ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

تازه‌ترین خبرها از برگزاری مراسم تحلیف‌رئیس جمهور

 

بصیر:جلسات هماهنگی برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در 13 مرداد، میان هیئت‌رئیسه مجلس و نمایندگان رئیس‌جمهور منتخب برای تعیین مهمانان داخلی و خارجی این مراسم برگزار شده است.
در همین رابطه، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: شریف حسینی نماینده اهواز، محمد آشوری نماینده بندرعباس و عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه اعضای ناظر هستند که از سوی هیئت رئیسه مسئول پیگیری مسائل مربوط به مراسم تحلیف و رایزنی با دولت جدید در این رابطه هستند.
همچنین، سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به مهر گفت: جلسات مشترک مجلس و نمایندگان رئیس‌جمهور منتخب در حال برگزاری است تا نظر دولت جدید درخصوص دعوت از مهمانان خارجی کسب شود و همچنین شخصیت‌های داخلی که باید در این مراسم شرکت کنند تعیین شوند.
برخی منابع از حضور سران بیش از 10 کشور جهان در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب در مجلس خبر دادند. 

براساس این گزارش مقامات کشورهای مختلف شامل کشورهای همسایه از جمله عراق، کویت، امارات، پاکستان و قطر برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دعوت شده‌اند که برنامه‌ریزی برای حضور نمایندگان ارشد این کشورها در دست انجام است. همچنین سفیر افغانستان در ایران از سفر حامد کرزای رئیس‌جمهور این کشور برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور خبر داد.
به گزارش تسنیم، جلسات هماهنگی حضور سران کشورها در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، به طور مستمر صبح و بعدازظهر در مجلس، دفتر رئیس‌جمهور منتخب، وزارت‌خارجه و نهاد ریاست‌جمهوری در حال برگزاری است که تا هفته آینده نتیجه آن نهایی شده و اعلام می‌شود.
از سوی دیگر، یک منبع آگاه مستقر در دفتر رئیس‌جمهور منتخب خبر دعوت از «جک استراو» برای حضور در مراسم تحلیف روحانی را تکذیب کرد و گفت: چنین دعوتی از سوی دفتر رئیس‌جمهور منتخب صورت نگرفته است.
جزییات برگزاری مراسم تحلیف
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس جزییات برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.
مهدی کیانی با اشاره به اینکه مراسم تحلیف در روز 13مرداد برگزار می‌شود، گفت طبق معمول در مراسم تحلیف تعدادی از مقامات لشکری و کشوری، اعضای هیئت دولت، مقامات، سفرا و مسئولان دفاتر نمایندگی کشورهای خارجی، رئیس‌جمهور منتخب و همراهان وی، استانداران، ائمه جماعت، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، تعدادی از هنرمندان، ورزشکاران ملی، جانبازان و خانواده‌های شهدا در این مراسم حاضر می‌شوند.
وی به سوگند رئیس‌جمهور منتخب در حضور رئیس‌ قوه قضائیه در مراسم تحلیف اشاره کرد و افزود: مراسم تحلیف از ساعت 9 صبح شروع شده و حدود 90 دقیقه به طول می‌انجامد همچنین در این مراسم به غیر از انجام سوگند توسط رئیس‌جمهور منتخب، رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور منتخب سخنرانی خواهند کرد.
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با بیان اینکه مراسم تحلیف از چند شبکه داخلی و تعدادی از شبکه‌های بین‌المللی به طور زنده پخش می‌شود به تسنیم گفت: در این مراسم جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی حضور خواهند داشت و عکاسان، خبرنگاران و مستندسازان داخلی این برنامه را پوشش خبری می‌دهند؛ تاکنون درخواست‌های بسیاری از سوی خبرنگاران خارجی برای حضور در این مراسم به دست ما رسیده و جمعی از آنها نیز برای حضور در مراسم دعوت خواهند شد.

 منبع: http://www.kayhan.i

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد