ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

آغاز جشن دهه کرامت با حضورآیت‌الله مکارم شیرازی در قم

بصیر:در نخستین روز ذیقعده مراسم جشن‌های دهه کرامت با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شد.
آیت‌آلله مکارم شیرازی در این مراسم برگزاری دهه کرامت را از جمله ابتکارات قابل تقدیر دانست و گفت: این دهه مبارک از میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) شروع شده و به میلاد برادرش علی‌بن‌موسی‌الرضا ختم می‌شود.
این مرجع تقلید بیان کرد: به کوری چشم دشمنان شیعه، وهابیان خرافی بی‌رحم می‌خواهند آثار شیعه را نابود کنند اما هر روز برنامه‌های تازه و مجالس جدید و نورانیت و روحانیت برای اهل بیت‌(ع) در جهان تشیع و در دنیا بیش از گذشته برقرار می‌شود.
همزمان با افتتاح یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و نخستین روز از دهه کرامت نمایشگاه کریمه اهل بیت در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) گشایش یافت. نمایشگاه کریمه اهل بیت که از 16 شهریور تا 27 شهریور ماه در صحن جواد‌الائمه(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برپا شده است، در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، انتشاراتی و خدماتی، به تبیین و معرفی ابعاد شخصیتی، علمی و معنوی دخت موسی‌بن‌جعفر(س) می‌پردازد.
در سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با نخستین روز از دهه کرامت، هفته فرهنگ رضوی در استان قم آغاز شد. در هفته فرهنگ رضوی در استان قم برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری در سطح استان با محوریت موضوعی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت رضا(ع) برگزار
می‌شود.
به مناسبت آغاز دهه کرامت، دومین کاروان گل از سطح شهر قم عبور کرد و حال و هوای خاصی را به شهر مقدس قم در روز میلاد برترین دختر هستی داد.
حرکت کاروان گل هدیه‌ای از جانب شهرداری به مردم شهر قم بود. همچنین در این روز آسمان شهر قم نورافشانی شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد