ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

نیویورک تایمز: اوباما به مخمصه افتاده چه حمله کند و چه عقب بنشیند (خبر ویژه)

بصیر:«باراک اوباما خوب درک می‌کند که هرگونه مداخله‌ای در سوریه به منزله افتادن در سرازیری جنگی پرهزینه است که مطابق خواست و تمایل مردم آمریکا نیست و از آن حمایت نخواهند کرد.»
روزنامه نیویورک‌تایمز به رغم انتشار این ارزیابی نوشت: تعلل اوباما در حمله به سوریه، نشانه دودلی و تردید در انظار جهانی قلمداد شده و به تقویت چنین تصوری کمک می‌کند که آمریکا به دلیل مشکلات اقتصادی و چالشی که در عراق با آن دست و پنجه نرم می‌کند، دیگر تمایلی به ایفای نقش رهبری جهان ندارد. این موضوع دشمنان آمریکا را جسورتر و دوستانش را ناامید خواهد کرد. واشنگتن به زودی خود را در مقابل ایران و کره‌شمالی یا چین و روسیه که از قدرت وتوی خود در شورای امنیت برای جلوگیری از صدور مجوز سازمان ملل برای مداخله در سوریه استفاده‌ کرده‌اند، یکه و تنها خواهد یافت.
نیویورک تایمز نوشت: هر چند شهروندان آمریکایی از جنگ خسته شده‌اند اما درس عبرتی که می‌توان از سوریه گرفت این است که عقب‌نشینی واشنگتن از مسئولیت‌هایش در مقابل مسائل جهانی، فقط مشکلات بزرگتری ایجاد خواهد کرد که در نهایت هزینه‌ها و احتمال مداخله واشنگتن را افزایش خواهد داد. اوباما اکنون در تنگنا افتاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد