعتدال در عرصه سیاسی همراهی با مواضع مقام معظم رهبری است.
به گزارش فارس خطیب نمازجمعه تهران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری در سال 67 گفت: در این حادثه 290 سرنشین درجا کشته شدند و در بین آنها 66 کودک بودند. دولت جنایتکار آمریکا نه تنها از عذرخواهی خشک و خالی دریغ نکرد بلکه به فرمانده ناو مدال داد. این سیمای عریان و بی‌پرده متجاوزی است که به ناحق خود را قدرت مسلط دنیا می‌داند.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به حماسه سیاسی ملت بزرگ ایران در انتخابات اخیر گفت: حماسه سیاسی که حضرت آقا فرموده بودند را شما شکل دادید در حالی که دشمنان شما با تحریم به دنبال این بودند که شرکت در انتخابات محدود شود و می‌گفتند که حداقل 25درصد پای صندوق‌های رای می‌آیند اما با حرکت شما مات شدند و این حرکت دنیا را مبهوت کرد. 


وی افزود: حضور بیش از 72درصدی علی‌رغم آن تهاجم سنگین، نتیجه لطف خدا و بصیرت شما مردم بود.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به حضور مردم در کشورهای مختلف در پای صندوق‌های رای گفت: در رصد بیش از 30 انتخابات مختلف متوجه شدم در سال 2010 حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 57 درصد بود در سال 2012، در انتخابات ریاست جمهوری روسیه 65 درصد آمدند. در اتریش در سال 2010، 53 درصد آمدند. درکرواسی در سال 2010، 50 درصد آمدند و در مکزیک 53 درصد و در پرتغال 46 درصد و در اوکراین نیز 69 درصد در انتخابات شرکت کردند.
آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این انتخابات منتخب مردم بیش از 50 درصد رای آورد یعنی شامل 50 به علاوه 300 هزار رای بود و نظام کاملا امانتدارانه اعلام کرد که برنده انتخابات جناب دکتر حسن روحانی است.
وی افزود: هیجکس نتوانست از این مسئله ایراد بگیرد و عین این روند در انتخابات دهم نیز صورت گرفت با این تفاوت که در انتخابات سال 88 ناکامان انتخابات، با 11 میلیون تفاوت رای شعار دروغین تقلب را سر دادند اما در اینجا نظام 300 هزار رای تفاوت را حساب کرد.
خطیب نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به اینکه موضع ما چه در قبال این دولت و چه در قبال دولت‌های آینده حمایت ناصحانه است، گفت: اگر موضع دولت و عملکرد آن خوب بود از آن حمایت می‌کنیم و اگر اتفاقی افتاد موضع ما نصیحت دلسوزانه و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.
آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار روحانی در مورد اعتدال، عقلانیت و خردمندی گفت: بحث اعتدال و کار جمعی که آقای روحانی مطرح کردند شعار بسیار صحیحی بوده و ریشه اعتقادی دارد.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: انتظار این است که رئیس‌جمهور محترم این شعار را مورد تبیین قرار دهند تا مورد سوءاستفاده بعضی‌ها قرار نگیرد.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه اعتدال را می‌توان در مواضع سیاسی مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای دید، گفت: در انتخابات سال 88 نیز موضع مقام معظم رهبری مقابله با فتنه بود و شما مردم هم معتدل بودید که پیروی کردید و حماسه ارزشمند نهم دی سال 88 را آفریدید.
وی در ادامه افزود: اعتدال در عرصه سیاسی همراهی با مواضع مقام معظم رهبری است.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به وقایع مصر گفت: مصر خواستگاه بیداری اسلامی و مردم مصر مسلمان و دلداده اسلام هستند و در طول این یک سال نیز در انتخابات‌های گوناگون شرکت کردند تا به نمایندگان مسلمان رای بدهند اما متاسفانه آنها که از این بیداری اسلامی بیرون آمدند آنچنان بد عمل کردند که بار دیگر کودتا شد و کودتاچیان حاکم شدند.
وی افزود: آنها به جای اینکه جهان اسلام را به وحدت دعوت کنند از تکفیری‌های آدم‌کش حمایت کردند آنها حتی در عرصه سیاسی نیز با رژیم صهیونیستی به گونه‌ای رفتار کردند که با شعارهای قبلی خودشان متناقض بود. قرارداد کمپ دیوید را تایید کردند و ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی راه انداختند.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: نتیجه این عملکرد حضور دهها میلیون نفر در خیابان‌ها و کودتای دوباره بود اینها پس از 80 سال کار تشکیلاتی نه به درد دنیای مردم خوردند و نه به درد آخرت.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: انتظار ما از مردم مصر که دلداده بیداری اسلامی هستند این است که اجازه ندهند بار دیگر مصر تبدیل به حیاط خلوت رژیم صهیونیستی شود.
وی در ادامه با اشاره به کشته شدن علامه شحاته عالم مصری توسط تکفیری‌ها در نیمه شعبان گفت: در این جنایت حدود هزار نفر به مجلس جشن این عالم جلیل‌القدر حمله می‌کنند و وی را به شهادت می‌رسانند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: اینها منتسب به وهابیت هستند و وهابیت نیز ساخته انگلیسی‌ها است. آنها در گذشته هم به کربلا حمله کردند و با لشکر 12هزار نفری خود بنابر کمترین آمار در یک روز 3 هزارنفر را کشتند و جوی خون به راه انداختند. در سوریه دختر جوان را به تخت می‌بندند و در جلوی چشمان پدر و مادرش وی را می‌کشند.
وی با اشاره به مبارزات اهل سنت علیه وهابیت خاطرنشان کرد: اهل سنت بیش از 30 کتاب علیه وهابیت منتشر کرده است و شیعیان نیز 17 کتاب علیه وهابیت نوشتند امیدواریم این مبارزه با دشمنان اسلام مثمر ثمر باشد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران نیز با بیان اینکه تقوا سرمایه اساسی یک زندگی سعادتمندانه است، اظهار داشت: زیربنای این فضیلت برجسته آن است که خود را در محضر خداوند ببینیم و باور کنیم که رها نیستیم.
خطیب موقت نمازجمعه تهران به حسن‌الخلق که یکی از 30 مکارم اخلاق و صفات عالی انسانی در روایات است اشاره و تصریح کرد: در چندین روایت آمده است که مردم‌داری با پول نیست بلکه با اخلاق است.
وی در ادامه به حسن‌الخلق در عرصه سیاسی اشاره و اضافه کرد: در عرصه سیاسی بد اخلاقی و خوش اخلاقی وجود دارد؛ خوش اخلاقی در عرصه سیاسی انصاف است و بد اخلاقی سیاسی بی‌انصافی است که متاسفانه در تبلیغات انتخاباتی و مناظره‌های انتخاباتی بسیاری این عنصر انصاف کم بود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه برخی از کاندیداها به گونه‌ای در رابطه با کشور اظهارنظر می‌کردند و جوری وانمود می‌شد که گویی کشور در عرصه اقتصادی ورشکسته است، گفت: همچنین به نوعی سخن می‌گفتند که در عرصه آزادی خفقان همه جای کشور را گرفته و عرصه سیاست خارجی از دم فشل بوده است.
خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: آیا این انصاف است که اینگونه قضاوت کنیم؛‌ اگر اقتصاد ما فشل بود در 11 تیر سال قبل که آمریکا تحریم‌های سنگین خود را علیه ملت ما شروع کرد و گفت یک ماه دیگر ایران دست تسلیم خود را بلند می‌کند، یک ماه بعد ملت ایران دست خود را در روز قدس بلند کرد اما به صورت مشت و مرگ بر آمریکا.
آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: مشکل وجود دارد که برخی مربوط به تهدیدهای خارجی و برخی سوء تدبیر داخلی است اما ورشکسته نیستیم.
آیت‌الله خاتمی در پایان خطبه اول خاطرنشان کرد: باید شایسته سالاری حرف اول را بزند و مشکلات معیشتی مردم حل شود.
همچنین رستم قاسمی وزیر نفت به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها به ارائه گزارشی از عملکرد وزارتخانه‌اش پرداخت. قاسمی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت: این تحریم‌ها به گونه‌ای بود که حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز با چنین تحریم‌هایی روبه‌رو نبودیم و توانستیم در آن موقع با ورود نفتکش‌های بین‌المللی و استفاده از پرچم‌های کشورهای مختلف نفت خود را به مقاصد مورد نظر صادر کنیم.
وزیر نفت گفت: یکی از خصمانه‌ترین اقدامات کشورهای تحریم‌کننده این بود که یک شرکت بین‌المللی را که موظف بود فاز 12 پارس‌ جنوبی را توسعه و به اتمام رساند تهدید کردند به طوری که این کشورها مدیرعامل این شرکت را در صورت ادامه فعالیت در ایران به 20 سال زندان تهدید کرده و این شرکت مجبور به ترک ایران شد.
وی ادامه داد: ما باید به دولت جدید کمک کنیم تا در شرایط اقتصادی که هم‌اکنون در آن به سر می‌بریم بتواند کشور را به سرمنزل مقصود برساند. 

http://www.bassir.blogsky.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد