ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

دیدار هیئت پارلمانی اروپا با فتنه‌گران در مجلس پیگیری می‌شود

برخی نمایندگان مجلس با بیان اینکه دستگاه امنیتی و وزارت خارجه باید در خصوص دیدار هیئت پارلمانی اروپا با دو تن از محکومان فتنه پاسخگو باشند، تاکید کردند: کمیسیون امنیت ملی در هفته آتی این موضوع را پیگیری و از مسئولین مربوطه توضیح خواهد خواست.
در همین رابطه، حجت‌الاسلام وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به حضور هیئت پارلمانی اروپا به کشور و دیدار این هیئت با فعالین فتنه 88 گفت: کمیسیون امنیت ملی پس از بازگشایی مجلس در هفته آتی این موضوع را پیگیری و از مسئولین مربوطه توضیح خواهد خواست که چه افراد و مجموعه‌ای در تنظیم این برنامه دخیل بوده‌اند.
نماینده مردم کنگاور در مجلس با اشاره به اینکه هیئت پارلمان اروپایی در دولت قبل نیز قرار بود سفری به کشورمان داشته باشد اما از آنجا که شرط دیدار و ملاقات با فعالین فتنه را مطرح کرده بودند، پذیرفته نشدند تصریح کرد: هیچ جای دنیا اینگونه عمل نمی‌کنند که هیئت پارلمانی، مهمان هیئت حاکمه کشوری باشد اما در آن کشور با اپوزیسیون و افراد کددار که در زمین دیگران بازی می‌کنند دیدار داشته باشند.  

همچنین اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از دیدار هیئت پارلمانی اروپا با فعالان فتنه 88 اظهار داشت: دعوت از هیئت پارلمانی اروپایی با هماهنگی مجلس بوده است، اما باید گفت تخلفی در این خصوص صورت گرفته و این هیئت پارلمانی با برخی از عناصر فتنه دیدار داشته‌اند که در دستور کار برنامه‌های این هیئت نبوده است.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: دیدار هیئت پارلمانی اروپایی با عناصر فتنه 88 نشان‌دهنده آن است که به هیچ وجه نمی‌توان به کسانی که روحیه استکباری دارند اطمینان کرد، چرا که این‌‌ها به ایران آمدند تا شنونده و گوینده مسائل مختلف باشند، اما متاسفانه آن‌ها نشان دادند به دنبال توطئه دیگر هستند، بنابراین واجب است این مهم توسط دستگاه‌های امنیتی کشورمان بررسی شود.  
کوثری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسی پاسخگوی این دیدار است، خاطرنشان کرد: وزارت خارجه و دستگاه‌های امنیتی باید پاسخگوی این دیدار باشد.
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز در این خصوص با بیان اینکه هیئت پارلمانی اروپا از سوی مجلس دعوت شده و مرکز پژوهش‌های مجلس میزبان این هیئت بوده است، اظهار داشت: سوال این است که بازداشت‌شدگان و فعالان فتنه چگونه به سفارت یونان منتقل شدند و چه کسی آن‌ها را منتقل کرده و اینکه چه کسی مجوز داشته این کار را انجام بدهد.
نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: در حال پیگیری هستیم تا ببینیم چه کسانی با چه برنامه‌ای و چه توافقی این کار را انجام دادند.
همچنین محمدحسن‌‌ آصفری عضو دیگر کمیسیون امنیت مجلس با انتقاد از دیدار هیئت پارلمانی اروپا با فعالان فتنه 88 اظهار داشت: دعوت از هیئت پارلمانی اروپا از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است اما این مرکز اختیاری نداشت که از هیئت پارلمانی اروپایی دعوت کند، آن هم در هفته‌ای که مجلس شورای اسلامی تعطیل بوده و نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود فعالیت می‌کنند.
نماینده مردم اراک در مجلس افزود: اعتقاد من بر این است که اگر مرکز پژوهش‌‌ها می‌خواست چنین دعوتی انجام دهد، حداقل باید یک هماهنگی با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انجام می‌داد..
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز نسبت به اقدام هیئت پارلمانی اروپا در دیدار با دو تن از چهره‌های تابلودار فتنه 88 واکنش نشان داد و صریحا اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی هیچ گونه مسئولیتی را در این خصوص نمی‌پذیرد، چون در این زمینه هیچ گونه هماهنگی با ما نشده بود.
همچنین مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص دیدار هیئت پارلمانی اروپا با برخی از محکومین حوادث سال 88 گفت: سفر هیئت‌های پارلمانی خارجی به کشورمان و همچنین کلیه برنامه‌های آن‌ها در چارچوب دیپلماسی پارلمانی فی ما بین مجلس شورای اسلامی و پارلمان‌های کشور‌ها و مناطق و با نظر مجلس شورای اسلامی تنظیم می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد