ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

اندیشکده آمریکایی: توانمندی‌های جنگ نامتقارن ایران امری مسلم است

بصیر:«آنتونی کوردزمن» از تحلیلگران ارشد آمریکا در امور ایران اعتراف کرد که «تقویت و توسعه توان موشکی و توانمندی‌های جنگ نامتقارن ایران امری مسلم است».
عضو اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی در مقاله‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی این اندیشکده منتشر شد، نوشت: تقویت و توسعه توان موشکی و توانمندی‌های جنگ نامتقارن ایران امری مسلم است و این کشور همچنان با استفاده از نیروی قدس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیپلمات‌هایش تلاش دارد محور نفوذ خود را گسترش دهد.
وی افزوده است: سیاست تهدید ایران احتمالا به رقابتی طولانی بر سر تحریم‌‌ها، صادرات انرژی و کنترل تسلیحات و تداوم بی‌ثباتی، تقابل، تهدید به جنگ و بحران محدود جاری به شکل جدیدی از جنگ سرد ختم خواهد شد.
این تحلیلگر آمریکایی در ادامه به بررسی تاریخچه و تاثیر تحریم‌های آمریکا بر بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی مرتبط با صنایع هسته‌ای، پتروشیمی و نفت و نیز شرکت‌های غیرایرانی می‌پردازد که مبادلات مالی ریالی با ایران دارند و یا با صنایع پتروشیمی، تسلیحات، حمل و نقل و قاچاق فلزات گرانبهای ایران همکاری می‌کنند.
به گزارش ایرنا، نویسنده همچنین به بررسی تاثیر تحریم‌های اتحادیه اروپا بر واردات پتروشیمی، منع سرمایه‌گذاری اروپا در صنعت پتروشیمی ایران، محروم کردن این کشور از سیستم بانکی بین‌المللی و منع انعقاد توافقنامه‌های بیمه‌ای و اعطای وام می‌پردازد و می‌نویسد: به‌رغم توافقنامه موقت امضا شده در ژنو، هنوز معلوم نیست که این فشارها و تحریم‌ها بتواند موفق به تغییر آمال هسته‌ای ایران و یا تثبیت رقابت ایران و آمریکا در منطقه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد