ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

برای پیگیری سرنوشت مامور سیا سناتور آمریکایی درخواست سفر به ایران دارد!

 یک سناتور عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا درخواست کرده است برای پیگیری سرنوشت مامور مفقود شده سیا به ایران سفر کند.
سناتور بیل نلسون اعلام کرد که آماده است برای کمک به یافتن رابرت لوینسون، جاسوس سیا، که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده به کشورمان سفر کند.
به گزارش آسوشیتدپرس، وی طی سخنانی در سنا اعلام کرد که اخیرا با محمد خزاعی، سفیر ایران در سازمان ملل، گفت‌وگو کرده و بر اساس اصول بشردوستانه از ایران درخواست کرده تا جزئیاتی درباره لوینسون که در سال 2007 ناپدید شد ارائه کند.
گزارش‌های رسانه‌ای که اخیرا منتشر شدند نشان می‌‌دهند که لوینسون برای سازمان جاسوسی آمریکا کار می‌کرده. این در حالی است که آمریکا بارها اعلام کرده که وی به عنوان یک شهروند عادی و برای انجام امور شخصی به ایران سفر کرده است.
نلسون که در کمیته نیروهای نظامی سنا عضو است گفت که به سفیر ایران پیشنهاد داده: «من مایلم که اگر آمدنم به ایران می‌تواند مفید باشد به این کشور سفر کنم، اگر به نحوی بتواند منجر به آزادی وی شود. اگر مقامات ایرانی وی را گرفته‌اند حتما کسی در دولت ایران می‌داند که وی کجاست.»
سازمان سیا پس از ناپدید شدن لوینسون به نمایندگان اعلام کرد که وی قبلا با سیا کار می‌کرده اما هم‌اکنون ارتباطی با این سازمان نداشته و فعالیت‌های وی نیز به ایران مربوط نبودند. با این حال، در اکتبر 2007، وکیل لوینسون ایمیل‌هایی کشف کرد که در آن وی به دوست خود در سازمان سیا اعلام کرد که سعی دارد منبعی با دسترسی به دولت ایران را تهیه کند. این ایمیل‌ها به کمیته اطلاعات سازمان سیا تحویل داده شدند و این امر منجر به انجام تحقیقات داخلی در سازمان سیا شد.
در پی این تحقیقات، سه تحلیلگر سیا اخراج و 7 نفر توبیخ شدند.
تحرکات اخیر مقامات آمریکایی درباره لوینسون در حالی است که وی مامور سیا بوده و برای جاسوسی به ایران سفر کرده بوده است. نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز با تاکید بر بی‌خبری ایران از سرنوشت وی خواستار توضیح واشنگتن درباره ماموریت لوینسون در ایران شده بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد