ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: از اصول خود کوتاه نمی‌آییم

 

بصیر:امام جمعه موقت تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی از همان روز اول امتحان خود را داد که نمی‌خواهد به دنبال خونریزی و ناامنی باشد بلکه طرفدار امنیت است.
به گزارش فارس،‌ آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی دیروز جمعه تهران به موضوع توافق و قراردادی که در ژنو انجام شد اشاره و تصریح کرد:‌ نظام جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول امتحان خود را داد که به دنبال خونریزی و ناامنی نیست بلکه طرفدار امنیت و حامی مستضعفین و محرومان است.
وی با تاکید بر اینکه تاریخ ایران نشان می‌دهد که ایرانیان از هزاران سال پیش، از تمدن بالایی برخوردار بوده و نجابت خاصی داشتند، یادآور شد: علاوه بر اینکه اسلام استفاده از سلاح هسته‌ای را جایز نمی‌داند مقام معظم رهبری نیز فتوای صریح بر این معنا دادند و ملت ایران نیز اینچنین هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: سلمان در کنار پیامبر اکرم نشسته بود پیامبر دست خود را روی شانه سلمان گذاشت و فرمود اگر علم در هر کجای عالم باشد افرادی از این نژاد یعنی نژاد سلمان ایرانی به آن دست می‌یابند.
وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم صهیونیست‌ها را ذلیل نامیده است، تصریح کرد: سران رژیم اسرائیل وقتی در صفحه تلویزیون ظاهر می‌شوند دنیا از آن‌ها نفرت دارد و قیافه آن‌ها برای مردم دنیا مشمئز است؛ آن‌ها در شهوت همچون خوک و در درندگی همچون سگ هار هستند. 

امامی‌کاشانی تاکید کرد: آنوقت آن‌ها جمهوری اسلامی ایران را با این نجابت، اصالت، تمدن، اسلام، ولایت فقیه و رهبری عادل، باعث ناامنی منطقه و دنیا می‌دانند. آن‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اینچنین تبلیغ می‌کنند ولی خوشبختانه چهره کثیف و آلوده‌شان برای دنیا روشن شده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اصلا به فکر سلاح اتمی نیست و حرکتش یک حق مشروع در غنی‌سازی است، گفت: خوشبختانه در این جریانی که رخ داد، تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی آقای ظریف و همکارانشان حرکتی را که شروع کردند که دو اثر مثبت و ارزنده داشت.
امامی کاشانی یادآور شد: اول اینکه نشان داد تبلیغات دشمن چه بود و آن‌ها می‌خواستند چه تصویری از ایران نشان دهند اما مذاکرات نشان داد ایران به دنبال یک انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز برای داروسازی و فعالیت‌های علمی است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دنیا اکنون فهمیده است که آن‌ها دروغ می‌گویند. اسرائیل، آمریکا و انگلیس با یکدیگر همصدا شدند اما ملت‌‌ها می‌دانند که آن‌ها نسبت به ایران دروغ می‌گویند.
امامی‌کاشانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نرمش قهرمانانه به معنای این است که انسان در رسیدن به مقصود هنرمند باشد و با هنر و ‌دیپلماسی به مقصد برسد و در واقع این مسئله به این معنا نیست که از اصول دست برداشته شود و انسان از خطوط قرمز و حق قطعی و یقینی کشور ایران عدول کند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: نکته‌ای که مقام معظم رهبری در جواب نامه رئیس‌جمهور فرموده‌اند، این بود که باید در تمام مراحل با ایستادگی در خط مستقیم حرکت کرد. البته ایشان این مطالب را بیان فرموده‌اند که همواره در همه امور هدایت و راهنمایی را انجام می‌دهند و در اینجا نیز هدایت، راهنمایی و حمایت کرده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع تحریم‌‌ها اشاره کرد و گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر اساس تبلیغات خود درست کرده بودند دیوارش شکست و نمی‌تواند در دنیا توجیه داشته باشد و هر ملتی که بفهمد، اظهار تنفر می‌کند. خود ملت آمریکا نیز از دولت آمریکا ناراضی می‌شود.
وی گفت: همه ما وظیفه داریم در پست خود به آنچه وظیفه‌مان است به درستی عمل کنیم؛ وزیر خارجه آمریکا تکرار می‌کرد و رژیم صهیونیستی نیز آن را تکرار می‌کرد که ما این تحریم‌‌ها را اعمال کردیم و با این تحریم‌‌ها ایران تسلیم شد و پای میز مذاکره آمد اما باید به آن‌ها گفت عزت ایران بر اساس معنویت است نه مادیات.
امامی کاشانی ادامه داد: شما دنیای مادی هستید و اصالت را به ماده می‌دهید اما اسلام اصالت را به روح، اندیشه و معنویت می‌دهد البته اقتصاد مهم است. تحریم‌‌ها مردم را به مشکل می‌اندازند و آزاد کردن تحریم‌‌ها رفاه می‌آورد اما این به این معنا نیست که تحریم‌‌ها ایران را به میز مذاکره کشاند.
وی تاکید کرد: ملت ایران از مزایای علم‌دوستی، دانش‌دوستی و دانشگاه‌‌ها برخوردار است؛ ملتی که پایبند به علم و اخلاق و اهل ایثار و فداکاری است. این مزایا به ما عزت و اقتدار می‌دهد و دنیا باید ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را بشناسد.
امامی‌کاشانی همچنین در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تسلیت به مناسب سالروز شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) اظهار داشت: عصری که امام سجاد (ع) در آن زندگی می‌کردند فاقد اخلاق بود و ایشان تبیین اخلاق اسلامی را بر عهده داشتند.
وی یادآور شد: امام سجاد (ع) وظیفه بزرگ و سنگینی بر عهده داشتند و آن ارتباط انسان‌‌ها با خداوند بود که صحیفه سجادیه تابلویی از این ارتباط است.
دریادار سیاری عنوان کرد
اسکورت ۲ هزار کشتی ایرانی و خارجی توسط ارتش در آبهای آزاد
فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: تا به امروز نیروی دریایی نزدیک به ۲ هزار کشتی نفتکش و تجاری را در منطقه اسکورت کرده و نزدیک به ۱۵۰ مورد درگیری شدید داشته‌ایم.
به گزارش فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: ما نزدیک به 3 هزار کیلومتر در شمال و جنوب کشور مرز دریایی داریم، بنابراین یک سوم مرزهای کشور ما مرز دریایی است و منافع و منابع متعددی در دریا داریم که باید بتوانیم از این دریا استفاده کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دریا بزرگترین محل تولید انرژی‌های نو است، دریا می‌تواند بزرگترین بهره‌برداری پزشکی را داشته باشد، شاید تصور نشود، اما دریا در موضوع گردشگری بسیار می‌تواند به کشور کمک کند، باید بدانیم یکی از بزرگترین موارد استفاده از دریا، تجارت دریایی است، از 30 درصد مرزهای دریایی کشور، 93 درصد صادرات و واردات انجام می‌شود اما از 70 درصد مرزهای خشکی و رودخانه‌ای تن‌ها 7 درصد صادرات و واردات انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بنابراین منافع ما در دریا بسیار گسترده است و در اینجا مشخص می‌شود که عمق نگاه مقام معظم رهبری نسبت به دریا چیست و چرا اینگونه تأکید می‌کنند که ملت ما بتوانند از دریا استفاده کنند، مسئله توسعه دریامحور کشور است، یکی از محورهای مهم توسعه و پیشرفت کشور باید محور دریا باشد و ما از دریا باید در جهت پیشرفت کشور بیش از آنکه تاکنون اقدام کرده‌ایم، استفاده لازم را داشته باشیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود:تا به امروز نزدیک به 2هزار کشتی نفتکش و تجاری در منطقه اسکورت شده است، نزدیک به 150 مورد درگیری شدید داشته‌ایم، نه تنها کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران بلکه کشتی‌های برخی از کشورهای دیگر دنیا را هم کمک کردیم.
وی با اشاره به برنامه‌های آینده نیروی دریایی ارتش، گفت: ما حضور مستمر در آب‌های آزاد را در برنامه‌ کاری خود داریم تا تدابیر فرمانده معظم کل قوا اجرایی شود، ارتقاء توان رزمی و بازدارندگی در دریا را دنبال می‌کنیم، ساخت انواع ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن‌‌ها و زیردریایی‌‌ها برای اینکه به همه دنیا ثابت کنیم که ما توانمندیم تا تجهیزات مورد نیاز خودمان را، خودمان تأمین کنیم، در دستور کار داریم و اینجا اعلام می‌کنم نیروی دریایی ارتش برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود برای حضور در آب‌های آزاد دنیا و اقیانوس‌‌ها نیازی به خارج از کشور ندارد، اگر حمایت وجود داشته باشد، این تجهیزات در داخل کشور برای نیروی دریایی قابل تأمین است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد