ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

سه‌شنبه در بروکسل برگزار می‌شود

نشست 1+5 برای تعیین روند مذاکرات با ایران 

بصیر:مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه هفته جاری در بروکسل، میزبان نمایندگان گروه 1+5 برای مذاکره درباره چگونگی پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با ایران خواهد بود.
خبرگزاری رویترز با اشاره به این خبر به نقل از «مایکل مان»، سخنگوی کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش داد: مقامات عالیرتبه آمریکا، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان در این نشست درباره اینکه «چگونه در پرونده هسته‌ای ایران به جلو پیش برویم مذاکره خواهند کرد.» 


وی افزود: ما مشتاقیم در این گفت‌و‌گوها (با ایران) پیشرفتی ملموس حاصل کنیم.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز با تایید برگزاری نشست نمایندگان گروه 1+5 در بروکسل، گفت: هدف از برگزاری این نشست، تعیین روند مذاکرات هسته‌ای با ایران بعد از روی کار آمدن دولت جدید در این کشور است.
«مارتین شفر» دیروز در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و روی کار آمدن دولت جدید در ماه آینده، نمایندگان شش کشور طرف مذاکره با ایران در موضوع برنامه هسته‌ای به منظور ایجاد هماهنگی برای اینکه روند مذاکرات در آینده با این کشور به چه نحوی باشد، هفته آینده در بروکسل با یکدیگر تبادل‌نظر و هم‌فکری خواهند کرد.
شفر افزود: تمام کوشش‌های نمایندگان 6 کشور طرف مذاکره با ایران در نهایت این است که سرانجام راهی سیاسی برای یک حل مناقشه هسته‌ای پیدا کنیم تا شک و تردیدها را در مورد ماهیت برنامه اتمی ایران برطرف کند.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان افزود: امیدوارم و انتظار داریم که بعد از آغاز فعالیت رسمی رئیس‌جمهوری و دولت جدید ایران، بتوانیم در این پرونده بسیار پیچیده روند مذاکرات را به مسیری سوق دهیم که در نهایت موجب دستیابی به یک راه‌حلی شود که مورد رضایت طرفین باشد و ابهامات را به صورت پایدار برطرف کند.
در همین رابطه پایگاه خبری المانیتور در گزارشی با اشاره به نشست آتی اعضای 1+5 درباره ایران که سه‌شنبه برگزار می‌شود نوشت: که این گروه امیدوار است که تیم هسته‌ای جدید ایران به پیشنهاد مطرح شده در آلماتی پاسخ دهد.
آمادگی انگلیس برای بهبود روابط با ایران
«ویلیام هیگ» وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن آماده است در صورت رعایت رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای توسط ایران، برای بهبود مناسبات با تهران اقدام کند.
خبرگزاری نووستی در این باره گزارش داد: ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: «ما آماده‌ایم گام به گام برای بهبود روابط با ایران تلاش کنیم، اما این تلاش‌ها در چارچوب پایبندی ما به رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای انجام خواهد گرفت». 

منبع :http://www.kayhan.ir  

 

http://www.bassir.blogsky.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد