ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

عارف: روحانی به من پیشنهاد معاون اولی نداد

 

بصیر:محمدرضا عارف می‌گوید تاکنون 2 بار با رئیس‌جمهور منتخب ملاقات کرده اما روحانی تاکنون پیشنهاد معاون‌اولی به وی نداده است.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب به شیوه راه بینداز و جا بینداز ادعا کرده بودند معاون اولی عارف قطعی است چرا که روحانی مدیون عارف و اصلاح‌طلبان است. عارف تحت فشار اصلاح‌طلبانی که هشدار می‌دادند وی در نظرسنجی‌ها 7 درصد بیشتر رای ندارد و بدون اعلام حمایت از روحانی انصراف داد. او همچنین ستادهای خود را منحل اعلام کرد.
عارف اکنون در مصاحبه با روزنامه شرق از دو دیدار خود با رئیس‌جمهور منتخب خبر داده اما درباره این سوال که «گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه شما قرار است معاون اول شوید وجود دارد، آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟» می‌گوید: نه تاکنون چنین پیشنهادی از سوی آقای روحانی نشده است. 


وی همچنین در پاسخ این سوال هم که «قرار است در کابینه روحانی باشید؟» گفت:‌ ایشان پیشنهاد معاون اولی به من ندادند.
خبرنگار می‌پرسد «یعنی احتمال دارد که در جای دیگری باشید؟» و عارف می‌گوید: به عنوان یک عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و در فرهنگستان علوم و نهادهایی همچون مجمع تشخیص و شورای‌‌عالی انقلاب فرهنگی خدمت می‌کنم.
وی همچنین در این باره که عملکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟، اظهار داشت: عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ضعیف بود و به نظرم یک توهم شکست بر بخشی از اصلاح‌طلبان حاکم بود.
وی اضافه کرد: حتی زمزمه تحریم انتخابات در بخش به اصطلاح تند آنها شنیده می‌شد. من برای حضور در انتخابات از کسی اجازه نگرفتم.
عارف ادامه می‌دهد: من تحریم انتخابات را شکستم. قبل از آمدنم صحبت از تحریم بود. اتهام‌هایی هم برخی افراد به من زدند. مثلا می‌گفتند کاندیدای بخش امنیتی کشور هستم یا اینکه اصلاح‌طلب بدلی هستم.
وی درباره نقاط افتراق اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور منتخب نیز طرح این بحث را به صلاح ندانسته و گفته «همگرایی زیادی وجود دارد و باید به فرد پیروز احترام بگذاریم.»
نکته دیگری که عارف در مصاحبه خود با سکوت به آن پاسخ می‌دهد، ماجرای اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن روحانی است. در حالی که اصلاح‌طلبان سعی دارند روحانی را به نفع خود مصادره کنند، عارف در پاسخ به سؤالی درباره نقاط افتراق روحانی و اصلاح‌طلبان می‌گوید؛ «نمی‌دانم چقدر صحیح است که به این موضوع بپردازیم. در شرایطی که نیاز به همدلی داریم بحث روی انشقاق و تفاوت اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور منتخب درست نیست اما همگرایی زیادی وجود دارد. باید به فرد پیروز احترام بگذاریم. مهم این است که الان آقای روحانی رئیس‌جمهور است و باید بتواند منش، روش و دیدگاه و وعده‌های خود را در عمل پیاده کند.» 

منبع :http://www.kayhan.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد