ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

طرح حمله نظامی روسیه به عربستان و قطر آماده شد

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام بلندپایه نظامی روس از آماده شدن طرح حمله نظامی روسیه به عربستان و قطر خبر داد.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/S-300PMU2_complex.jpg?uselang=fa
چند روز پس از موضع‌گیری بی‌سابقه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه علیه عربستان سعودی و «تروریست» نامیدن این کشور خبر می‌رسد، مسکو طرحی را برای حمله نظامی به عربستان آماده کرده است.
پوتین چند روز پیش در واکنش به انفجارهای تروریستی منطقه «ولگاگراد» ریاض را متهم کرد و گفت این انفجارها شبیه انفجارهای تروریستی عراق و لبنان است و مسکو به زودی به آن پاسخ خواهد داد.
خبرگزاری «تسنیم» در این باره به نقل از «سی‌ان‌ان» نوشت: «در پی شدت گرفتن دامنه تنش‌ها بین روسیه و عربستان بر سر سوریه و افزایش سطح اتهامات مبادله شده بین این دو کشور در رابطه با حوادث تروریستی روسیه، یک مسئول عالی‌رتبه در پدافند هوایی ارتش روسیه گفت مسکو طرح‌های لازم برای اقدام نظامی ضد «ریاض و دوحه» را آماده کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت کشورش عربستان سعودی را به عنوان حامی تروریسم و گروه‌های تروریستی می‌شناسد. در عملیات انتحاری ولگاگراد ده‌ها شهروند روس کشته شدند.
خبر دیگر اینکه، یک فعال سیاسی عربستانی «ریاض» را پایتخت فتنه‌های خاورمیانه نامید و تأکید کرد نابودی رژیم سعودی «قریب‌الوقوع» است.
«محمد سالم عبدالله» فعال سیاسی عربستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر این مطلب که عربستان سعودی در تنگنای شدیدی قرار گرفته است؛ اظهار داشت: حاکمان نجد با فتنه‌گری‌ها و دخالت‌های گسترده در مسائل سیاسی و داخلی همسایگان خود، دشمنی و خصومت کشورهای همجوار از جمله یمن،‌لبنان، عراق، سوریه و بحرین را برای خود به ارمغان آورده است.
وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که برای آل سعود در منطقه دوست و هم‌پیمانی باقی نمانده است. تمام همسایگان عربستان که هر یک به نوعی از فتنه‌گری‌های این نظام رنج می‌برند به جبهه مخالف سعودی پیوسته‌اند. در اصل آغازگر این خصومت‌ها، حکومت ریاض است و بعید نیست که در نهایت این کشورها علیه نظام آل سعود با هم متحد شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد