ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

باهنر:مجلس اجازه نخواهد داد فتنه‌گران به سمت‌های مدیریتی بازگردند

صیر:رئیس جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اگر رویکرد دولت به سمت صدرنشین کردن فتنه‌گران باشد مجلس دراین‌باره مواظبت‌ها و مراقبت‌های لازم را انجام خواهد داد.
محمدرضا باهنر در اولین نشست خبری خود به عنوان رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایان برخی کارهای فکری و تئوری خود را برای انتخابات مجلس آینده شروع کردند؛ البته برخی اختلافات وجود دارد کما این که در بین اصلاح‌طلبان هم اختلافاتی وجود دارد.
وی همچنین با بیان اینکه «کارهای مطالعاتی و تئوریک در جهت تشکیل یک حزب بومی را انجام داده‌ایم»، افزود: در حد هماهنگی بین اصولگرایان چنین کاری انجام شده است.
باهنر با بیان اینکه «تبدیل جبهه به حزب، فعلا در دستور کار قرار ندارد»، اظهار کرد: تشکل‌های عضو در جبهه خود یک حزب هستند. این برنامه درازمدت جبهه است و ما قرار است که این بحث را در جلسات شورای مرکزی جبهه مطرح کنیم.
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه «ما امیدواری زیادی به موفقیت‌های دولت روحانی داریم»، اظهار کرد: ما با شروطی از جمله خردگرایی، اعتدال و حرکات علمی که خود دولت یازدهم آن‌ها را مطرح کرده است، از دولت دفاع می‌کنیم.
 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نامه استعفای تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به لایحه بودجه سال 93، گفت: نمایندگان مجلس علاوه بر این که نماینده مردم هستند، همواره سر و کارشان با منطقه انتخابیه خودشان است و از آنجایی که آن‌ها به تمام استان‌ها سرکشی نمی‌کنند، گمانشان بر این است که استانشان محروم‌ترین استان در میان سایرین است و انتظار دارند که به استان آن‌ها رسیدگی و توجه بیشتری شود. این در حالی است که بودجه دولت کشش چنین چیزی را ندارد.
وی با تاکید بر اینکه «تعهدات تفاهم‌نامه اخیر ایران و 1+5 به صورت «یا همه، یا هیچ» است»، تصریح کرد: چنانچه هر کدام از تعهداتی که از سوی طرفین امضا شده است، توسط هر کدام از آنها شکسته شود، امکان تعلیق مذاکرات وجود دارد.
باهنر در برابر پرسش دیگری مبنی بر اینکه «آیا طرح بحث غنی‌سازی 60 درصد توسط نمایندگان صحت دارد؟»، پاسخ داد: اگر ژنو به هم بخورد همه‌چیز ممکن است. اگر توافقات ژنو به هم بخورد، غنی‌سازی 20 درصد سر جای خودش باقی می‌ماند و غنی‌سازی از 60 درصد هم بالاتر می‌رود. اما اگر مذاکرات به درستی طی شود و طرفین مطابق با تعهدات گفتاری خود عمل کنند، چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد؛ چرا که بالاترین مرجع شیعیان جهان نیز رفتن به سمت سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کرده است.
همچنین وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه «هم‌اکنون برخی از رسانه‌های افراطی به جوسازی و موج‌سازی علیه دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین پرداخته‌اند؛ آیا بهتر نیست به جای این جوسازی‌ها به بحث و بررسی‌های معقول و منطقی و در چارچوب قانون اندیشید و این تخریب‌ها را کنار گذاشت و آیا اصولگرایان با اصلاح‌طلبان به دنبال تعامل هستند؟» که باهنر گفت: ما در جریانات مختلف سیاسی هم آدم‌های افراطی و هم آدم‌های معتدل داریم و این جریانات هم در بین اصولگرایان و هم در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: به هر ترتیب باید دانست که حزب مشارکت و سازمان مجاهدین در اوج افراط بودند که منحل شدند. البته اعضای آنها می‌توانند حزب دیگری تشکیل دهند یا اینکه به دادگاه شکایت کنند، اما هم‌اکنون تحت عنوان این دو حزب نمی‌توانند فعالیت کنند.
این فعال سیاسی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات آینده خاطر نشان کرد: اصولگرایان در این راستا برخی کارهای فکری و تئوری خود را شروع کرده‌اند اما به هر ترتیب اختلافاتی هم وجود دارد. کما اینکه در بین اصلاح‌طلبان نیز اختلافاتی به چشم می‌خورد.
باهنر در برابر این پرسش که «واکنش مجلس در قبال وجود برخی افراد حاضر در حوادث 88 در برخی از سمت‌های مدیریتی چیست؟»، پاسخ داد: در‌این‌باره باید بین رویکرد و یا یک فرد ویژه تفاوت قائل شد. اگر دادگاه فردی را از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محروم کرده، طبیعی است که اگر چنین فردی در سمتی گمارده شود خلاف قانون است. یک موقع هم هست که بحث رویکردی پیش می‌آید. اگر رویکرد دولت به سمت صدرنشین کردن فتنه گران باشد مجلس دراین‌باره مواظبت‌ها و مراقبت‌های لازم را انجام خواهد داد اما اینکه یک کسی می‌خواهد معاون خودش را انتخاب کند، اگر رویکرد وزارتخانه‌ این نباشد و چنین فردی محکومیت نداشته باشد، بحث دیگری است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد