ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

جانشین فرمانده سپاه: حمله به سوریه بزرگترین اشتباه تاریخی آمریکا خواهد بود

 

بصیر:جانشین فرمانده سپاه در همایش سوریه سنگر مقاومت تاکید کرد: حمله به سوریه بزرگترین اشتباه تاریخی آمریکا خواهد بود.
به گزارش فارس سردار حسین سلامی در همایش سوریه سنگر مقاومت که سفیر سوریه نیز درآن حضور داشت گفت: ما در آستانه یک نقطه عطف راهبردی در سرنوشت این منطقه و به نوعی در دنیای اسلام هستیم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: احتمال وقوع واقعه‌ای سنگین با پیامدها و دامنه‌های تاثیر زمانی و جغرافیایی وسیع وجود دارد؛ یک التهاب روانی و سیاسی تحت تاثیر استراتژی نظام سلطه و دنیای استکبار با مدیریت آمریکا به وجود آمده است.
وی گفت: هر کس از تاریخ درس نگیرد مجبور به تکرار تجربه‌های تلخ آن خواهد بود؛ سنت‌های الهی بلاتغییرند. روندهای جاری و گذشته در این منطقه عبرت‌های بزرگی را به همه جهان نشان داد؛ درس‌های تاریخی و جاودانه، عبرت‌های بزرگ، آموختنی، مهم و سرنوشت‌ساز که اگر قدرت‌ها بدون تکیه بر آنها سیاست‌های خود را دنبال کند مطمئنا گرفتار ناکامی‌ها و تلخی‌های آن تجربیات خواهند بود.
وی تاکید کرد: تجربیات سه دهه اخیر ما در اینجا نشان داد مداخله نیروهای فرامنطقه‌ای در این منطقه هرگز به زمان خاصی محدود نخواهد بود. 

اگر قدرتی از مفهوم جنگ محدود سخن بگوید بزرگترین اشتباه تاریخی را مرتکب شده است، جهان و خاورمیانه، جهان پدیده‌ها و دومینوهای سیاسی سیال و توقف‌ناپذیر است. نه در زمان و نه در مکان.
سردار سلامی ادامه داد: انبساط‌پذیری بحران در این منطقه بسیار بالا است؛ آیا مداخله آمریکایی‌ها در عراق مربوط به همان 6 ماه بود که آنها طراحی کرده بودند امروز ما در دهمین سال این مداخله هستیم؛ این منطقه همانند باتلاقی است که هر قدرتی در آن فرو رود هر چه دست و پا بزند بیشتر فرو می‌رود. این قدرت خواه آمریکا و خواه غیر آمریکا باشد.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: سوریه کشوری است که به عنوان یکی از تکیه‌گاه‌های اصلی مقاومت در معرض تهاجم امنیتی، سیاسی و نظامی قرار گرفته است. البته مقاومت مردم، ارتش و نظام سوریه ظرف سه سال گذشته درخور تحسین است.
وی گفت: سوریه با فرهنگ و محتوا و مضمون مقاومت آشناست. سوریه جزو کشورهایی است که در خط مقدم جبهه پایداری اعراب و مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی امروز بیش از 5 دهه مقاومت می‌‌کند؛ سوریه به عنوان نقطه کانونی مقاومت و تکیه‌گاه بسیاری از موفقیت‌های نبردهای 33 و 22 روزه است و کشور بزرگی است و مردم سخت‌کوش، مسلمان و مقاومی دارد. وی افزود: نباید تصور کنند که سوریه در محیط بین‌الملل تنهاست. این هم جز تصورات نادرست غربی‌ها به شمار می‌رود؛ در هر صورت آنچه که اهمیت دارد این است که ملت، نظام و ارتش سوریه تصمیم گرفته است از خود شرافتمندانه دفاع کند و تاریخ هم نشان داده هر ملتی به دفاع شرافتمندانه روی بیاورد سرانجام سرزمین خود را گورستان متجاوزان خواهد ساخت.
سوریه سنگر مقاومت باقی می ماند
سفیر سوریه نیز در همایش سوریه سنگر مقاومت با تاکید بر این نکته که کشورش برای همیشه سنگر مقاومت باقی خواهد ماند ،گفت: در آغاز این جنگ معاون وزیر دفاع آمریکا آشکارا اعلام کرد چنانچه رابطه خود را با ایران قطع کنید، این جنگ پایان می‌یابد.
عدنان حسن محمودضمن تشکر از ملت ایران به دلیل حمایت از مردم سوریه، اظهار داشت: مردم، دولت و در رآس آنها مقام معظم رهبری حمایت خود را از مردم و دولت سوریه در این جنگ آشکارا اعلام کردند.
سفیر سوریه تصریح کرد: هدف اصلی این جنگ آشکار به زانو در آوردن محور مقاومت است که جمهوری اسلامی ایران و سوریه پایگاه اصلی آن را تشکیل می‌دهند.
وی به کشورهای مرتجع منطقه، غرب و آمریکا اشاره کرد که تمام تلاش خود را برای این امر محقق کردند و گفت: هدف آنها به زانو درآوردن این محور است. چرا که در آغاز این جنگ معاون وزیر دفاع آمریکا آشکارا اعلام کرد چنانچه رابطه خود را با ایران قطع کنید، این جنگ پایان می‌یابد.
سفیر سوریه با تاکید بر اینکه تمام ادعاهای آمریکا در رابطه با استفاده سلاح‌های شیمیایی سوریه بی اساس است، گفت: اینها بهانه پیش ساخته جهت توجیه تهدیدهای آمریکا به تجاوز به سوریه به شمار می‌رود که ما را به یاد سناریوی عراق می‌اندازد. وی تاکید کرد: ملت سوریه با روحیه بالا بیش از هر وقت دیگر در صحنه حضور دارند و از سوریه با اقتدار کامل دفاع کرده و دیگران بدانند بهای تجاوز برای تجاوزگران سنگین خواهد بود.
سفیر سوریه یاد آور شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این تجاوز کل منطقه را به آتش می‌کشد و تجاوز به سوریه، تجاوز به محور مقاومت است؛ اجازه نمی‌دهیم محور مقاومت در منطقه به زانو درآید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: سوریه سنگر مقاومت تا پیروزی کامل جهت آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از جمله فلسطین خواهد ماند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد